Besloten Categorie voor Piloten in Opleiding!

Besloten Categorie voor Piloten in Opleiding!

  • Ja

    Stemmen: 11 14,9%
  • Nee

    Stemmen: 63 85,1%

  • Totaal aantal stemmers
    74
Status
Niet open voor verdere reacties.

PrimAir

New member
Omdat enkele gebreveteerden zich te arrogant voor woorden gedragen en pleiten voor een besloten post recht in de gebreveteerden categorie, moet ook dit gedeelte besloten worden, zodat we een lekker besloten forum krijgen waarin straks alleen jij je mening mag geven in de door jouw thuishorende categorie...

Wat vind jij hier van?

Groeten,

PrimAir
 
euh, onzin.

Vergeet niet dat zij ons down to earth houden en het alles wat minder door een roze bril laten zien. Daarnaast geven zij belangrijke tips dus waarom zou het?
 
Is dit een serieus voorstel? :1855:
Zo ja: onzin... Alsof Diana nog niet genoeg te doen heeft... En om dan ook nog eens te gaan checken wie er wel en niet piloot in opleiding is, is gewoonweg niet te doen.
Verder vind ik ook niet dat de beroepspiloten zich 'te arrogant voor woorden' gedragen, het is gewoon een maatregel om ergernis te voorkomen. Zolang de niet-beroeps gewoon nog mee mogen lezen maakt het niet uit toch?
En heb jij nou zoveel last van piloten-(nog-)niet-in-opleiding of van beroeps in dit forum dat je zo'n maatregel nodig hebt? Volgens mij is die laatste categorie alleen maar handig om vragen te beantwoorden :rolleyes:
 
Beetje kinderachtige reactie mijns inziens op het topic, besloten maken van "beroepspiloten".

misschien toch eerst maar even de kleuter/lagere/middelbare school afmaken!*

* doorhalen wat niet van toepassing is.
 
volg ph-gjk...

Wordt volwassen... Alle advies van mensen on the job neem ik met beide handen dankbaar aan.
Ik stel voor dat je dat ook doet, het zal je alvast de juiste attitude mbt je job later bijbrengen.
 
Omdat enkele gebreveteerden zich te arrogant voor woorden gedragen en pleiten voor een besloten post recht in de gebreveteerden categorie...

Mwa, komt meer door mensen met uitspraken als jij nu doet dat dit wordt overwogen. Ook jij bent hier debet aan. :traantjes
Krap eens achter je oren en denk 's na voor je iets post. Wellicht wordt je dan weer serieus genomen door die 'arrogant gebreveteerden'...

Groet,

FF
 
... en ik ga pleiten dat het 'Hoe-word-ik-piloot' gedeelte alleen voor mensen die selectie (willen) doen bij een luchtvaartschool. Dan kunnen we tenminste ongestoord lullen over hoe wij denken dat de luchtvaartwereld in elkaar zit. Die objectieve informatie van 'gebrevetteerden' hebben wij toch niet nodig..... (DIT EERSTE STUKJE IS CYNISCH BEDOELD!!!!)


Jongens!!!! Waar gaat dit heen? Houd lekker alles voor iedereen open. Ik ben bezig met selectie maar heb ook weer kennis van wat specifiekere onderwerpen. In dat opzicht kan ik dan toch 'gelijkwaardig' (als ik er ook verstand van heb) meepraten met zo'n thread? (Onwijs veel mensen in mijn omgeving die bij allerlei luchtvaartmaatschappijen / Schiphol werken).

Misschien dat iedereen duidelijker moet aangeven hoelang ie al piloot is, zo kun enigszins de belevingswereld van die persoon inschatten en je (mogelijk) minder snel storen aan een loze opmerking van een onwetend iemand (die eigenlijk z'n mond moet houden) ...............

Neem een reactie van iemand eens met 'een korreltje zout'......
 
Laatst bewerkt:
Ongelooflijk dom en onvolwassen.
De mensen met ervaring in de luchtvaart kunnen jou en je mede-wannabe's waardevolle informatie en tips geven over het uitstippelen van je vliegopleiding en je wijzen op de valkuilen waar teveel mensen jammer genoeg al zijn ingetuind.
*(overigens, juist vanwege dit soort onbeschofte ventjes hebben een aantal mensen, waaronder ik, besloten hier in het hoe-word-ik en in-opleiding forum geen informatie meer te geven of te helpen)

Dan komen er af en toe dit soort schreeuw/schop berichtjes in het beroepsforum over onderwerpen waar je de ballen verstand van hebt en dan is het gek dat we dat semi-besloten willen maken?

Wat doe jij hier op het forum?




- deze post is gericht naar de starter van het topic, niet naar andere reacties! -
 
Laatst bewerkt:
Zoals 'gebreveteerden' de geinteresseerden in selectie kunnen helpen met informatie, zo zouden deze geinteresseerden ook weer een post kunnen doen in het 'gebreveteerden' gedeelte om vragen te stellen. Dat is toch het idee van een forum dat 'interactie' teweeg wil brengen met mensen die (enigszins) met luchtvaart in aanraking komen?

