@ FotoJunky,
Bedankt voor de suggestie. In diverse toepassingen trekken die blokjes 60 pk volcontinu al niet. 100 pk lijkt mij vragen om problemen. Het zijn goedbedoelde pogingen, maar dat gaat het niet veranderen in een betrouwbare vliegtuigmotor. Laatste update website in 2004...
Een diesel zou veel beter zijn. Automatisch een turbo, minder gevaarlijk, simpeler. Maar niemand lukt het vooralsnog om zo'n ding om te toveren in een praktische motor voor een vliegtuig.
Maar zelfs dat kan nog een stuk beter. Klaus Savier loopt ruim over de 200 knopen als zijn O200 precies 100 pk levert. Mind you, vast landingsgestel, een "echte" tweezitter en een 30 jaar oud ontwerp. Vergeleken met het originele ontwerp is de luchtweerstand gehalveerd. Uiteraard, dat is een canard én een racer met veel compromissen terwijl je voor een praktisch toestel geen van beiden wil. Maar significant beter als wat eerder genoemde kisten nu doen is niet onrealistisch.
Bedankt voor de suggestie. In diverse toepassingen trekken die blokjes 60 pk volcontinu al niet. 100 pk lijkt mij vragen om problemen. Het zijn goedbedoelde pogingen, maar dat gaat het niet veranderen in een betrouwbare vliegtuigmotor. Laatste update website in 2004...
Een diesel zou veel beter zijn. Automatisch een turbo, minder gevaarlijk, simpeler. Maar niemand lukt het vooralsnog om zo'n ding om te toveren in een praktische motor voor een vliegtuig.
Dank voor de link. Ik heb hem wel 's eerder voorbij zien komen.http://www.c2p.aero/
De kisten die ik opsom zijn voor mij 2 zitters met veel bagage, achterin h
Kun je nauwelijks zitten en heb je snel CG problemen. Een ander voorbeeld op de Europeese markt is de Pioneer 400 een grappig ding van hout, hoe klassiek kan het
Nee niet Amerikaans, europees.
Super Pulsar, Millenium Master, Shark, Dyn'Aero MCR01 (de variant met kleine vleugels), Arion lightning, Aerostruk X-302, LH-10 Ellipse, Lightning bug. Met MCP lopen die allemaal over de 300 km/h (160 kts)...Wel ik ken niet zoveel kisten die op een 100pk motor meer dan 130 kunnen cruisen. De super pulsar ken ik niet, zijn oude broertje wel en een vergelijkbare kist de Lightning, die verbluffende prestaties neer zette met een 80pk Jabiru
Maar zelfs dat kan nog een stuk beter. Klaus Savier loopt ruim over de 200 knopen als zijn O200 precies 100 pk levert. Mind you, vast landingsgestel, een "echte" tweezitter en een 30 jaar oud ontwerp. Vergeleken met het originele ontwerp is de luchtweerstand gehalveerd. Uiteraard, dat is een canard én een racer met veel compromissen terwijl je voor een praktisch toestel geen van beiden wil. Maar significant beter als wat eerder genoemde kisten nu doen is niet onrealistisch.
Laatst bewerkt: