Besloten maken Beroepspilotenforum

Besloten maken Beroepspilotenforum


  • Totaal aantal stemmers
    116
het alleen lezen en niet posten gebeuren zou ik persoonlijk de beste optie vinden. Ook zoals Diana zegt dat je soms vanuit de nieuwe berichten kijkt, en je je zodoende niet direct realiseert dat je je in een subforum bevindt waar je niet 'mag' posten. Op die manier hou je het wel openbaar, maar kunnen mensen die fouten niet maken. En tja, rotte appels blijf je altijd houden op ieder forum.
 
zoals Aeolus zegt ja, en dat alle andere beroepen op ATCBOx.com zitten..ook daar bevinden zich veel beroepspiloten. Het is alleen een heel ander forum, meer gericht op de luchtvaartliefhebberij. Airwork is veel meer werkveldgerichter in mijn ogen.
 
Heb 'nee' gestemd, omdat ik tegen een volledig besloten forum ben. Zal ook graag zien dat het onderdeel publiekelijk leesbaar is. Alleen gebrevetteerde leden zouden dan alleen postrechten moeten krijgen.

Het 'besloten' maken wil alléén zeggen besloten qua posten, niet qua zichtbaarheid.
 
Heb zelf erg veel geleerd toen ik nog in opleiding was en toen ik nog een "wannabe" was...

Ben daarom ook zeker voor dat mensen kunnen blijven meelezen. Echer, gaat ook mijn stem naar 'op slot'. Laat ze meelzen, maar niet reageren. Mochten ze dit toch willen, kunnen ze in luchtvaat algemeen beginnen, hapt (o.a.) FD vanzelf wel...

FD
 
Zoals ik Diana al eerder eens per PM geschreven heb ben ik van mening dat het een kwestie van moderating is om de zaak schoon te houden.

Loopt een topic uit de hand dan moeten er misschien een paar posts verwijderd worden en/of bijgestuurd worden, maar het constant sluiten van topics (die op een andere plaats onder een iets andere naam weer verder lopen :duh: ) heeft geen zin. Een slot op Airwork is een paniek reaktie, een teken van onmacht.

Kijk naar PPRuNe, dat is ook openbaar, iedereen kan een username bedenken en posten, maar aan de andere kant wordt ONZIN meteen verwijderd en bullshit artists (wannabee's met X5 die GEEN verstand van zaken hebben...) zonder pardon gebant.

Dat werkt, niet het softe (typisch Nederlandse :rolleyes: ) pappen en nathouden wat er op Airwork gebeurd...

Misschien tijd voor een paar extra moderators Diana?
 
Hier posten als niet-beroepspiloot kan onbewust gaan. Ik check de nieuwe berichten en als er een interessante tussen zit, reageer ik daarop. Op dat moment zou ik bewust moeten kijken of ik nou wel of niet mag reageren...

Doe maar gewoon blokkeren. Het forum is er niet voor niets. Zolang we kunnen meelezen, houden we alsnog een oogje in het zeil om te zorgen dat de boel niet uit de hand loopt. Als je die gasten hun gang laat gaan...
 
Ik heb tegengestemd, vorige keer werd het in mijn beleving een beetje een dooie boel. Overigens dacht ik dat je destijds als niet-lid ook geen leesrechten had (maar misschien laat mijn geheugen me in de steek).

Ik zie twee nadelen van afsluiten:
- minder levendige discussies
- vaker twee topics over hetzelfde onderwerp, een in beroeps, de ander elders (en welke sluit je dan als mod?)

Wat mij betreft lekker openlaten dus, waarbij er van mij best wat vaker door Diana (of andere nieuwe moderators) ingegrepen mag worden. Rare posts verwijderen, onderwerpen verplaatsen als ze niet in beroeps thuis horen.
 
maar het constant sluiten van topics

Dank voor je input. Maarre... zitten wij op hetzelfde forum? Waar zitten die constant gesloten topics dan? Heb de boel even nagelopen, maar de enige topics die gesloten worden (naast de tijdelijke sluiting van het VLM topic) zijn dubbele topics en topics waar dingen te koop worden aangeboden/gevraagd.
En ja, er wordt gebant (maar niet iedere wannabe zonder verstand van zaken, dan kan ik er meteen honderden bannen), en ja, er worden berichten verwijderd. Maar ik voel er weinig voor de boel helemaal dicht te timmeren zodat er nooit wat gebeurt. Er mag echt wel wat gezegd worden. Kan me niet voorstellen dat het op Pprune altijd helemaal geweldig loopt, maar als jij het zegt zal het wel zo zijn. Gelukkig dan maar.

