Allochtonen in KLS

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Safa
  • Startdatum Startdatum
Aan de HvA denk ik, waarin ik voor Stella kan kiezen. Ik denk dat ik dan de Testjes maar ga doen en als ik die langs kom ga ik het niet volgen (klinkt wel dom :radar: ). Dan ga ik na m'n opleiding bij de KLS die testjes doen. Dan word ik daar vast wel aangenomen denk ik, want dan heb ik een bredere logica etc.
 
Aan de HvA denk ik, waarin ik voor Stella kan kiezen. Ik denk dat ik dan de Testjes maar ga doen en als ik die langs kom ga ik het niet volgen (klinkt wel dom :radar: ). Dan ga ik na m'n opleiding bij de KLS die testjes doen. Dan word ik daar vast wel aangenomen denk ik, want dan heb ik een bredere logica etc.

Dit is HEEL hard ik weet het, maar het is/voelt als mijn plicht je dit te vertellen:

als je zo doorgaat wordt je NIET aangenomen!!!!!! Tenminste je komt NIET door kwaliteit selecties zoals de KLS... Waarom:

1) je klinkt te onzeker
2) je klinkt niet volwassen
3) je manier van ``tikken`` klinkt ook niet echt volwassen (ik maak ook type-foutjes, ik weet het, maar je grammatica klopt gewoon niet)
4) je manier van denken, zoals: later weet ik meer over vliegtuigen, heb ik een ``bredere logica`` door testjes van andere vliegscholen etc etc.

Sorry, dat ik zo hard ben, maar de vliegwereld is een KEIHARDE wereld.... get used to it
 
Dit is HEEL hard ik weet het, maar het is/voelt als mijn plicht je dit te vertellen:

als je zo doorgaat wordt je NIET aangenomen!!!!!! Tenminste je komt NIET door kwaliteit selecties zoals de KLS... Waarom:

1) je klinkt te onzeker
2) je klinkt niet volwassen
3) je manier van ``tikken`` klinkt ook niet echt volwassen (ik maak ook type-foutjes, ik weet het, maar je grammatica klopt gewoon niet)
4) je manier van denken, zoals: later weet ik meer over vliegtuigen, heb ik een ``bredere logica`` door testjes van andere vliegscholen etc etc.

Sorry, dat ik zo hard ben, maar de vliegwereld is een KEIHARDE wereld.... get used to it

Dat is dus wat ik hem duidelijk wilde maken een stukje terug, maar dan op een minder 'harde' manier. Het is beter dat hij daar nu op gewezen wordt, dan dat hij erachter komt tijdens de selectie.
 
@Sven: Nu ga je wel te ver, want wij allochtonen studeren dus ik weet niet waarover je het hebt.

@777-200: Maar over die 4 jaar ben je ook een volwassen, dus ben ik ook zeer volwassener. Tegen die tijd weet je inmiddels ook meer als anderen op het gebied van vliegtuigen. Waarom kan je dan al raden dat ik het niet haal?

"wij allochtonen"? bespeur ik hier nou hokjesgeest?
 
@ Doku: Ben ik later dan geen geschikte piloot? (Als ik iets aan mezelf verander :airforce:

1. Dat ik te onzeker klink: Ben ik helemaal met je eens!
2. Dat ik niet volwassen klink: Komt later wel!
3. Grammatica: Weet ik daarom probeer ik nu extra mijn best te doen aan Nederlands.
4. Manier van denken: Heb het nu wel door. Daar gaat komende 2 jaar zeker verandering in komen.

Je hebt mijn hart vermoord, het huilt écht van binnen! Maar vanaf nu; ik zweer 't op mijn pilotencarrière: ER KOMT VERANDERING IN = HOOP IK VOOR MEZELF EN VOOR VELE ANDEREN!
 
Ik weet `t niet... karakter is niet te veranderen. Maar wat mij betreft kan dit topic dicht, net zoals andere vrouwen/homo`s etc. gerelateerde threads.

Trouwens: ik heb zelf ook ouders van NIET-nederlandse komaf :grijns::grijns:
 
Give the guy a break, het is een scholier. Hij is nieuw en enigszins onwetend.
Zo kun je wel het hele wannabe forum opdoeken!

Dit topic heeft wat meer inhoud dan de hele reeks 'Help ik moet in een pak maar ik durf eigenlijk niet', om maar wat te noemen.
 
Bedankt 49015! En wat betreft doku; karakter is heel erg goed te veranderen maar ik kan van je antwoord concluderen dat jij je karakter niet kan veranderen. Probeer het maar eens. Het kan maar het is heel erg moeilijk. Je moet ook hiervoor je best doen. Ga maar eens kijken naar "de afvallers" etc. Dat veranderen de eetgewoonten. Dit is misschien wel iets anders dan karaktereigenschap, maar het is wel heel erg vergelijkbaar. Bedankt 49015, ik wachtte op iemand die me wel kan overtuigen dat het wel kan. Maar Doku; ook bedankt voor jouw reacties etc. => heb er zeker wel wat van geleerd!
 
