Sweetsurrender
New member
O ja? :dozey: Moet je het misschien nog eens nalezen. 772ER bestaat wel. Raar dat je dit niet wist.
http://www.boeing.com/commercial/777family/longer_range/index.html
Grappig, lijken ze bij boeing niks van te weten?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
O ja? :dozey: Moet je het misschien nog eens nalezen. 772ER bestaat wel. Raar dat je dit niet wist.
...
Volgens het Times verhaal gaat het hier trouwens om een 777-200ER. ER=LR dan neem ik aan, want na raadplegen van de Boeing site bestaan er geen 777-200ER's, alleen 777-200LR's. ...
Grappig, lijken ze bij boeing niks van te weten
wat blijvende trouwma's etc kan opleveren.
Volledig offtopic en niet vervelend bedoeld: wat een geweldige woordspeling, waarschijnlijk gemaakt zonder dat je het zo bedoelde. Trouwen en Trauma :grijns:
Crashed 777 engines did not respond to auto-throttle
By David Kaminski-Morrow
Preliminary investigations into yesterday’s crash of a British Airways Boeing 777-200ER at London Heathrow have discovered that, on the final approach, the engines did not respond to demands for increased thrust.
An initial statement from the UK Air Accidents Investigation Branch says that the aircraft, arriving from Beijing, was 2nm from touchdown at a height of 600ft, with the autopilot and auto-throttle engaged, when the auto-throttle demanded higher thrust from the two Rolls-Royce Trent 800 engines.
But the AAIB says the powerplants “did not respond” to the auto-throttle request, adding: “Following further demands for increased thrust from the auto-throttle, and subsequently the flight crew moving the throttle levers, the engines similarly failed to respond.”
As a result the 777’s airspeed reduced and the aircraft lost height, touching down 1,000ft (300m) short of runway 27L, to which it had been conducting an instrument landing system approach.
“The investigation is now focussed on more detailed analysis of the flight recorder information, collecting further recorded information from various system modules and examining the range of aircraft systems that could influence engine operation,” says the AAIB.
Information on the final stages of the flight has been downloaded from both the cockpit-voice recorder and the flight-data recorder. The AAIB’s investigation is being assisted by the US National Transportation Safety Board, Boeing, the US FAA and engine manufacturer Rolls-Royce. It expects to release an interim report on the accident within a month.
Source: flightglobal.com's premium news site Air Transport Intelligence news
Groots van de captain om direct alle eer aan z'n SFO te geven. Maar ongetwijfeld zijn beiden even blij dit na te kunnen vertellen.
Het was de SFO die het toestel geland heeft dus hij heeft die eer ook zeker verdiend.
Is een aardige eyeopener voor de telegraaf en het grote publiek want die denken dat er maar 1 piloot ('de piloot') aan boord is... assed: