[Actueel] Twee doden bij crash van klein vliegtuig op woning in Korschenbroich

1200x675_cmsv2_f4c01e69-f7d4-5a55-a24a-6d7950e489e8-9018086.webp

Op woensdagavond vond een tragische botsing plaats tussen een American Airlines-passagiersvliegtuig en een Amerikaanse legerhelikopter nabij Washington D.C., waarbij alle 67 inzittenden om het leven kwamen. Het incident, dat plaatsvond boven de Potomac-rivier nabij Ronald Reagan National Airport, wordt beschouwd als een van de dodelijkste luchtvaartongevallen in de recente Amerikaanse geschiedenis.

President Donald Trump reageerde op het ongeval door zonder direct bewijs de schuld te leggen bij diversiteits-, gelijkheids- en inclusie (DEI)-initiatieven binnen de Federal Aviation Administration (FAA). Hij suggereerde dat deze programma's hebben geleid tot het aannemen van minder gekwalificeerd personeel, wat volgens hem de veiligheid in de luchtvaart in gevaar heeft gebracht. Tijdens een persconferentie in het Witte Huis verklaarde Trump: "We willen de slimste en meest capabele mensen als luchtverkeersleiders. Ik denk niet dat mensen met ernstige beperkingen deze functies zouden moeten bekleden."

Link naar het artikel: https://airwork.nl/nieuws-en-artikelen/crash-te-wijten-aan-piloot-en-dei-beleid-volgens-trump
 
Even een beetje achtergrond.
Tot voor kort stond op de FAA website dat ze Equal Opportunity Employer waren en het leek iemand verstandig om als zodanig ook aan te geven mensen aan te nemen met een lichamelijke (voornamelijk gericht op veterans) en/of geestelijke handicap.
Dat laatste is onder piloten groepen en op online fora veel hilariteit over geweest.
Omdat je zo bij tijd en wijle FAA inspecteurs meemaakt die het spoor echt helemaal bijster zijn moet dit beleid al jaren aan de gang zijn.
En dat kleine stukje wordt hier door onze nieuwe Grote Leider volledig uit context getrokken en belachelijk gemaakt.
Wie dat allemaal aanstuurt is voorlopig nog een raadsel maar dit fantasie gebrabbel heeft een kern van waarheid als is die nog zo klein.
 
Laatst bewerkt:
Wie dat allemaal aanstuurt is voorlopig nog een raadsel maar dit fantasie gebrabbel heeft een kern van waarheid als is die nog zo klein.

Ik lees hier in de media dat Elon Musk al voordat Trump president werd een aanvaring met de FAA gehad heeft en één van de leidinggevenden gedwongen heeft om ontslag te nemen. Deze crash geeft nieuwe munitie om die club aan te pakken.
 
Trump verdoet zijn tijd met president spelen...
Waar de FAA minimaal een jaar onderzoekstijd nodig gaat hebben, heeft hij binnen een dag de eindconclusie paraat!
 
Dit kan toch niet lang stand houden op deze manier...

Hij wordt in stand gehouden door zijn stakeholders. Musk mag naar Mars en zal daar ongetwijfeld subsidie voor krijgen. Zuckerberg kan ongestoord doorgaan met privacyschendingen. Alle miljardairs hebben een streepje voor ten opzichte van de rest van de bevolking en dat is commercieel zo gunstig voor ze dat ze hem blijven steunen en coachen. Dat laatste houdt in dat ze hem voeden met informatie die heb goed uitkomt.
 
sam-lilley-679bdc3096520.webp

Op woensdagavond vond er een tragische botsing plaats nabij Reagan National Airport, waarbij een klein vliegtuig van American Airlines en een militair helikopter betrokken waren. Een van de piloten die bij dit incident omkwam, was de 28-jarige Sam Lilley, die nauwe banden had met de staat Georgia.

Sam's vader, Timothy Lilley, een voormalig helikopterpiloot bij het leger, bevestigde het overlijden van zijn zoon. Hij deelde zijn immense verdriet en herinnerde zich de momenten van ongeloof toen hij voor het eerst over het ongeluk hoorde. "Dit is ongetwijfeld de ergste dag van mijn leven," vertelde Timothy aan FOX 5 Atlanta vanuit Washington, D.C. Aanvankelijk kon hij niet geloven dat het om de vlucht van zijn zoon ging. "Gisteravond, toen ik op Fox News zag dat er een crash was in DC, dacht ik echt niet dat dat mijn zoon was," zei hij. Maar na geen contact te hebben gehad met Sam, die altijd incheckte, werden zijn ergste angsten bevestigd.

Link naar artikel: https://airwork.nl/nieuws-en-artike...an-airlines-piloot-van-de-crash-in-washington
 
Een van de BlackHawk piloten was een vrouw en haar familie heeft het Amerikaanse ministerie van Defensie gevraagd om niet haar naam bekend te maken.
Dit om te voorkomen dat ze het slachtoffer worden van de DEI hetze.
Intriest.
 
ElizabethMcCormickInsert.webp

Het is van cruciaal belang dat we deze tragedie niet politiseren. In plaats daarvan moeten we ons richten op de oorzaken van de crash en lessen trekken om herhaling te voorkomen. Terwijl de Federal Aviation Administration (FAA), de National Transportation Safety Board (NTSB) en het Amerikaanse Ministerie van Defensie onderzoek doen naar het ongeval, heb ik als voormalig Black Hawk-piloot drie belangrijke factoren geïdentificeerd die mogelijk hebben bijgedragen aan de ramp.

