de piloot op zijn bestemming

Jup zware job. I second the above... Ook altijd meer aandacht geven aan het meisje waar je niet al de aandacht van wilt hebben. Op die manier begint het vrouwtje waar jij je oogje op hebt laten vallen helemaal jaloers te worden en doet alles voor je aandacht...

(not that I would know, I'm just saying...)
FD
 
Aandacht=wisselgeld

Aandacht=wisselgeld

Zo gaaf om dit allemaal te lezen.

Zoals hierboven al aangegeven, AANDACHT=WISSELGELD

Vrouwen mogen dan zeggen dat mannen simpel zijn, nou vrouwen zijn in veel gevalen even simpel! (overigens bedoel ik hier niets negatiefs mee voordat ik word afgemaakt door Diana of andere vrouwen op het PBB)

Bij vrouwen draait het inderdaad allemaal om aandacht, vooral bij de wat ' onzekere' typjes, en het leuke is dat vaak de beter uitziende vrouwen juist meer onzeker zijn over zichzelf en daarom ENORM veel aandacht nodig hebben.

En er zijn dan soms hele foute mannen die dat doorhebben en daar dan ook nog eens MISBRUIK van maken!

Dit zijn natuurlijk mannen van de meest verfoeilijke soort, en ik kan me niet voorstellen dat dit soort types in de proffesionele wereld, die de luchtvaart toch is, werkzaam zijn.

En al helemaal geen piloten, want die hebben van nature al een sterk ontwikkeld verantwoordelijkheids besef:)

Groeten

André
 
Begrijp me niet verkeerd, ik kan mannen met een goed ontwikkeld ego wel waarderen. Dat maakt deze business juist zo leuk. Proost!
 
HAha, FD je gaat me toch niet vertellen dat je een Pinnacle Prostitute bent geworden?

m.b.t. de THREAD

Als er iemand op de laatste vraag "JA" beantwoord, moet je hem/haar niet geloven. (mits hij.zei het over line bid heeft)
 
Flyhigh.... ligt toch echt aan bij welke mij. je vliegt.... Bij een meer dan de ander en bij sommige idd geen.
Wij (BA) hebben (mits je de senioriteit hebt) heel veel controlle... Het is echter wel een enorm complex gebeuren...
 
optie 4 bij amerikaanse maatschijen:

Ja, vaak wel. hangt van je senioriteit af of je je bid ook krijgt. Veel maatschappijen gebruiken PBS/ PBS2.. Zit je dus achter je laptop op lijntjes te bieden, en open time op te picken of te droppen. Op deze manier krijgen junior reserve guys (new hires net klaar met IOE) vaak de red eyes/ high speeds op zaterdag nacht / zondag morgen naar 2 horse towns in the middle of Nebraska, en krijgen de senior f/o's en captains de Memphis - New York turn op dinsdag middag....

Je kunt dus echt helemaal je eigen trips en dagen vrij aan elkaar hechten. Of je het ook krijgt hangt dus af of iemand die senior to you is, niet het zelefde wilt hebben. Dan ben je de pineut, en krijg je wat er over is aan trips en dagen vrij....

MH -

What can I say buddy. Zou maar saai worden zonder wat europese inbreng ;)
 
Idd Charlie ff terug naar t onderwerp!

Waar was ik gebleven?
Ohja ik was bezig mijn bloedbroeders de gevaren van het vak te laten zien.
1) Je 06
Goed bovengenoemde checklist was dus afgewerkt en je bent inmiddels op bestemming.
Je hebt meteen eerlijk zoals je bent gezegd dat je een vriendin hebt en hiermee ging je er vanuit dat verdere aandacht louter en alleen als vriendschappelijk beschouwd kon worden.
Afijn je lieve schat belt net als de crewborrel in volle gang is.Dit wordt uiteraard meteen gesignaleerd door de rondcircelende piranhas.Er wordt plotseling harder gegild en tekst van:" kom terug onder de douche "ed worden lachend gelanceerd.
Nadat je dit thuis uitgelegd hebt met;" ja als die vrouwen van 40+ een drankje op hebben dan worden ze losjes", leg je snel neer.Aaaaaau.
Om de vrede te bewaren zeg je met een brede grijns :"stelletje kutwijven", waarna je je omdraait om de uit de business class meegenomen fles champagne in je weer lege glas te ledigen.Het is vaak warm op bestemming en dan verdampt t sneller vandaar.
In je onnozelheid leg je je telefoon ff onbewaakt op tafel.
Je ziet nog net die onschuldige 23jarige die haar eerste Intercontinentale Crew Assignment maakt ICA, haar eigen nr in jouw telefoon zetten.
Met haar bambi ogen fluistert ze je t volgende toe; zo ik heb ff een sms naar mezelf gestuurd, heb ik jouw nr ook".
Later die avond wordt je gesmst;" ff kijken of ie t doet, kamer 777:)"
Levensgevaarlijk!!!
Goed dat was t dan weer voor vandaag, sta reserve dus ik ga in deze hitte maar ff naar t strand.

:D :D :D
 
Buzzer zei:
Flyhigh.... ligt toch echt aan bij welke mij. je vliegt.... Bij een meer dan de ander en bij sommige idd geen.
Wij (BA) hebben (mits je de senioriteit hebt) heel veel controlle... Het is echter wel een enorm complex gebeuren...

Maar dan ga ik er vanuit dat je het over seniority bid hebt? M.a.w. de meest senior kan bieden op een lijn. En niet van: "Hmmm, deze trip lijkt me wel eens leuk. Die doe ik vandaag maar"
 
Bird -

Jij toevallig op de 76 ?? vliegen jullie nog op HOU ? in that case, drop me a PM... moeten maar eens de kroeg in duiken daar. Heb genoeg vrienden die based zijn daar, kennen genoeg bars/clubs daar. Vergeet niet je 06 thuis te laten.


Andre -

Jij geen stoere verhalen voor ons uit Orlando ??? je hebt daar (kunnen we je inmiddels feliciteren?) ongv 10/11 maanden gezeten voor je ATPL theorie ?? Ga me niet vertellen dat je met een klein groepje NL'ers steeds zat te studeren aan het zwembad tijdens je vrije tijd!!! zonde van je tijd!!

Waar zijn die verhalen van stripclubs (die er GEEF HET TOE zoals je weet legio zijn in en rond Orlando).

Man, ik weet nog wel dat ik vracht vloog daar. Het eerste wat ik tijdens basic indoc gedaan heb, samen met mn roommate die daarvoor part 91 corporate op een C421 vloog ten noorden van New York is de zogeheten "FD vrouwen berekening" maken.

Wat dit is ? dat zal ik je uitleggen.... Van betrouwbare bronnen (lees: overheids kanalen aka een lokaal toeristen krantje) vernam ik dat er elke maand zo'n 200.000 mensen naar Orlando toe komen (met name toeristen en mensen op doorreis). Nou, dan is het verder een simpel rekensommetje....

200.000 mensen per maand = 90.000 vrouwen per maand = 50.000 vrouwen die er goed uit zien = 40.000 vrouwen die los willen gaan en 'some action' willen tijdens hun vakantie away from their boring sub-urban life per maand!!!

Ga me niet vertellen dat je niks beleefd hebt in 11 maanden, 40.000 verse vrouwen elke maand + local women !!!!

(kijk, dat zijn belangrijke dingen die in mn achterhoofd meespelen alvorens ik mn base uitkies. And on top of that, you gotta do something useful during basic indoc! Bonus points for me for actually making my “FD women calculation” during the sexual harassment video in class…)


FD gaat nu een rondje DEN-ASE-LAX-DEN vliegen... Bij terug komst vanavond wil ik een mooi verhaal lezen Andre!!

Nog een klein verhaal uit de oude doos....

Vloog een van mn eerste vluchten na IOE bij mn chartermaatschappij met een oudere captain (jaartje of 51. type grijze haren, dikke Jenever buik ex Continental, Polar, United, Braniff en Branif express).

Hij zou ons naar Florida sturen vanuit Colorado Springs, CO en ik zou de terug rit doen... we waren nog geen 20 seconden na V2 waarna het volgende zich afspeelde....

Captain: FD, Your airplane !!!

(WTF denk ik, geeft die oude de geest precies 20 seconden na V2 ?)

FD: my airplane.

Captain: your airplane.

(goede CRM he?)

FD: So, ehhh... Why ?

Captain: (schuift zn stoel naar achter) vist 3 playboys onder zn stoel vandaan, gaat gestrekt hangen/zitten, en zegt: "dit is de enige plek waar ik mn playboys kan lezen zonder gezeik te krijgen van mn 3e vrouw"

FD: :grijns: fair enough. You owe me a few cold ones though.

