AF/KLM FULL CARGO naar de MAC?

Juist vanwege die WRR denk ik dat het geen slechte deal zou zijn om wat blauwe mannetjes rooie pax te laten vliegen, met cargo is het duidelijk dat er met de KLM cao geen knaken zijn te verdienen in het soort operatie dat MP vliegt. Bij de pax vluchten zal dat veel minder een probleem zijn en zullen de meerkosten tov MP vliegers dus ook vrij laag zijn en voor het bedrijf dus ook aantrekkelijker.
 
stel dat de lijsten in elkaar gevlochten worden... wat zouden dan de voordelen zijn voor de KLM- vlieger wat hier werd gepretendeerd?

ik ben benieuwd..
 
Beste Autopilot,
Kun jij aangeven waar op het VNV forum deze discussie dan te vinden is ? Ik heb zojuist even gekeken maar op het KLM forum 0 berichten en op het MPH forum 4 postings waarvan 2 met het krantenbericht.
Je kunt dus wel verwijzen tot iets wat niet is maar daar wordt niemand wijzer van. Of het hier inhoudelijk allemaal klopt is natuurlijk discutabel maar er vindt tenminste een discusie plaats.
Jij post, heb ik gelezen, en vervolgens delete je alles. Ik zal me corrigeren 75 vliegers MINDER op de lijst. In procenten een gigantische hoeveelheid, hoeveel bij de KLM ? Ga niet roepen "get your facts straight" terwijl je zelf op deze manier reageert en vervolgens verwijst naar iets wat niet bestaat. Een ieder is vrij hier te posten.
Groet.
Sjaak.
 
Sjakie, het gaat er in dit geval niet om wat de klm er in 11 dagen kan doen, maar wat ie in 18 dagen kan doen, 11 om 7 vrij bij jullie toch? Zo'n hav kan zomaar een 4 om 3 ofzo zijn of een 4 om 4 heb je nog 10 dagen over voor de volgende omloop, lijkt doable, verder begrijp ik je agressieve toonstelling niet zo.

grtz fk!
 
Fokkerkoning,
Agressief ? Gewoon duidelijk to the point met 2 vraagtekens.
Jou reactie is niet juist en relevant, waarom niet ? Omdat de door jou geschetste omlopen gewoon niet bestaan in het MP route patroon. Ondanks dat ons jaartotaal onder een KLM ICA jaartotaal ligt is de flexibiliteit groter in het 11/7 systeem. Je kan zelfs in een rotatie de rotatie aanpassen. Alles is natuurlijk "doable" maar het draait simpelweg om de totale kosten niet wat wij vliegers menen te moeten vinden.
Ik ben inderdaad wel van mening dat mening KLM FO/SO wel heel erg bezig met zijn promotie in de verre toekomst. Hij/Zij ziet in elke outsider, of het nou over MP of HV gaat, een gevaar voor mogelijke promotie kansen. Dus op elke verschuiving van productie of productiemiddel is het antwoord steevast NEE behalve als hij er zelf beter van meent te worden. Ik heb de afgelopen zomer voldoende heren aan diverse zwembaden of aan de bar over de gehele wereld dit soort uitlatingen horen doen.
Overleg is de enige juiste weg ! Daarbij hoort duidelijk en to the point discussieren. Tja en de lange tenen, sorry.
Gr.
 
Goed sjakie, als ik jou zo hoor zou de hele wereld op een 11/7 systeem moeten zitten. Denk dat er bij andere airlines ook wel over dit soort zaken wordt nagedacht. Wij kennen bv flexibel reisverlof waardoor bepaalde trips op elkaar aan kunnen sluiten en je je vrije dag later weer terug krijgt.
Maargoed, aangezien jij met zekerheid stelt dat mijn reactie niet klopt zul je wel extreem veel verstand van indeelsystemen hebben. Verder klinkt je reactie een beetje scheef, minder uren maken, wel flexibeler. Als je goed plant heb je die flexibiliteit volgens mij een stuk minder nodig en ga je dus goedkoper opereren met mensen die meer uren maken.
Overigens valt de lengte van mijn tenen alles mee.
 
Junior, denk niet dat het snel tot ontslagen voor de vliegers zal leiden, KLM moet volgens mij 2 jaarsalarissen uitbetalen en je gelijk weer aannemen als ze nieuwe vliegers gaan aannemen, is dus nogal een dure regeling voor het bedrijf. Dit zullen ze alleen doen als ze dus over 2 jaar minder vliegers verwachten nodig te hebben dan nu min het aantal pensioneringen in 2 jaar tijd.
 
Er circuleren hier en daar op t net wat geruchten over Luik als nieuwe base van Martinair.
Iemand hier iets over gehoord? Voor mij totaal nieuw.

Grtz
 
Weet niet meer precies, site van een krant geloof ik .Iets over een samenwerking met TNT, moet zeggen dat het alweer een tijd geleden is dat ik dat gelezen heb . Ik Heb er toen geen acht op geslagen en afgedaan als "flauwekul". Weet niet hoe die situatie nu is. Eind deze week wordt er veel meer duidelijk heb ik begrepen.
 
Iemand bij wiki die meer weet.........


Air France Cargo Fleet:
Boeing 747-400BCF 4 in service plus 6 on order: 6 on order to be converted from Air France's passenger 747-400's all to be leased to Martinair
Boeing 747-400ERF 5 in service all to be leased to Martinair
Boeing 777F 2 in service 3 orders and 3 options: all to be leased to Martinair

http://en.wikipedia.org/wiki/Air_France
 
Terug
Bovenaan