O
Onassis
Guest
Dat was toch op Eindhoven? :grijns::grijns:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bevroren fuel lijkt me erg sterk, ik heb in meer dan 2 jaar tripple seven nooit een oranje fuel temperatuur gezien, in de 747 heb je dit veel eerder, heeft te maken met de vorm van de vleugel en waar de fueltanks zich bevinden, ik heb er nooit heel erg op gelet, maar de fuel kwam volgens mij meestal niet onder de -20tot -25 ofzo.
effe over dat water in de MEC..
QF 744 heeft alle elec verloren door een lekkage van een drain van de galley direct op de MEC
AAIB issues BA038 investigation update
The AAIB recommended that Boeing should notify all 777 operators of the “necessity to operate the fuel control switch to cut-off prior to operation of the fire handle, for both the fire drill and the evacuation drill, and ensure that all versions of its checklists, including electronic and placarded versions of the drill, are consistent with this procedure.”
Evacuation procedure niet correct uitgevoerd?
Condition: Evacuation is needed.
Parking brake . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .Set
Outflow valve MAN L and MAN R switches . . . . . . . . . . . . .ON
Outflow valves manual control . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . OPEN
Hold until the outflow valves are fully open
FUEL CONTROL switches (All) . . . . . . . . . . . . . . . . . . CUTOFF
Advise the cabin to evacuate
Advise the tower
Engine fire switches (All) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Pull
APU fire switch. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .Override and Pull
If an engine or APU fire warning occurs:
Related fire switch. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Rotate and hold
Rotate to the stop and hold for 1 second.
Condition: Evacuation is needed.
Parking brake . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .Set -Capt
Outflow valve MAN L and MAN R switches . . . . . . . . . . . . .ON - FO
Outflow valves manual control . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . OPEN - FO
Hold until the outflow valves are fully open - FO
FUEL CONTROL switches (All) . . . . . . . . . . . . . . . . . . CUTOFF - Capt
Advise the cabin to evacuate - Capt
Advise the tower - FO
Engine fire switches (All) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Pull - FO
APU fire switch. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .Override and Pull - FO
If an engine or APU fire warning occurs:
Related fire switch. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Rotate and hold - FO
Rotate to the stop and hold for 1 second.
Superpilot: maar wie doet wat??? of doet de captain alle actions.. (man-boy operatie?)
Off topic, op de Airbus doet de fo bijna alles tijdens de EVAC, wat telkens leidt BOY-man operatie. Heel verwarrend voor sommigen