Captain: deal!



FD

edit: Marc, inmiddels al genoeg voer voor je werkstuk/scritpie over het leven van een piloot gevonden ? :grijns:
 
Laatst bewerkt:
kwam niet meer bij!!!!:)

kliko redelijk naar de klote tijdens een 4 daagse stop dubai..
gaat stappen met de boys, na redelijk wat bullfrogs komen de boys aan de praat met wat stessen van EK.
wij met zn 6en, zij met 11-en....
kliko houd zich afzijdig aan de bar, maw meer bullfrogs! en de dragonboys gaan redelijk naar de klote. goed stuk dus

kom ik 1 trip later thuis, gaat mvr kliko helemaal uit haar dak!!! heeft ze effe gebeld op mijn gsm naar een van die stessen die een "leuk" berichtje had achter gelaten.

en kliko kon het allemaal niet zo goed meer herinneren!!!! bijna naar de bank kunnen verhuizen.

:):):)

aaah wat een zwaar leven.

k.
 
redelijke simpele forumule kliko. Pas 'm altijd toe.. Ook met het bieden op trips etc kijk ik eerst ff in mn golden boekje hoe de ratios liggen. Mij zul je ook eerder in CMH of Boisi, ID zien ipv SFO om die reden.

whahahah heerlijk!!! had ook een keer "vegas nv girl LO" *1 op mn schermpje staan van mn mobiel (zo sla ik ze op, aangezien ik meestal de namen gelijk vergeet sla ik ze maar op onder de naam vd stad waar ik ze tegen het lijf ben gelopen gevolgd door de staat).... FD stond onder de douche, mijn blonde omaha state senior nam de telefoon op.... en een schreeuw partij dat daaruit kwam!!! wist niet dat er zoveel geluid kon komen uit een klein blondje.

FYI: bank slapen sucks, mocht er 3 dagen op pitten na bovenstaand voorval.

---


*1

LO = Looks OK
LU = Looks Ugly
DAI = Don't Answer Idiot!
 
Mooi verhaal

Mooi verhaal

Tja Flying Dutchman, een mooi verhaal.......

Ik ben bang dat ik je toch teleur moet stellen, ik ben namelijk niet 10 tot 11 maanden in Orlando geweest maar 2 keer 3 maanden in Naples Florida.
Je weet wel die plaats waar de gemiddelde leeftijd ongeveer 70 jaar is:)

En ik al een vriendin heb die ik natuurlijk niet belazer, temeer ze hier ook meeleest:)

Met daar tussen een dikke 4 maanden dat ik in Nederland weer aan het werk was, en zelfs tussen het einde van iedere module (2) ben ik tussendoor nog naar Nederland geweest om weer te werken, terwijl mijn collega studenten zich lekker aan het voorbereiden waren op de examens zat ik in NL te buffelen op m'n werk.

Maar ja, niet klagen maar dragen, ergens moeten de centen voor de opleiding van Dreetje toch vandaan komen is het niet, ben namelijk niet van plan een mega lening aan te gaan, temeer omdat ik al 35 ben en de kans op een mooie baan op een glimmende jet steeds kleiner word naarmate je ouder word:traantjes

Maar om antwoord te geven op je vraag of je mag feliciteren, JA je mag me feliciteren, ik heb de ATPL opleiding in de zak, 14 examens met gemiddeld bijna 90% afgerond, dus daar ben ik vanaf!!!:) :yeehaa: :yeehaa:

Ben nu bezig met IR hier in NL, en als het allemaal gaat zoals ik het wil en hoop ben ik daar eind Juli mee klaar, dan nog CPL en ME/IR, en dan is het klaar.

Althans, bijna..........MCC en Tiepereeeeeting kan en moet dan ook nog als je echt wat wil.


Maar om op het onderwerp terug te komen, ik ben niet zo'n stoere vent die persoonlijk veel stoere dingen heeft gedaan, ben wel bij veel stoere dingen aanwezig geweest, maar ja, daar speelde ik niet de hoofdrol in, dus ja, dat zou dan pronken met andermans veren zijn, en daar heb ik een hekel aan!:)

Overigens ben ik na een ruime tijd bij de Klu wel een beetje afgestompt. Voordat ik nu ergens van onder de indruk raak moet er wel iets gebeuren, dan staat er wel het een en ander in de fik en doen de Dames op de feestjes wel hele rare dingen als je begrijpt wat ik bedoel. en zelfs dan is het wel een beetje SOP:)

Groeten André
 
Wat een onverwachtse leuke draai heeft dit topique gemaakt, ik lees de verhalen met veel genot, keep it up! Zo kan M-wave ook gelijk wat te weten komen over de luchtvaart wat níet in de boekjes staat.
Jesper
 
M-wave mag van zn moeder niet meer op airwork.nl komen....

