Bowstring, ik zal jouw statistiek even in de war gooien. :kiss: In mijn beleving zijn er ongeveer evenveel allochtonen als vrouwen actief in de luchtvaart. Hoe verklaar je dat? Want er zijn toch veel meer vrouwen dan allochtonen zou je zeggen!
Je gooit het geringe aantal allochtonen wel erg makkelijk op het lage opleidingsniveau van 'de allochtoon'. Natuurlijk is dit van invloed, maar ik denk dat het veel meer te maken heeft met de belevingswereld van 'de allochtoon'. Vergelijk het nou eens met de vrouwen. Net zoals je zou kunnen bedenken dat de piloterij een mannenberoep is dat meisjes enigszins af schrikt als verklaring voor het geringe aantal vrouwen in de branche, zo zou je ook kunnen zeggen dat een jonge allochtoon zich niet direkt thuis voelt in het 'blanke' brallerige pilotenwereldje. Want wees eens eerlijk, het stereotype van de ex-hockyende, corpsballerrige KLS-er viert hoogtij op dit forum. Dat werkt afschrikkend.
Dit verklaart dus gelijk de vraag van topic-opener Safa. Hij maakt welliswaar een hele reeks beginnersfouten, maar hij stelt wel DE wezenlijke vraag, de vraag die vaak ten grondslag ligt aan het denken van vele 'nieuwe Nederlanders': hoe en waar pas ik in deze maatschappij.
Ik hoop dat dit topic Safa's stereotype beeld van 'de piloot' enigszins bijdraait. Of we hem kunnen overtuigen van de KLS, dat weet ik niet zo snel. (Grapje Ik ben nog nooit in Eelde geweest dus kan er onmogelijk over oordelen, ik kan alleen zeggen dat je er zeker niet de eerste allochtoon zal zijn, niet op de KLS en zeker niet bij de KLM)
Maar Bowstring, om even terug te komen op de Nederlandse luchtvaart. Die kun je op dit moment totaal niet vergelijken met de rest van de wereld. Ik denk niet dat ik overdrijf als ik zeg dat 20% van de Engelse luchtvaart uit allochtonen bestaat. Zie alleen al het aantal gelukszoekende kaaskoppen bij easy en Ryan!
Je gooit het geringe aantal allochtonen wel erg makkelijk op het lage opleidingsniveau van 'de allochtoon'. Natuurlijk is dit van invloed, maar ik denk dat het veel meer te maken heeft met de belevingswereld van 'de allochtoon'. Vergelijk het nou eens met de vrouwen. Net zoals je zou kunnen bedenken dat de piloterij een mannenberoep is dat meisjes enigszins af schrikt als verklaring voor het geringe aantal vrouwen in de branche, zo zou je ook kunnen zeggen dat een jonge allochtoon zich niet direkt thuis voelt in het 'blanke' brallerige pilotenwereldje. Want wees eens eerlijk, het stereotype van de ex-hockyende, corpsballerrige KLS-er viert hoogtij op dit forum. Dat werkt afschrikkend.
Dit verklaart dus gelijk de vraag van topic-opener Safa. Hij maakt welliswaar een hele reeks beginnersfouten, maar hij stelt wel DE wezenlijke vraag, de vraag die vaak ten grondslag ligt aan het denken van vele 'nieuwe Nederlanders': hoe en waar pas ik in deze maatschappij.
Ik hoop dat dit topic Safa's stereotype beeld van 'de piloot' enigszins bijdraait. Of we hem kunnen overtuigen van de KLS, dat weet ik niet zo snel. (Grapje Ik ben nog nooit in Eelde geweest dus kan er onmogelijk over oordelen, ik kan alleen zeggen dat je er zeker niet de eerste allochtoon zal zijn, niet op de KLS en zeker niet bij de KLM)
Maar Bowstring, om even terug te komen op de Nederlandse luchtvaart. Die kun je op dit moment totaal niet vergelijken met de rest van de wereld. Ik denk niet dat ik overdrijf als ik zeg dat 20% van de Engelse luchtvaart uit allochtonen bestaat. Zie alleen al het aantal gelukszoekende kaaskoppen bij easy en Ryan!
Laatst bewerkt: