Alkohol en vliegen

Inderdaad iets om je zeker bewust van te zijn, al is het maar dat ene glaasje wijn bij het eten omdat je morgen 'waarschijnlijk toch niet gebeld wordt' tijdens je standby.
Doe t niet.

Aan de andere kant... het feit dat de vlieger hier 'marginaal' boven de limiet zat zet bij mij vraagtekens bij die grens zoals hier al vaker besproken in andere topics.
Is deze limiet overschreden met een blaas- of bloedtest? Gebruikte hij medicijnen? etcetc...
 
Wettelijk: 10 uur van te voren niet drinken en maximale toegestane alcholgehalte in het bloed 0,2 promille. m.a.w als je na 10 uur niet drinken nog steeds alchol in je bloed hebt zitten is het wel iets meer dan een glaasje bij het eten geweest. Maar evengoed wel balen voor die gast.
 
Yo,

Iemand met een zeer hoge anaerobe verbranding kan zonder een druppel alcohol te hebben gedronken al over de wettelijk toegestane 0,2 zitten.

Daarom is bloedproef in deze altijd gewenst.

Groeten Steef
 
10 hour limit

10 hour limit

Wettelijk: 10 uur van te voren niet drinken en maximale toegestane alcholgehalte in het bloed 0,2 promille. m.a.w als je na 10 uur niet drinken nog steeds alchol in je bloed hebt zitten is het wel iets meer dan een glaasje bij het eten geweest. Maar evengoed wel balen voor die gast.

10 hours isn't enough - you can still easily be above the legal limit. You don't need to drink a lot.

I use 24 hours prior to the start of any duty/standby as my personal limit. Avoids a lot of problems. After all the effort it takes to get into this business this is a very stupid way to risk your career.
 
Wettelijk: 10 uur van te voren niet drinken en maximale toegestane alcholgehalte in het bloed 0,2 promille. m.a.w als je na 10 uur niet drinken nog steeds alchol in je bloed hebt zitten is het wel iets meer dan een glaasje bij het eten geweest. Maar evengoed wel balen voor die gast.

Bij KLM is het 24 uur voor de vlucht matige alcohol consumptie en 10 uur voor aanmelden helemaal geen consumtpie meer.
 
Superpilut;

Gezien de gevoeligheid van dit onderwerp in de media denk ik niet dat het verstandig is om dit op een openbaar forum te posten. Als de LBA het nodig acht dan zou het al gepubliceerd zijn.

Het is een verhaal van horen zeggen ( "volgens het verhaal":blabla: ). Waarschijnlijk weet je behalve de maatschappij de omstandigheden en feiten niet.

Ik stel voor om dit topic te sluiten....


Purno
 
Er worden geen namen genoemd en de luchtvaartmaatschapij is ook niet bekend. Dus wie wordt hier schade mee berokkend? De omstandigheden zijn in dat opzicht ook irrelevant. Onder invloed aanmelden = fout PUNT. Daar is geen excuus voor. Meld je dan ziek als het om bepaalde redenen toch mis is gegaan.

Verder is het nooit verkeerd om de gevaren van een te gezellige nachtstop te belichten. We hoeven niet onder het kleed te schuiven hoe het er af en toe op een nachtstop aan toe gaat.
 
Je zou hier alles moeten kunnen posten, behalve echte insider-informatie. Ik zie er geen enkel probleem mee.

Wat misschien ook handig is om mee te nemen; ik hoor weleens van mensen (vliegers en niet-vliegers) dat ze 2 biertjes kunnen drinken, 'omdat dat gelijk staat aan 0,2 promille'. Dat is een denkfout; die limiet van 0.2 promille is er niet zodat je toch wat kunt drinken, maar omdat je nooit kunt garanderen dat je geen alcohol in je bloed hebt.

Van anaerobe verbranding weet ik niet veel, wel dat bijvoorbeeld een kersenbonbon of oude jam kunnen gaan gisten, en dus komt er alcohol in. Nu ik er over nadenk, ik heb nog nooit een broodje met jam in de crewtrolley gevonden....

Anyway, gewoon niet zuipen en vliegen, en bij twijfel ziek melden.
 
Ach we weten nou toch allemaal dat Purno = non-informatie (zeg nou eerlijk: "bier en tieten" als typerating?...zielepoot)

Geen probleem met topic, vooral niet omdat vliegers notoire barhangers zijn
 
Wettelijk: 10 uur van te voren niet drinken en maximale toegestane alcholgehalte in het bloed 0,2 promille. m.a.w als je na 10 uur niet drinken nog steeds alchol in je bloed hebt zitten is het wel iets meer dan een glaasje bij het eten geweest. Maar evengoed wel balen voor die gast.


...let wel, per land is de limiet verschillend. Sommige landen is het 8 uur van te voren en in sommige zelfs 12 uur!

:biertje:
 
Purno, ik hou het expres vaag omdat de details er niet toe doen. Het is gewoon een kleine reminder aan iedereen dat je maar zo de sjaak kan zijn. Ik geloof dat ik credible genoeg ben dat iedereen wel weet dat ik geen dingen uit m'n duim zuig.
 
Ach we weten nou toch allemaal dat Purno = non-informatie (zeg nou eerlijk: "bier en tieten" als typerating?...zielepoot)

Geen probleem met topic, vooral niet omdat vliegers notoire barhangers zijn

:offtopic:

Grappig dat je mij een zielepoot noemt.. Jou avatar, die is pas zielig !:grijns:
No hard feelings...
 
@ Fokkerkoning:

:haha:

In Stuttgart hebben ze ook hele lekkere cocktails hoor. :grijns:
 
At purno: :boring::boring::boring::boring::boring:

Kan je voor 1 keer kappen een topic te verknallen?
 
Terug
Bovenaan