CRJ900

oboema

Member
Hallo collega's,

Hoor verschillende (jawel de beruchte) geruchten dat er al mensen naar de sim gaan voor een 900 einweisung. Schijnt op de 700 sim te kunnen????????

Vlieg ze.
 
Ja, dat kan...

Heeft me Raymund F. Neuhold laatst in Berlijn verteld.
hij is er op dit onderwerp afgestudeerd op (-> scriptie), dus de plannen liggen al klaar...

Of het al gebeurt weet ik niet, maar dat het technisch gezien kan is idd. een feit.
 
Ik had even de volgende nachtmerrie:

- De 900 komt bij ons.

- 30 Capts komen van de Hansa.

- 30 Capts van ons gaan naar de Hansa.

De eerste 60 van onze senioriteitslijst komen onderaan die van de Passagelijst te hangen. Doorberekend op de actuele lijst (dus niet de laptop lijst) is dit nog precies tot en met degene die nu als 71 op de lijst staat. Kijk maar even wie dat is en je snapt waarom deze regeling is meegenomen... je moet tenslotten aan je oude dag denken...

Kortom; we worden, zonder enig overleg met de achterban, opgescheept met een nieuwe tijdelijke pruts oplossing die stiekum helemaal NIETS oplost en belangrijke beslissingen weer voor zich uitschuift. Waarbij onze copiloten in upgrade gepasseerd worden t.b.v. de passagecopi's. Ondertussen kunnen onze senioriteits oudste copi's niet naar passage omdat daar de onderste (senioriteits jongste) 30 Cpts voor gaan.

Zou je onze VC-TK ooit nog kunnen geloven dat ze ook de belangen van de copiloten behartigen en niet enkel zichzelf aan het verrijken zijn?

Nu nog wakker worden....
 
Je klinkt oprecht verbaasd,had je iets anders dan prutswerk en zakkenvullerij verwacht?
 
Nee, ik had verwacht dat collega copi's die daardoor net zo hard genaaid worden als ik zich meer zouden verenigen in Verdi bijvoorbeeld zodat we hier wat aan kunnen doen. Sterker nog, dat zoiets in de toekomst voorkomen kan worden.

Slappe hap allemaal....
 
heb ook zoiets gehoord:

900 zou voor de helft door ons en voor de helft door LH gevlogen worden.

Niet echt de gesamtlosung die ons is beloofd.

Samen met ongeveer 20 kleine crj's die stil worden gelegd zou dit tot een aardig personeeloverschot kunnen leiden. Daarvoor wordt dan geregeld dat clh'ers voor alle RE's naar LH kunnen wisselen.

Afwachten hoe het uitpakt, want het kan nog steeds alle kanten op, maar ik begin zo langzaam ook wat minder optimistisch te worden.
 
Oorspronkelijk gepost door papierprikker
dit tot een aardig personeeloverschot kunnen leiden.

Kunnen we dan allemaal wat minder gaan werken:) ?

Positief blijven denken, mensen:D :D !
 
Trouwens

Oorspronkelijk gepost door papierprikker
900 zou voor de helft door ons en voor de helft door LH gevlogen worden.

Wat moeten we ons hier nu weer bij voorstellen :confused: :confused:
 
"Ik heb gehoord dat"..."en naar het schijnt..."mensen, maak je toch niet druk in/aan geruchten, vooraleer er ook maar iets op papier staat laat ik me niet opboeien door zulke hete dingen ! Ik heb trouwens gehoord dat papierprikker er een heeft van wel 35cm...tja, geruchten hé !
 
Als t allemaal zo kut is waarom is er dan pas 1 NLer die naar de MD11 gaat?

Voor de echt gefrusteerden onder ons; nr 566 heeft bedankt voor de MD11..........

P222
 
Barber, je gaat gelijk krijgen zoals het er nu naar uitziet. Op de CLH VC site heeft onze TK een bepaalde regeling toegestemd, waarvan ze de details niet bekend mogen maken. Ergens midden volgende week komt de definitieve regeling in de publiciteit. Ik zou zeggen pak de FT of Handelsblaat maandag erbij, dan weten wij het ook. In ieder geval wordt dat ding bij ons gevlogen (gek hè?) en vermoed ik zo dat er weer een paar Leihmaiers komen en dan even zo vele van ons richting Passage.
Het was te verwachten dat er weer een tijdelijke oplossing zou komen. Pas als de Embraer op het veld staat zal er over KTV gesproken gaan worden. Echter, Pesch geeft een tevreden groet, dus dat zou weer in de andere richting kunnen duiden. Ik ben erg benieuwd!
 
Gaan de niet VC leden hier nu van de zijlijn staan toekijken hoe de VC voor ons de situatie gaat verbeteren op kosten van de VC leden en daar dan later wel van mee-profiteren?

Lekkere houding jongens!
 
Of je doet het volgende...je belt Pesch op en vraagt hem naar meer info en details, zoals ik gisteren heb gedaan ! De toekomst ziet er goed en heel mooi uit, voor iedereen, tenzij je niet /niet meer lid bent van de VC !

Volgende week komt de officiele "Veröffentlichung" eruit en die mag er echt wel zijn ! Contact dus de VC voor meer info, de niet/niet meer VC-ers zullen het ook wel ervaren, maar zouden wel eens raar kunnen opkijken...

Eindelijk werd er iets afgesloten waaruit hoofdzakelijk de VC-leden het meeste voordeel zullen halen. Ik kan de niet VC-ers alleen maar aanraden om alsnog lid te worden, maar dat moeten die zelf beslissen.

Vrolijke en naar de toekomst-uitkijkende-groet, hermafrodiet !
 
Oorspronkelijk gepost door hermafrodiet
"Ik heb gehoord dat"..."en naar het schijnt..."mensen, maak je toch niet druk in/aan geruchten, vooraleer er ook maar iets op papier staat laat ik me niet opboeien door zulke hete dingen ! Ik heb trouwens gehoord dat hermafrodiet er een heeft van wel 45cm...tja, geruchten hé !

Was Pesch trouwens niet diegene die zei dat zolang hij in de TK zat er GEEN nieuwe leihmeier regeling zou komen maar een regeling waar ELKE clh-er wat aan had.....?
 
Alle cpt´s van ons komen op de senioriteitslijst van Lufthansa te staan. Onze senioriteitsoudste cpt. wordt de eerst geplaatste na de senioriteitslaatste van Hansa. Dus stel 2000 cpts dan wordt onze nr 1 nu nr 2001. Er komen 30 leihmeiers naar ons, wij vliegen de 900. Voor onze co´s: per jaar 60 wisselmogelijkheden naar het concern, maar niet op senioriteitslijst.

Hoeft niemand Pesch meer te bellen...
 
Volledig tegen mijn eigen zin in heb ik toch maar eens met 1 der TK leden gebeld. Oboema heeft al helemaal verwoord hoe het nu geregeld wordt, met dien toevoeging dat de VC probeert om intern een wissellijst op te stellen. Op deze lijst komen dan uiteraard alleen VC leden te staan. Ik heb lang met deze persoon gesproken of zoiets uit discriminatiegrond überhaupt wel mag. Naar Duits recht is er niets tegenin te brengen. Daarom is het van harte aanbevolen om zo snel mogelijk weer lid te worden.
Verders nog een beetje over de toekomst van CLH en expansie etc getokkeld. Het ziet er eindelijk weer eens positief uit voor iedereen.

Overigens die 30 leihmaiers die moetenkomen, daarvan is het maar de vraag of die komen, want ze kunnen ze bij passage simpelweg niet missen. In juni moeten ze over zijn, en dat wordt erg kort dag. Omdat het zeer waarschijnlijk is dat het niet bij 12 900érs blijft, gaan ook bij ons de upgradings, laten we gokken vanaf ergens komend jaar, weer van start.

Omdat er minimaal 60 over mogen (de behoefte is nu al groter, CARGO roept al om 100(!!) man), loopt de tent binnen de kortste keren leeg. Daarom gaat men binnenkort weer vol aan de slag met opleiden. Gedacht wordt aan 120 aannames.

Laat iedereen hier maar weer eens wat positiever worden (ik voorop)!
 
Terug
Bovenaan