PHEHEH zei:
Een objectieve/open discussie over dit onderwerp is niet mogelijk. Als ik wat stellingen poneer, dan is het hek van de dam. Voel je niet meteen aangevallen! Meteen wordt gedacht dat ik piloten als een stel zakkenvullers beschouw die maximaal willen verdienen binnen minimale tijd.
Beste PHE (niet sarcastisch) ,
Een objectieve discussie moet absoluut mogelijk zijn. Maar de ondertoon die je voert in deze discussie doet denken dat je lichtelijk jaloers cq gefrustreerd bent op een paar van ons.
Originally posted by PHEHEH Krijg meteen van enige deelnemers een niet met voldoende feiten (=getallen), maar puur emotioneel onderbouwd verhaal hoe zwaar het wel niet is. En dat terwijl dat ik het daar helemaal niet over heb. Goed, mijn verhaal is verre van volledig, maar de kerngedachte leek me wel duidelijk. [/B]
Je kerngedachte is me nogsteeds niet helemaal duidelijk nee.
Originally posted by PHEHEH Flying Dutchman gaat ons vertellen hoe hard hij wel niet in de USA afgelopen week heeft gewerkt. Mooi, van hard werken gaat niemand dood, en als je hobby je werk is, dan moet je toch een gelukkig mens zijn. Kom, vertel mij nou eens hoeveel uur (vlieg, blok en duty uren) je in die week maakt met aan en afmeldtijden (local times) etc.. Ik heb begrepen altijd dat de FAA strenge regels heeft in de tewerkstelling van piloten in de USA. Daar voldoe je toch aan (hoop ik maar)
De wet en de vakbondsafspraken zijn zo gemaakt dat het altijd veilig is om te vliegen (of ben ik verkeerd daarin?). Tja, dat je je levensstijl daarop moet aanpassen, is triviaal.[/B]
Kijk nu haal je een paar goeie discussie punten naar voren. Ik zal proberen er op in te gaan, feel free to follow up op mijn antwoorden.
1) Van te hard werken kunnen mensen wel dood gaan, daarom moeten (piloten) af en toe nee kunnen verkopen aan hun baas, om dergelijke dingen te voorkomen. Dat zijn de dagen waar je voor betaald krijgt. Goed, dit was lichtelijk sarcastisch (edoch, toch enigzins gebaseerd op de waarheid) maar you got my drift. (I hope?)
Maak je geen zorgen, van de mouwtjes opstropen ben ik totaal niet vies. (en mn meeste collega's niet)
2) Ik ben gezond en heb een fantastische baan, dus ik ben een gelukkig mens ja. Ik heb idd van mn hobby mn beroep kunnen maken, dat hou wel in dat mijn hobby dus nu mn beroep is, en dat ik het dus ook als een beroep zie.
3) Hier heb je een goed punt gepakt. Ik stel voor dat je de FAR/AIM 2005 via bol.com besteld. Vervolgens ga je FAR part 91, 135 (charter/cargo ops) en 121 (airline) lezen. Je zult zien dat er idd behoorlijk wat duty limits bestaan, edoch zijn er een hoop grijze gebieden te vinden in bovenstaande regelgevingen.
Werkgevers (met name voor ons 135 slaven) zijn creatief genoeg om bepaalde dingenen weg te cijferen onder een andere set regels (91) waardoor je wel vaak over je duty limit heengaat, maar het toch " legaal" is..
Ik mag van mijn werkgever geen roosters op het i-net zetten, dus laat ik dit ook weg. Ik kan je verzekeren dat een aantal vluchten/dagen/roosters een behoorlijke aanslag kunnen zijn op je lichaam (vraag maar aan je piloten vrienden, ik neem aan dat je dit van mij niet wilt aannemen)
En om het een beetje bij HE te houden. Ik kan je verzekeren, dat piloten van HE ook vaak aardig tot op het randje zijn gegaan qua legale werktijden. Maar verder ga ik hier niet op in. En het lijkt me sterk dat iemand van HE daar wel op in wil gaan op het internet..
Wij zijn overigens geen ALPA, we hebben onze eigen groep die het om de zoveel maanden " opneemt" tegen mgmt. Er zijn overigens in de VS ook niet veel chartermaatschappijen die wel ALPA zijn.
Originally posted by PHEHEH Ik ben dan wel geen beroepspiloot, maar in mijn kennissenkring ken ik een aantal beroepspiloten waarvan ik alle pro's en con's te horen krijg. Een ding is zeker, het is geen rozengeur en manenschijn, maar uiteindelijk wil er geen enkele hun baan als piloot opgeven voor wat anders. En andersom? Ja zeker, ik wil mijn baan wel opgeven om eens een tijd jullie leventje te leiden. Ik weet zeker, wat zal ik genieten van die vrije tijd op de meest vreemde maar mooie momenten. Je moet er gewoon zelf wat van maken. [/B]
Ik wens je alle succes met de zware weg naar een baan in de cockpit. Je zult er achter koment dat het behoorlijk wat van je vraagd (en dan heb ik het niet eens over het financiele plaatje).
Nee, ik zou mijn baan ook niet opgeven voor een buroo baan, maar als ik zie wat ik heb moeten geven (en geef) samen met mijn collega piloten vergeleken bij mn vrienden die een " normale" desk job hebben, vind ik idd dat daar wat tegenover mag staan. Zeker als je weet wat er van ons verwacht wordt.
Ik bedoel dit totaal niet verkeerd of lullig. Maar je kunt vanaf je buroo (met als bron de verhalen van je vrienden) NIET, NIET oordelen over ons leven. Het spijt me. Ja 5 uur vliegen is weinig. Maar geloof me, er kan een hoop shit gebeuren rondom die 5 uur waardoor het gaat voelen als 10. Maargoed nogmaals, zul je wel niet met mee eens zijn. Dit kun je ook niet met me eens zijn, omdat je het nooit ervaren hebt.
Originally posted by PHEHEH Dr Know laat vaak op duidelijke wijze zijn mening weten. Laat er geen gras over groeien. Maar vaak heeft hij gelijk, zie alle andere topics inzake HXL EAG en DBR, vaak bij het rechte eind. Mij is duidelijk dat deze deelnemer voldoende luchtvaartkennis en vakkennis heeft. Iets wat van een aantal deelnemers niet gezegd kan worden. [/B]
Eens, eens en eens. Hoef ik het echter nog niet met 'm eens te zijn.
You have a great day. (het is opgehouden met regenen buiten in FL, dus ik ga op college girls jacht hier. Nog een paar dagen springbreak left... Vandaag is het idd een van die " betere " dagen rooster technisch gezien
)
@ cheng:
Big deal. Het is een i-net forum. Zodra ik de deur van mn kamer uitloop, kan ik er niet van wakkker liggen dat we off topic zijn gedwaald ergens op een internet forum, en dat iemand allicht ergens anders een onderwerp moest beginnen hierover. Ik lig er meer wakker van wat ik straks ga eten, en het vreet ook aan me dat ik naar de supermarkt moet rijden voor mn heineken aangezien deze op is.
take care now.
FD