Het posten van stomme opmerkingen die anderen op de kast jagen is (mijn inziens) gewoon op het conto te schrijven van een aantal onwetenden die niet het besef hebben welke waarde anderen hechten aan een serieuze discussie. In dat opzicht is het begrijpelijk dat 'gebrevetteerden' hun threads vrij willen houden van jan en alleman die stompzinnige dingen posten. Maar als ik mij betrokken voel in een thread, dan zou ik graag INHOUDELIJK een zegje willen doen....
 
Haha, dit gaat echt helemaal nergens over! Gedraag je eens volwassen en wees blij dat er nog beroepspiloten zijn die de 'wannabe's' willen helpen door nuttige informatie te posten. Mede door het starten van dit soort threads verpest je het voor een heleboel anderen die wel waarde hechten aan 'bemoeiende' beroepspiloten.
Dit kan net zo goed op slot...
 
He primair anders begin je ergens zelf je eigen forumpje.... Misschien op je nieuwe KLS website!!! Geef dan meteen even toegang aan de hele KLM directie en gooi je eigen ruiten eens goed in!!!! Denk dat Ype nog wel ergens een lijstje bij houd.

Het is voor mij iig wel duidelijk dat de nieuwe generatie het allemaal wel weet en geen advies meer nodig lijkt te hebben. Misschien kunnen we beter de hele sectie voor newbee's sluiten.

Het verbaast me iig hoe weinig respect er is voor mensen met ervaring. En dan bedoel ik dus niet dat je het overal klakeloos mee eens moet zijn. Vraag me af of dit gedrag gaat blijven of dat het er door een paar instructeurs wordt uitgeramd! Hoop het iig wel.

Ciao
 
Laatst bewerkt:
Dit kan net zo goed op slot...

Word er elders op aangesproken dat ik geen topics moet sluiten! :confused: ;)

Maar goed, ik denk dat de boodschap wel is overgekomen. Laten we deze discussie niet verder voeren, anders wordt iedere aspirant en piloot-in-opleiding er op aangekeken terwijl de meesten allang blij zijn als ze hulp en reacties van beroepspiloten krijgen. Is juist één van de doelen van dit board.
 
Ongelooflijk dom en onvolwassen.
De mensen met ervaring in de luchtvaart kunnen jou en je mede-wannabe's waardevolle informatie en tips geven over het uitstippelen van je vliegopleiding en je wijzen op de valkuilen waar teveel mensen jammer genoeg al zijn ingetuind.
*(overigens, juist vanwege dit soort onbeschofte ventjes hebben een aantal mensen, waaronder ik, besloten hier in het hoe-word-ik en in-opleiding forum geen informatie meer te geven of te helpen)

Dan komen er af en toe dit soort schreeuw/schop berichtjes in het beroepsforum over onderwerpen waar je de ballen verstand van hebt en dan is het gek dat we dat semi-besloten willen maken?

Wat doe jij hier op het forum?

Slaat de spijker op zijn kop...

Winds,

WvdB
 
Diana, je hebt er vandaag een goede dagtaak bijgekregen om alles in goede banen te leiden......

Als iedereen nou een nadenkt wat ie post en respect kan opbrengen voor andermans mening, dan kunnen we Diana vandaag een 'rustige' dag bezorgen...

(misschien je functie 'administrator' veranderen in 'AirTrafficControl' gezien de sturende functie die je vandaag helaas moet vervullen.., keep up the good work!!!!)
 
Haha, ja dank je.

"A little rudeness and disrespect can elevate a meaningless interaction to a battle of wits and add drama to an otherwise dull day!" (Calvin and Hobbes). Oké, eerder gepost maar hij blijft leuk.
 
Het enige wat ik met deze thread wil zeggen is dat de gebreveteerden niet zo moeten zeuren, en nee dit bericht is niet bedoeld om het ook daadwerkelijk te laten gebeuren, maar als "eye opener" voor de andere mensen, dat voor het semi-sluiten je een open forum, gaat sluiten voor mensen die wellicht wel degelijk een zinnige bijdrage kunnen leveren, maar dat omdat ze nog niet gebreveteerd zijn absoluut op geen enkele manier serieus worden genomen, en word afgezeikt met "ga naar je eigen gedeelte".

PrimAir
 
Het enige wat ik met deze thread wil zeggen is dat de gebreveteerden niet zo moeten zeuren,

Ik denk dat je jezelf misschien een keer moet verplaatsen in de rol van beroepspiloot. De conclusie die je dan (hoop ik) trekt, geeft je een beter inzicht in de situatie.

Hoe zou jij het vinden als je ergens een hoog niveau in hebt bereikt en vervolgens iemand die zoiets nog nooit bereikt heeft zegt hoe je het beter kan doen. (VLM-Topic...)
Net zoiets als een voetbalcommentator zie zelf nog nooit een nop onder de schoen heeft gehad en vervolgens zegt dat een van de beste spelers niks kan en hoe hij het beter kan doen. Ik ga toch ook niet zeggen tegen Sven kramer dat hij het beter zus of zo had kunnen doen als hij een keer zilver heeft ipv goud?

Ken je plek en je grenzen.

Excuses voor tutoïeren, had ik U moeten gebruiken in de post?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan