Besloten Categorie voor Piloten in Opleiding!

Besloten Categorie voor Piloten in Opleiding!

  • Ja

    Stemmen: 11 14,9%
  • Nee

    Stemmen: 63 85,1%

  • Totaal aantal stemmers
    74
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een nieuwe idee. Laten we onder de wannabe's een nieuw forum openen. 'Het Kleuterschoolforum'. Laten we dit meteen op slot doen. En iedereen die meer dan KLS/NLS/MLD/Luchtmacht of 1000 uur totaal op stofzuigers heeft, daaruit verbannen. :biertje:
 
En uiteraard moet hier helemaal niks besloten, of afgesloten worden!

Dat is toch grappig. Met je posting onderstreep je maar weer eens het tegenovergestelde van wat je wil bereiken.

PH-Chucky, het gaat er ook niet zozeer om of je een waardevolle bijdrage kunt geven aan bepaalde threads. Er zullen ongetwijfeld meer wannabe's zijn die waardevolle bijdragen kunnen geven. Het gaat er om dat er op dit moment teveel vervuiling van topics plaatsvindt, en die vervuiling in het Beroepspiloten forum (zie de naam) vindt voornamelijk plaats door niet-beroepspiloten.

Als er vragen zijn voor broepsvliegers, dan kunnen die natuurlijk gewoon in het Luchtvaart Algemeen forum worden geplaatst. Als beroepsvliegers (en dat is de goal van 98% van de wannabe's hier omdat te worden) iets met collega's willen bespreken, dan moet dat gewoon kunnen zonder dat iedereen daar z'n zegje gaat doen.

Volgens mij zijn er ook een aantal mensen op hun pik getrapt omdat ze het idee hebben dat ze worden buitengesloten. PrimAir krijgt daar een beetje een elitair gevoel bij, wat je in die regionen wel vaker tegenkomt, namelijk het "ik ben beter dan jij" gevoel. Of "jij bent niet beter dan ik". Terwijl het daar dus totaal niet om gaat. Mensen die denken dat sommigen beter zijn dan anderen zijn niet goed bij hun hoofd.
 
De resultaten van de poll zeggen genoeg. Ik vind het begrijpelijk dat de Beroepspiloten een eigen "stekkie" verlangen. Maar sommige topics horen ook in andere categorieën thuis, bijvoorbeeld filmpjes, die kunnen net zo goed besproken worden door aspirant-aspirant vliegers, aspirant-vliegers en beroepsvliegers. Op dat soort topics moet iedereen kunnen reageren vind ik en die horen dan thuis in het Luchtvaart Algemeen gedeelte. Dus dan is het de verantwoordelijkheid voor de gebrevetteerrden om dan ook alleen maar topics te beginnen waar je het als beroeps lang over kunt hebben. Kortom: ik ben het ermee eens dat het Beroepspiloten besloten wordt maar dan moeten daar wel alleen topics komen waarvoor je wel piloot moet zijn, wil je iets eraan toe kunnen voegen. Het lijkt me niet nodig om voor de aspirant vliegers hetzelfde te doen. Alleen als er meerdere sterke argumenten zijn.
 
Ik heb een nieuwe idee. Laten we onder de wannabe's een nieuw forum openen. 'Het Kleuterschoolforum'. :biertje:

Dankuuuu KL!!
Haha nee ik begrijp precies wat u bedoelt, wat een kinderachtige actie van PrimAir, daarom een biertje terug :biertje: , nou oke, voor KL, FD, Q en Beer (die krijgt er een gratis bank bij!) een kratje dan maar:

O O O O
O O O O
O O O O
O O O O
O O O O

Het is het bovenaanzicht trouwens ;)
 
Hey, als je KL uitnodigt mag ik toch ook wel een biertje niet?

Ik breng de hapjes mee :D

Wat vinden jullie van het idee om komende zomer anders een keertje een tapvat te verloten omdat ik de kwaadste niet ben ;)? Ik ga het wel niet verzenden als jullie het niet erg vinden ;)!!
 
