Another one bites the dust...

Mij is verteld op een Be Special day. Dat de relatief "nieuwe" TOM 767's naar de andere group airlines gaan en dat alle 787's naar TOM komen. De order is net gereduceerd naar 13 kisten en dat is ook precies het aantal 767's dat we hier nog hebben (worden er elk jaar minder) in de UK. Dit zou goedkoper zijn in de operatie. Don't shoot de messenger.

Het zal me trouwens niets verbazen als tegen die tijd de hele 787 order is gecancelled. Die managers trekken zoveel geld weg uit het bedrijf met hun mega bonussen dat er straks geen geld meer is voor nieuwe vliegtuigen. We merken het al in het onderhoud.
 
Klote om te lezen! Heel misschien eind 2010 bij ons (BA Cityflyer) alleen command aannames op de E-Jet. Anything else, I'll do a post here.

Daarnaast neemt NAS Air (A320/E190 IIRC vanuit Riyadh) aan. (CPT+ F/O) Las het bij CAE in BRU afgelopen week. Heb zelf niet op website voor meer info gekeken maar misschien helpt deze info iets..

Tja, Balpa...

Goodluck. :bwah:
 
Mij is verteld op een Be Special day. Dat de relatief "nieuwe" TOM 767's naar de andere group airlines gaan en dat alle 787's naar TOM komen. De order is net gereduceerd naar 13 kisten en dat is ook precies het aantal 767's dat we hier nog hebben (worden er elk jaar minder) in de UK. Dit zou goedkoper zijn in de operatie. Don't shoot de messenger.

.
Er gaan er 3 x 767 naar TFL. Volgens mij worden de 787's gewoon gespreid
Het zal me trouwens niets verbazen als tegen die tijd de hele 787 order is gecancelled. Die managers trekken zoveel geld weg uit het bedrijf met hun mega bonussen dat er straks geen geld meer is voor nieuwe vliegtuigen. We merken het al in het onderhoud.
WOrden alle 767's van jullie niet voorzien van blended winglets en nieuw interieur op dit moment? Dus dat investeren gaat wel door
 
Volgens mij zoekt Condor ook nog steeds / weer FO's.

Het is een leuke club om te werken.

B753/763, ieg nog tm 2013/2014. Er wordt nu gekeken naar de opvolger. Dit wordt de B787 :yeehaa: of de A330 :traantjes. Hangt ervan af wat de hele Thomas Cook groep wil.

Dit jaar is er zelfs nog winst gemaakt. Voor volgend jaar wordt het moeilijker, maar er zijn al iets meer boekingen dan waar mee gerekend werd.

Zoals bekend heeft Condor voor nieuwe piloten niks meer met LH te maken (er zijn geen doorstroom mogelijkheden meer). Voor nieuwe FO's zal er wel een snelle doorstroom naar command mogelijk zijn omdat de ervaren Cpt's naar LH moeten.

Het vliegen is erg leuk, nog behoorlijk wat visuals, ndb's en circlings op kleine vliegveldjes.
´´Wenn Sie öfter mal von Hand fliegen wollen, sind Sie bei uns genau richtig ;)´´


Sollicitatie via Interpersonal.

Succes
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel Oboema, Heb inmiddels vorige week alles ingevult bij Interpersonal en naast AB ook aangegeven interesse te hebben in Condor. Ben benieuwd of het uitmaakt of ik 7567 ervaring heb.
 
He KL

Had e.e.a al van Robbie vernomen echt K.. met peren. Succes met Qatar interview!

GJ
 
Bedankt WFM

Ik heb bij ANA gesolliciteerd via Parc. Je moet 250 uur PIC hebben P1-US teld niet mee. Wij van Thomson hebben bijna allemaal de airline gejoined met 250TT. Dus dit gaat niet door.
 
zodra er weer aannames zouden zijn in 2012, dan wordt je niet eens weer aangenomen zonder boe of bah, maar moet je weer solliciteren, right?

Ziek wereldje.

.

Als ik het zo lees vind ik dat het hele verhaaltje stinkt!.
Klinkt als een cheape manier om op termijn een hele boel vliegers te vervangen door nieuwe luitjes met een el cheapo contract binnen te halen. Alla Easy jet tegenwoordig.

Airlines profiteren van de ziekelijke wanhopigheid van nieuw afgestudeerde piloten die zelfs voor 100 euro in de maand nog voorin gaan zitten.

Word er onpasselijk van!
 
Dit stond op PPRUNE.

Quote"

Cadets at Ryanair and easyjet are the cancer of the aviation. You are paying the bill yourselves guys!

"

M.a.w. De gasten die grof geld betalen om ergens te mogen vliegen voor amper geld verzieken de hele industrie... Airlines denken alleen maar kassa!
 
En ipv allemaal commentaar te geven op al die "verziekers" van de luchtvaart industrie, heb ik nog bijster weinig mensen iets horen zeggen over hoe het dan moet.

Maar daar is dit topic niet voor. Heel veel sterkte jongens!
 
En ipv allemaal commentaar te geven op al die "verziekers" van de luchtvaart industrie, heb ik nog bijster weinig mensen iets horen zeggen over hoe het dan moet.

Achja het blijft gewoon vraag en aanbod. Voor 100 euro vliegen en uurtjes maken is nog altijd beter dan thuis zitten. Het collectief niet meer pikken zou een mooiere optie zijn, maar dat is niet erg realistisch... Ben het trouwens wel eens met die stelling op pprune, je doet er alleen niks tegen.

Heren (ex)Thomson vliegers, zeer veel sterkte toegewenst!
 
Succes mannen! wat een vreselijk nieuws, zeker gezien er zoveel geld wordt verdient binnen het bedrijf...

Eens met bovenstaande stelling, al vind ik het nog veel zieker en schadelijker dat de managers van o.a. Thomson zulke bonussen krijgen door (min of meer) personeel te ontslaan uit een goedlopend bedrijf.

Het is de industry die verziekt is, niet alleen de jongens die zich in kopen.
 
Terug
Bovenaan