Safa, lees rustig dit hele Airwork bulletinboard af. Er staat ontzettend veel informatie over alles wat je maar wilt weten. Het is allemaal niet heel moeilijk, dat piloot worden, maar er zijn valkuilen en er schuilen heel veel adders onder het gras. Lees, lees en lees. :)
 
Nou niet alleen vliegers. Bij ons lopen stagaires rond op de afdeling. Deze jongens zijn rond de 23 jaar en als je aan hun vraagt wat ze willen doen later dan is het:

GM: "Je volgt nu een opleiding met computers.. wat wil je later doen?"
SCHOLIER: "Euh ... ja euh ... iets met computers" ...
GM: "Wat bedoel je dan?"
SCHOLIER: "Euh ... iets met systeembeheer?"
GM: "Wat doe je dan als je systeembeheerder ben?"
SCHOLIER: "Euh ja .. je doet iets met computers ennuh systemen beheren"
GM: "ja ja"
SCHOLIER: "Ja maar ik kan ook draaien"
GM: "Draaien?"
SCHOLIER: "Ik ben Dee Jay"
GM: :grijns:
SCHOLIER: "WAT MAN CHINO ... IK ZAL JE LATUH ZIEN MAN ... WACHT MAAR ... IK ZAL JE LATUH SIEN - WEET JE - HOE FLEX IK BEN - WEET JE"
GM: :dozey:

Tja dat is de jeugd van tegenwoordig hè :haha:
 
Behalve Marokkanen (gek genoeg niet, maar er wordt dus ook niets gejat**) hebben we hier: Turken, Joego's, Ieren, Algerijnen, Iranezen, Irakezen, Russen, Italianen, Fransen, Spanjolen, Belgen, Portugezen, Zwitsers, Moffen, Kaaskoppen, Polen, Denen, Zweden, Noren, Litouwers, Grieken, Zuid-Afrikanen, 1 Ghanees, Yanks, 3 Mexicanen, Antilianen, Brazilianen, Canadezen, Hongaren en ik ben er nog een paar vergeten.
Teveel om op te noemen en iedereen is Allochtoon....heeft dus nergens mee te maken alleen je eigen capaciteit


** Geintje
 
Give the guy a break, het is een scholier. Hij is nieuw en enigszins onwetend.
Zo kun je wel het hele wannabe forum opdoeken!

Dit topic heeft wat meer inhoud dan de hele reeks 'Help ik moet in een pak maar ik durf eigenlijk niet', om maar wat te noemen.

Gelukkig iemand die zijn verstand niet op de keukentafel heeft laten liggen vanmorgen. :biertje:
 
Om terug te komen op de 1e vraag van Safa

Er zitten inderdaad relatief weinig allochtonen op KLS (en andere vliegscholen)
Zoals al eerder aangegeven en ik ben ervan overtuigd dat dit komt door de vooropleiding die vereist is. Er bevinden zich nou eenmal veel minder allochtonen op havo/vwo/hbo etc. Dat is een feit.

En OOK in de Nederlandse luchtvaart zitten er weinig allochtonen. Ik vind wel dat je de Nederlandse luchtvaart als voorbeeld kunt nemen voor de luchtvaart wereldwijd, om het percentage allochtonen te bepalen. Juist omdat Nederland zo'n diverse samenstellig van nationaliteiten en culuteren heeft geeft dit naar mijn mening een goed beeld en dus een goede vergelijking.

Om terug te komen op mijn eerste punt. Er zit wel degelijk verandering in. Dagelijks kun je lezen over toenemende allochtone studenten op hogere onderwijsinstellingen.
Dat is een goed teken!! want iedereen kan het, jij ook Safa, met de juiste motivatie



met vriendelijke groet,

Bowstring
 
Om terug te komen op mijn eerste punt. Er zit wel degelijk verandering in. Dagelijks kun je lezen over toenemende allochtone studenten op hogere onderwijsinstellingen.
Dat is een goed teken!! want iedereen kan het, jij ook Safa, met de juiste motivatie



met vriendelijke groet,

Bowstring[/QUOTE]


Daar moet ik aan toevoegen dat ook de uitstroom van alloctone studenten paralel loopt aan de instroom van allochtone studenten. Dat kan ik beamen uit een bestuursjaar vd Hogeschool. Daarnaast heb ik het op mijn eigen studie gezien waar het aantal allochtone studenten toenam. Het is niet zo zeer dat zij het niet aankunnen maar gebrek aan motivatie speelt nog steeds de hoofdrol als het gaat om uitval. De allochtone jongens die de eindstreep wel halen zijn allemaal gemotiveerd en hebben veel in hun mars. Met name surinaamse jongens doen het gewoon heel erg goed op het HBO. Of dat ligt aan hun vooropleiding die veel weg heeft van Nederlandse HAVO of VWO of dat ze zich gewoon snel aanpassen weet ik niet. draait allemaal om motivatie en of dat nou op MBO, HBO WO of een vliegschool is maakt dan niet uit denk ik.

gr flying
 
Terug
Bovenaan