Airwork is typisch Hollands inderdaad, dat is in mijn ogen niet iets fouts.
Maar als jij je hierbij aanmeldt aan moderator, stuur me dan even een PM wat je voor ogen hebt.

Ik heb tegengestemd, vorige keer werd het in mijn beleving een beetje een dooie boel. Overigens dacht ik dat je destijds als niet-lid ook geen leesrechten had (maar misschien laat mijn geheugen me in de steek).

Wel leesrechten.

Ik zie twee nadelen van afsluiten:
- minder levendige discussies

Gezien het feit dat de teneur zodanig is dat ik sowieso berichten van niet-beroeps uit het forum moet gooien, blijft dat effect hetzelfde.

- vaker twee topics over hetzelfde onderwerp, een in beroeps, de ander elders (en welke sluit je dan als mod?)

Ook dat probleem zou nu ook bestaan. Als alleen beroeps mogen posten in dit forum en ik haal andere berichten weg, dan gaan die anderen een eigen topic maken in Luchtvaart Algemeen o.id.

onderwerpen verplaatsen als ze niet in beroeps thuis horen.

Een beroeps maakt bewust een topic aan in dit forum, in de verwachting reacties te krijgen van collega's. Topics van niet-beroeps worden al zoveel mogelijk verplaatst.
 
En hoe denkt Diana dit allemaal te kunnen controleren? Kopie van mijn brevet met type rating opsturen om een username te kunnen krijgen?
 
Voor jou maak ik een uitzondering, jij mag de kopie opsturen.

Zoals ik al eerder heb gezegd, ik ga dit niet controleren - behalve als daar reden toe is. Het is alleen een drempel en mensen die claimen een ATPL te hebben met 10.000 uur en in dit forum gaan posten, vallen snel genoeg door de mand. Dat leert de praktijk.

Vorige keer moesten mensen mij idd mailen, niet met brevetnummer maar met pseudoniem + echte naam. Het lijkt mij nu handiger dat ik het op basis van profiel doe. Moet jij 'm nog wel even invullen.. :kiss:
 
Jammer dat je opbouwende kritiek zo persoonlijk opneemt. :(

Het is alleen een drempel en mensen die claimen een ATPL te hebben met 10.000 uur en in dit forum gaan posten, vallen snel genoeg door de mand. Dat leert de praktijk.

Vorige keer moesten mensen mij idd mailen, niet met brevetnummer maar met pseudoniem + echte naam. Het lijkt mij nu handiger dat ik het op basis van profiel doe. Moet jij 'm nog wel even invullen..

Het omgekeerde geldt echter ook, ook al heb ik niets bij mijn profiel ingevuld, dan wil dit nog niet zeggen dat ik geen verstand van zaken heb. ;)
 
Joh, ik probeer juist lief + grappig te zijn! Ik waardeer je kritiek juist en heb dat ook al eerder gezegd. Zie je het kusje niet? Ik had ook de bier-smiley kunnen gebruiken, maar ik drink nu eenmaal geen bier. Maar goed, symbolisch dan: :biertje:

Even goede vrienden en alle kritiek wordt ter harte genomen.
 
Laten we eerlijk zijn. Als er daadwerkelijk discussies van caliber worden gevoerd dan haken storende wannabe's vanzelf af (zie technicalities op PPRuNe). Echter, op het VLM-topic werd maar wat gekletst. Niks mis mee, vrij logisch vlak na zo'n incident. Logisch ook dat de eerste de beste wannabe zich ook mengt in het geklets.