Ik wil deze zomer best wel eens naar het verre Nederland komen om een aantal biertjes te drinken, dan zien we eens de mensen achter de nickname.
Een grote bank bestellen dan, of lief vragen aan Q-Nimbus om recht te staan :p:

Wel voor augustus dan, want daarna is deze wannebe wannebe-af :D
 
Ja jongens, ik blijf slepen met die bank zeg!
Nou, vooruit dan maar... nog één keertje....

* Beer sleept de bank maar weer naar buiten en pakt een biertje.

Beer zegt: inderdaad afsluiten het gedeelte. Kunnen ze lekker met z'n alle brallen over hoe geweldig de KLS is, terwijl wij op de bank onzelf vol zitten te gooien. :biertje:
 
Laatst bewerkt:
Ik wil deze zomer best wel eens naar het verre Nederland komen om een aantal biertjes te drinken, dan zien we eens de mensen achter de nickname.
Een grote bank bestellen dan, of lief vragen aan Q-Nimbus om recht te staan :p:

Wel voor augustus dan, want daarna is deze wannebe wannebe-af :D

Ook bereid om naar t zuiden te komen als je t tapvat wint :P:?

Ach ik wil tegen die tijd ook wel ff naar Teuge vliegen :biertje:
 
Ik heb een nieuwe idee. Laten we onder de wannabe's een nieuw forum openen. 'Het Kleuterschoolforum'. Laten we dit meteen op slot doen. En iedereen die meer dan KLS/NLS/MLD/Luchtmacht of 1000 uur totaal op stofzuigers heeft, daaruit verbannen. :biertje:

Ik weet dat dit sarcastisch is bedoeld, maar zijn we het niet allemaal een beetje aan het overdrijven? Iemand die geen brevet heeft is per definitie nog niet iemand die totaal geen verstand van zaken heeft. Neem mij als voorbeeld, ik heb geen uren, maar ik weet dondersgoed waar ik over praat:kerst: .Natuurlijk snap ik jullie oogpunt wel en leef ik mee, maar we hoeven er geen een of andere halszaak van te maken. Laat de degenen die wél klare onzin uitkramen gewoon maar bléren en reageer er dan niet op i.p.v dat een hele thread onderhand zwaar offtopic gaat omdat één iemand toevallig geen verstand van zaken heeft en zo irritant is om zich in de groep te mengen. Laat de topic niet leiden door een onzinnige post, zo Ik rust bij deze mijn koffer.

"Don't make a mountain out of a molehill"

Winds,

WvdB
 
Laatst bewerkt:
WvdB, in het andere topic zegt Art ook iets van dezelfde strekking als wat jij zegt: gewoon negeren die hap. Echter, als ik zeg "Goh, WvdB, wat ben jij een ongelofelijke kloothommel" (hypothetisch ;) ), dan wordt het al lastig om niet te reageren. Als dan een paar van je collega's een runway overrun hebben gehad, en sommigen gaan dan blaten dat ze maar hebben zitten k*tten, dan gaat dat te ver om gewoon te negeren.

Het is gewoon niet zo dat iedereen maar het recht heeft om van alles te doen. Dit forum staat ons ter beschikking (gratis, zelfs!) bij de gratie van Diana, die hier veel tijd en geld in stopt. Het is ons voorrecht om hier gebruik van te maken, maar niet ons recht. Diana heeft aangegeven dat het Beroepspiloten forum alleen voor beroepspiloten is, wat is hier moeilijk aan om te begrijpen? Er is geen recht om overal te mogen posten.

Nogmaals, het staat er los van of jij dondersgoed weet waar je het over hebt. "Zelfs" ik weet niet altijd waar ik het over heb (en doe net alsof), maar dan nog is er een verschil tussen een beroepsvlieger en iemand die nog niet in dat stadium zit. En dat geeft niks.
 
U heeft inderdaad helemaal gelijk. En achteraf gezien, I couldn't agree more. Mijn eigen schuld, had ik maar beter moeten lezen. Maar mag ik nog wel meepraten en net doen alsof ik er heel veel verstand van heb? Zover ik weet behoor ik zelf niet tot degenen die klaarblijkelijk het verstand en spraakcentrum van een stoeptegel hebben. :haha: (Nog zo'n leuke quote Art:biertje: )

Winds,

WvdB
 
Inderdaad stuit de arrogantie mij ook weleens tegen de borst. Maar kan me ook voorstellen dat vakbroeders/zusters behoefte hebben om op het eigen niveau te communiceren. Hoop echter wel dat het mogelijk blijft om elkaar als LIEFHEBBERS van de luchtvaart te blijven zien en dat we zodoende met respect met elkaar om kunnen blijven gaan.:biertje:
 
Dat is toch ook geen probleem geweest?
Veel beroepsvliegers helpen (of hielpen??) nieuwkomers in de hoe-word-ik en de in-opleiding fora terwijl veel amusante, algemene en leuke conversaties in de Algemeen/crewroom worden gehouden.

Het disrespect dat deze situatie heeft veroorzaakt is volgens mij terug te voeren naar een handjevol deelnemers hier. Waarvan bijna allemaal niet eens verstand van zaken heeft.
 
Inderdaad stuit de arrogantie mij ook weleens tegen de borst. Maar kan me ook voorstellen dat vakbroeders/zusters behoefte hebben om op het eigen niveau te communiceren. Hoop echter wel dat het mogelijk blijft om elkaar als LIEFHEBBERS van de luchtvaart te blijven zien en dat we zodoende met respect met elkaar om kunnen blijven gaan.:biertje:

Wat voor arrogantie dan? Dat heb ik hier nog zelden gezien.

gr.

Q-Nimbus (die maar eens gaat slapen)
 
Wat voor arrogantie dan?

Ik vind dat er soms best wel enorm hard gereageerd kan worden op wat iemand zegt. En dat dan het gelijk gehaald lijkt te worden op grond van wat iemand voor brevet heeft. Dat komt op mij nogal eens arrogant over. Neem voor de lol nu eens door, hoe zo'n voorstel van PrimAir in de loop van de berichten wordt afgezeken (even daar gelaten of je voor/tegen z'n voorstel bent).

Vriendelijke groet.
 
Neem voor de lol nu eens door, hoe zo'n voorstel van PrimAir in de loop van de berichten wordt afgezeken (even daar gelaten of je voor/tegen z'n voorstel bent).

Maar even serieus...

Het voorstel van Primair kan je toch ook niet serieus nemen. Dat de beroepspiloten een besloten post recht aprricieren, kan ik heel goed begrijpen.
Daar kan je mee eens zijn of niet mee eens, maar dit topic openen is in mijn ogen een beetje respectloos tegenover de beroepspiloten die een besloten postrecht wensen!
 
Het enige wat ik met deze thread wil zeggen is dat de gebreveteerden niet zo moeten zeuren, en nee dit bericht is niet bedoeld om het ook daadwerkelijk te laten gebeuren, maar als "eye opener" voor de andere mensen, dat voor het semi-sluiten je een open forum, gaat sluiten voor mensen die wellicht wel degelijk een zinnige bijdrage kunnen leveren, maar dat omdat ze nog niet gebreveteerd zijn absoluut op geen enkele manier serieus worden genomen, en word afgezeikt met "ga naar je eigen gedeelte".
PrimAir

Ben het in deze met hem eens. Maar de soep.........etc.etc.
 
Zelf vind ik eigenlijk dat besloten gedoe maar niets. Gewoon alles open. We kunnen toch een gentlemens agreement maken dat "opschep/afzeik/fabelachtige" posts niet geplaatst worden en door Diana verwijderd zullen worden als het ongewild toch gebeurd.
 
Zelf vind ik eigenlijk dat besloten gedoe maar niets. Gewoon alles open. We kunnen toch een gentlemens agreement maken dat "opschep/afzeik/fabelachtige" posts niet geplaatst worden en door Diana verwijderd zullen worden als het ongewild toch gebeurd.

Die afspraak is er al, alleen zijn er mensen die zich er niet aan houden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan