First Choice
New member
Okay ik kan de frustratie van Robbie vwb Balpa absoluut begrijpen. Het is ook Thomson die de mensen ontslaat en niet Balpa dat weet ik maar even het volgende:
Ik heb een First Choice contract waarin staat dat ik 3 maanden salaris mee krijg als ik redundant wordt gemaakt. Nu heeft de Balpa afgesproken dat dit maar 3weken wordt. Dit is totaal onacceptable voor een bedrijf dat:
1) Net even 350 miljoen pond winst heeft gemaakt in de ergste recessie sinds WO2.
2) Meer dan 700 miljoen pond op de bank heeft staan en zijn directeuren Bonussen geeft van tussen de 3-5 miljoen pond.
3) "Be Special" days organiseerd waarbij cabin crew en flight crew met taxies door het hele land worden gereden naar de meest luxe hotels om naar een manager te luisteren hoe goed hij wel niet is onder het genot van een gerookte zalm en appeltaart met slagroom.
4) Managers een B767 van de lijn aftrekken voor een dienstreis naar Malaga etc.
Als je denkt dat ik aan het overdrijven ben dan kan je dit allemaal aan Robbie en Koning Lucht vragen die zullen je precies hetzelfde vertellen.
Dan wordt er een agreement gemaakt dat in het geval dat het management te veel piloten ontslaat en ze je terug moeten nemen (zijn ze wettelijk verplicht binnen een bepaalde periode) dat je je drie weken ontslag vergoeding (gedeeltelijk) terug mag betalen.
Voor de mensen die niet weten hoe het First Choice management in elkaar zit: In 2001 hebben ze er ook 60 man uitgegooid vervolgens moesten er x aantal vluchten gecancelled worden vanwege crew shortage. 3 maanden later werd iedereen weer teruggenomen. Er werd hen een contract aangeboden tegen lagere T&C maar helaas voor het management heeft de Balpa daar een stokje voor gestoken. Het ziet er naar uit dat de geschiedenis zich gaat herhalen.
Verder was er altijd een right of return. Is nu weggehaald uit het contract. Het ligt er allemaal heel dik op dat ze straks mensen binnen willen halen tegen lagere T&C.
Ik weet dat TOM geen sociale wekplaats is (alhoewel het er soms op lijkt) maar dit hele verhaal wordt gewoon heel slecht gemanaged.
Let wel waar het hier allemaal om gaat is niet alleen dat piloten hun baan verliezen (gebeurd dagelijks) maar dat een van de laatste airlines met goede T&C verdwijnt.
Ik heb een First Choice contract waarin staat dat ik 3 maanden salaris mee krijg als ik redundant wordt gemaakt. Nu heeft de Balpa afgesproken dat dit maar 3weken wordt. Dit is totaal onacceptable voor een bedrijf dat:
1) Net even 350 miljoen pond winst heeft gemaakt in de ergste recessie sinds WO2.
2) Meer dan 700 miljoen pond op de bank heeft staan en zijn directeuren Bonussen geeft van tussen de 3-5 miljoen pond.
3) "Be Special" days organiseerd waarbij cabin crew en flight crew met taxies door het hele land worden gereden naar de meest luxe hotels om naar een manager te luisteren hoe goed hij wel niet is onder het genot van een gerookte zalm en appeltaart met slagroom.
4) Managers een B767 van de lijn aftrekken voor een dienstreis naar Malaga etc.
Als je denkt dat ik aan het overdrijven ben dan kan je dit allemaal aan Robbie en Koning Lucht vragen die zullen je precies hetzelfde vertellen.
Dan wordt er een agreement gemaakt dat in het geval dat het management te veel piloten ontslaat en ze je terug moeten nemen (zijn ze wettelijk verplicht binnen een bepaalde periode) dat je je drie weken ontslag vergoeding (gedeeltelijk) terug mag betalen.
Voor de mensen die niet weten hoe het First Choice management in elkaar zit: In 2001 hebben ze er ook 60 man uitgegooid vervolgens moesten er x aantal vluchten gecancelled worden vanwege crew shortage. 3 maanden later werd iedereen weer teruggenomen. Er werd hen een contract aangeboden tegen lagere T&C maar helaas voor het management heeft de Balpa daar een stokje voor gestoken. Het ziet er naar uit dat de geschiedenis zich gaat herhalen.
Verder was er altijd een right of return. Is nu weggehaald uit het contract. Het ligt er allemaal heel dik op dat ze straks mensen binnen willen halen tegen lagere T&C.
Ik weet dat TOM geen sociale wekplaats is (alhoewel het er soms op lijkt) maar dit hele verhaal wordt gewoon heel slecht gemanaged.
Let wel waar het hier allemaal om gaat is niet alleen dat piloten hun baan verliezen (gebeurd dagelijks) maar dat een van de laatste airlines met goede T&C verdwijnt.