Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja, maar ..blah blah .. Dus niet zo zeuren en aan het werk:naund:
Het is beter te solliciteren met een vergelijkbare baan. Het is beter om een baan te hebben en probeert niet zwaarder in de schuld te komen om je droom baan te vinden (en voor sommigen, proberen te kopen). En wat betreft hopen op geld van de regering als je met pensioen gaat is misschien wel de grootste fout die je kunt maken.Of zie ik het verkeerd en moet ik niet zeuren en maar gewoon naar Adam Airlines gaan, en een bijbaantje zoeken om rond te kunnen komen (schuld, pensioen, studie kinderen, aow'tje die over 20 jaar niets meer waard is, pensioengat)?
C.
Ik zat vroeger ook te dromen over de perfecte baan, maar een paar maanden in USA ben ik echt wel gaan inzien dat het harde werk en soms meer dan een baan soms gewoon moest. Dingen zijn bij mij soms ook niet ideaal gegaan. Bijna al mijn spullen bij elkaar geraapt en was al zo goed als ingeschreven bij de Hogere Zeevaart School. Want ik was niet van plan om verder in de schuld te gaan om, wat ik doen dacht, de perfecte baan en situatie. Je kan gewoon niet blijven doorgaan met meer geld uitgeven dan wat je maakt. Want terzijnertijd komt dat geld van je familie en vrienden want de bank is niet gek, en zeker niet op dit ogenblik en waarschijnlijk voor de komende jaren.
Nou dit is nu precies waar Chupito het over heeft.
Er is een reden dat ik 13, 14 jaar geleden nooit naar de airlines ben toegegaan. De weg toen der tijd was via de regionaals voor minder dan $1000 per maand voor het eerste jaar en dan iets beter het jaar daarna enzovoort. Ken een paar die dat hebben gedaan, 2 zijn net Captain geworden bij een top 5 Airline in USA. Heeft hun dus dikke tien jaar gekost om daar te komen, zal waarschijnlijk jaartje of 15 tot 20 duren om schuld af te betalen. Enigste wat ik nog beetje over heb is een gedeelte van mijn mortgage. Jezelf diep in de schuld werken om voor iets moois te hopen is niet wat ik wilde doen. En ja ik stond in de weekenden ook gewoon vliegtuigen te fuelen om een zakcentje bij te verdienen, tussen de 32 en 36 uur per weekend. Als je wilt werken dan kom je er wel, en soms gaat dat via een niet altijd luie weg. Meeste piloten hier, is mij opgevallen, denken dat ze te goed zijn voor bepaald werk.
Dat is erg jammer, want zij zullen het gewoon niet halen, op de 2 of 3 met een hoop geluk en rijke ouders. Dus niet zo zeuren en aan het werk:naund:
Je mag inderdaad ook best wel hogere eisen stellen en er is inderdaad een tekort.Maar wat ik probeer duidelijk te maken is dat we nu, ten eerste niet in de U.S. zijn waar het net ff anders is dan hier. Aanname policy, uren eisen e.d. Ten tweede heeft de luchtvaart in het algemeen een pilotentekort die volgens mij nog nooit zo groot is geweest. Ik ben van mening dat we, ondanks de hoge olieprijs, na al die jaren hard buffelen nu, met ervaring in de broekzak, best hogere eisen mogen stellen als verkeersvlieger.
Is dat niet risico van het vak? Je weet van tevoren wat er van je verwacht word als piloot zijnde. Nu moet het geld om de airlines draaiende te houden ergens vandaan komen. Employees of passagiers, en als je te duur word zit je zonder passagiers en zonder inkomen, dus waar denk je dat het grootste gedeelte van het geld vandaan komt?En afgezien van het feit dat ik in een beter restaurant wil eten met mijn meisje, vind ik werkelijk dat we het verdienen. Kijk eens wat we doen: We hebben tijdens onze opleiding een enorm fincieel risico gelopen, waarvan ik na 10 jaar nog niet eens op de helft ben. Daarnaast elk jaar medische keuring, kan mis gaan. 4 keer per jaar in de sim, waarbij je baan eigenlijk ook elke keer op de tocht ligt: Je kan een slechte dag hebben en een mafkees van een examinator die je carriere (upgrade mogelijkheden e.d.) kan verzieken. En wat dacht je als het een keer mis gaat. WIJ ZIJN VERANTWOORDELIJK en er wordt gelijk een zondebok gezocht, die meer dan eens bij de vliegers gevonden wordt. Ondanks dat er muizen in vliegtuigen huishouden die je niet uitgenodigd had en noem maar op, je kent de voorbeelden vast ook wel. Dus er is zelfs een kleine kans dat je gewoon de bak in draait. Je staat er dan alleen voor, denk maar niet dat je backup krijgt van je club. AL DAT RISICO MAG BELOOND WORDEN, vind ik dan. Ik hoop dat ik genoeg mensen kan overtuigen om dit soort aanbiedingen af te slaan. Ik gun het de bazen niet, die zo respectloos zijn en doen. Want dat is het gewoon. Dit zijn mensen die willen profiteren van onze passie.
C.
Is dat niet risico van het vak? Je weet van tevoren wat er van je verwacht word als piloot zijnde. Nu moet het geld om de airlines draaiende te houden ergens vandaan komen. Employees of passagiers, en als je te duur word zit je zonder passagiers en zonder inkomen, dus waar denk je dat het grootste gedeelte van het geld vandaan komt?(