Dat enkele profi's zich genoodzaakt voelen om te reageren op een onnozele snotaap zonder brevet, dat is nou eenmaal de aard van het beestje. We zijn nou eenmaal een stel astronauten bij elkaar. De één zijn airmanship nog groter dan de ander. Als we geen wannabe te grazen kunnen nemen, dan kraken we onze collega wel af. Nogmaals, aard van het beestje. Anders is het best wel gezellig op airwork.

Dus zou je je kunnen afvragen, een wachtwoord, waarvoor, voor wie, tegen wie?
 
Nou nou aard van het beestje...
die vogelgriepgast liep niet alleen wat te kletsen maar vond het nodig de helft van alle deelnemers te schofferen.

Overigens begonnen de vroegtijdige beschuldigingen van iemand die er voor doorgaat wel een beroeps te zijn.
 
Ik ben tegen het besloten maken hiervan. Soms staan er topics die eigenlijk ook in ander forum hadden kunnen staan. Ik ben geen beroeps vlieger, maar heb naar mijn mening als verkeersleider redelijk verstand van luchtvaart. Als dit forum op slot gaat zou ik eventueele, topic related vragen niet kunnen stellen.
Ik ben er een groter voorstander van om mensen die alleen maar negatief zijn en anderen af kunnen zeiken van het board af te gooien.

C
 
In dit vBulletin board zit toch een zogenaamd 'User Infraction' stysteem?
van de vBulletin website:

The User Infraction system is designed to automate the the management of misbehaving users.

Infractions carry a point total that is awarded to users. When a user reaches pre-determined point levels, the user is given infraction groups. Infraction groups are set up to restrict the permissions of users.

The system can also be configured to institute automatic bans based on points or number of infractions received.

Misschien ook iets om te overwegen.
 
Ik heb ook voor gestemd. En wat betreft VLM, ik heb gewoon besloten mijn mond te houden over zulke dingen. Kan ik ook niks zeggen wat mensen niet leuk vinden.
Ik vind zelf wel, zoals andere ook al hebben opgemerkt, dat dit een forum is waar na een incident of accident word gespeculeerd over de toedracht. Dat is wat een forum doet. Zoals hier in USA het wordt in principe toch altijd piloot error genoemd, of voor de volle 100% of een groot gedeelte. Ik heb mijn fair share van incidents en accidents gezien. En in alle gevallen is het nooit iets anders geweest dan piloterror.
Jammer dat mijn laatste post is verwijderd waar ik probeerde goed advies te geven. Je moet jezelf grenzen geven, anders gaat het soms fout en heel soms goed fout.
 
Ik zie twee nadelen van afsluiten:
- minder levendige discussies
Gezien het feit dat de teneur zodanig is dat ik sowieso berichten van niet-beroeps uit het forum moet gooien, blijft dat effect hetzelfde.

Haal je nu werkelijk alle berichten van niet beroeps weg? Ik denk van niet, volgens mij alleen als de inhoud van een draad ontspoort. Over het algemeen vind ik bijdragen van aspirant- of niet beroepsvliegers over onderwerpen in dit deel van het forum waardevol, en pleit er dus voor dit mogelijk te laten blijven. Dat dat betekent dat je vaker moet ingrijpen, zou ik op de koop toe nemen. En als je daar geen tijd voor hebt zijn er wel wat betrouwbare leden die er bij willen helpen denk ik.
 
De thread in Piloten-In-Opleiding van PrimAir heeft me er toe doen bewegen om ook te gaan stemen, en voor de stelling (op slot dus). Sterker nog, ik zou er voor willen pleiten om alleen de stemmen van beroepsvliegers hier te tellen, ik denk dat het verschil tussen voor/tegen dan een stuk groter wordt.

Niet beroepsvliegers staan vrij om topics te starten in Luchtvaart Algemeen. Als een beroepsvlieger graag ook de input van niet-beroepsvliegers wil hebben, kan hij ook het topic in Luchtvaart Algemeen posten in plaats van dit forum.

Diana hoeft geen permanente politieagent te zijn, en we hebben ook niet nog meer agentjes nodig hier. Als beroepsvliegers van gedachten willen wisselen met collega's, dan kan dat in het Beroepspiloten Forum. Als ze met iedereen van gedachten willen wisselen, kan dat in Luchtvaart Algemeen. Zo'n big deal is het toch niet?
 
Terug
Bovenaan