Andre -

Van harte man! fly safe.

Kliko -

sinds wanneer drink jij bullfrogs? bier aan de kant gezet voorgoed? heb net een flesje achter de kiezen liggen... Great stuff. Kreeg het tijdens mn laatste 3 day trip links en rechts in mn handen gedrukt in Indiana (is mevr kliko niet van indiana?) nog voor 12:00 in de morgen... Het brabant van de VS dus :grijns:
 
Laatst bewerkt:
Paar dagen geleden probeerde FD te jumpseaten op Frontier (A-320) vanaf Denver, CO naar Chicago (MDW), Illinois.... Het doel van de reis was om een weekendje te stappen in de windy city met een college van mij, een vriend, zijn zus en haar vriendinnen.....

Eerste kans: helaas, teveel nonrevs, FD mag 5 uur rond dwalen op het vliegveld en het daarna nog een keer proberen. Fair enough, mag niet klagen het blijft een gratis ritje...

21:00 local, 2e kans: Yes ! I'm in... Ik loop de kist in, stel me netjes voor aan de crew voorin, en bedank ze voor het ritje naar Chicago.... Ik sta op het punt om naar achter te lopen om mn stoeltje op te zoeken en opeens hoor ik een stewardess vanaf rij 21 ongeveer roepen met een veels te hoge toon: "OH MY GOD !!!! IS THAT YOU Euro #### ????)

FD denkt : (oh boy, did I never call her back?)
Stewardess: remember me??? Colombus, ohio a year or so back ???
FD: Tuurlijk weet ik dat nog !!! (ondertussen nogsteeds geen idee waar the f*ck ik haar van ken)
stewardess: oh my god! we had so much fun remeber !! You, me, Candice and Britney on the bar !
FD: yeah, yeah that was great, good times! I'll never forget....


*stewardess geeft me haar rooster en een pen om mn nieuwe mobiele nummer op te schrijven *

Avond later zit ik met haar, d'r zusje die in Champagne, Illinois in college zit met 3 van haar vriendinnen en 2 maten van mij + zusje van mn maat en haar vriendinnen in een kroeg in Chicago.. Voor de rest, eurocard, master card de ideale creditcard!

FD

Moraal van mn verhaal: altijd lief blijven tegen stessjes!!! voor je het weet loop je ze weer tegen het lijf... Luchtvaart wereldje is een klein klein wereldje.... Better believe it!
 
Laatst bewerkt:
André zei:
Tja Flying Dutchman, een mooi verhaal.......

Ik ben bang dat ik je toch teleur moet stellen, ik ben namelijk niet 10 tot 11 maanden in Orlando geweest maar 2 keer 3 maanden in Naples Florida.
Je weet wel die plaats waar de gemiddelde leeftijd ongeveer 70 jaar is:)

HAHAH NAPLES, wie is er niet geweest. Deze week nog een layover gehad. Effe naar de Paddy Murphys. :yeehaa:

En voor de IAC-ers JAMBA gaat niemand meer heen :grijns:
 
Yabba's

Yabba's

Yabba's,

Nou ik moet zeggen dat ik toch vele malen naar Yabba's ben geweest, maar ik moet er wel bij zeggen dat dat meestal op vrijdag avond was, dan is er het meest te doen.

Heel leuk om een beetje rond te kijken op vrijdag, als je je afvraagt waar ze alle "leuke slanke dames" in Naples verstopt hebben moet je er op vrijdag naartoe, dan weet je waar ze zitten :)

Wel met Attitude natuurlijk, zoals het hoort in Naples. Was er eentje die aan een Collega leerling na 5 minuten vroeg wat ie voor auto had?......zegt hij....."wel i'm driving a Lada so i must be in you league then":):):):):)

Paddy Murphy's is beter, mag je ook nog gewoon roken, en met bier buiten staan:) is meer mijn dingetje:)

Groeten

André
 
Terug
Bovenaan