Het is van cruciaal belang dat we deze tragedie niet politiseren. In plaats daarvan moeten we ons richten op de oorzaken van de crash en lessen trekken om herhaling te voorkomen. Terwijl de Federal Aviation Administration (FAA), de National Transportation Safety Board (NTSB) en het Amerikaanse Ministerie van Defensie onderzoek doen naar het ongeval, heb ik als voormalig Black Hawk-piloot drie belangrijke factoren geïdentificeerd die mogelijk hebben bijgedragen aan de ramp.

Link naar artikel: https://airwork.nl/nieuws-en-artike...ert-drie-cruciale-fouten-bij-vliegtuigbotsing
 
GDWKZXZ3INF3XBTUFCZ6HTOZP4.webp

Het Amerikaanse leger heeft vrijdag de namen vrijgegeven van twee mannelijke bemanningsleden die omkwamen bij de fatale botsing tussen een Black Hawk-helikopter en een passagiersvliegtuig op woensdagavond. In een ongebruikelijke stap heeft het leger echter de identiteit van de derde bemanningslid, een vrouwelijke piloot, niet openbaar gemaakt, omdat haar familie om privacy heeft verzocht.

Link naar artikel: https://airwork.nl/nieuws-en-artike...omen-vrouwelijke-helikopterpiloot-niet-bekend
 
GioPB_SWwAAIS8y.webp

Jo Ellis, een helikopterpiloot bij de Virginia Army National Guard, is deze week ten onrechte geïdentificeerd als de gezagvoerder van de gecrashte Black Hawk-helikopter. In duizenden berichten op sociale media werd deze misinformatie verspreid, waardoor Ellis zich genoodzaakt voelde een ‘proof of life’-video op Facebook te plaatsen om te verduidelijken dat ze in leven is en niets met de crash te maken heeft.

Link naar het artikel: https://airwork.nl/nieuws-en-artike...erecht-wordt-beschuldigd-van-black-hawk-crash
 
Hij wordt in stand gehouden door zijn stakeholders. Musk mag naar Mars en zal daar ongetwijfeld subsidie voor krijgen. Zuckerberg kan ongestoord doorgaan met privacyschendingen. Alle miljardairs hebben een streepje voor ten opzichte van de rest van de bevolking en dat is commercieel zo gunstig voor ze dat ze hem blijven steunen en coachen. Dat laatste houdt in dat ze hem voeden met informatie die heb goed uitkomt.

Als je nu kijkt wat er al in de snelkookpan gebeurt. Laat staan in het komend jaar nog :|
 
Wat een puinhoop. Gelukkig laat de NTSB zich daar meestal niet door afleiden.

Over de oorzaak worden ook de gekste dingen geroepen, zelfs als je het pijnlijk respectloze DEI verhaal wegdenkt. Even afwachten maar.
 
northeast-philly-fire.webp

Op vrijdag 31 januari 2025 vond er een tragisch ongeval plaats in het noordoosten van Philadelphia, waarbij een medische vlucht neerstortte nabij het Roosevelt Mall-gebied. Het toestel, een Learjet 55, vertrok om 18:06 uur vanaf Northeast Philadelphia Airport en was op weg naar Springfield-Branson National Airport in Missouri, met als eindbestemming Mexico. Aan boord bevonden zich zes personen: vier bemanningsleden, een kind en haar moeder. Helaas overleefde niemand aan boord de crash.

Link naar artikel: https://airwork.nl/nieuws-en-artike...-inzittenden-overleden-bij-crash-philadelphia
 

Wat een puinhoop. Gelukkig laat de NTSB zich daar meestal niet door afleiden.
Hoofd van de NTSB is volgens mij net als bij de FAA een bij Gods gratie positie en op dit moment is niemand meer veilig.
Iedereen die betrokken was bij de vervolging van de Jan 6’s zijn ontslagen en om daarna de FAA en NTSB even leeg te vegen van vermeende Obama/Biden collaborateurs is een kleine moeite.

If you’re not with us you’re against us

Helaas begint het nu te dagen hoe Nazi Duitsland ooit tot stand is gekomen en hoe je daar gewone mensen in meekrijgt.
 
Kleine wereld, heb een collega die heeft die Lear-55 gevlogen jaren terug op N-registratie.
Stuurt me net een foto van het instrumentenpaneel.
Ziet er vrij goed uit, ook een AoA rechts.

74237e36-d6ae-41ca-a3fe-2cd62b4bdb96.webp
 
Heeft toch altijd iets romantischer en geheimzinniger dan “glass”.
Eerste geruchten uit het ‘circuit’ zijn dat het wel wat weg heeft van een Thrust reverser deployed tijdens climb out in IMC.

* aanvulling:
Er is een SB om een bepaalt type TR te deactiveren op dit type vliegtuig.
Niet bekend of dit is gebeurt of welk type TR dit vliegtuig had.
 
Laatst bewerkt:
1490031.jpg
By the way, internet foto maar zo ziet een Medevac Lear 55 er van binnen uit.
Vliegtuig in kwestie zal er niet veel anders. hebben uitgezien.
Brancard wordt van voren geladen en staat daarna in locks.
Kan dus geen gewicht verplaatsen naar achteren of nauwelijks.
 
Laatst bewerkt:
jennifer-cannon.webp

Jennifer Cannon is niet alleen de echtgenote van een piloot, maar ook een pleitbezorger voor respect en empathie in tijden van tragedie. Door haar persoonlijke ervaringen te delen, hoopt ze bewustzijn te creëren over de schadelijke impact van speculaties en misinformatie. Haar oproep tot zorgvuldigheid in de media en op sociale platforms is een herinnering aan het belang van medeleven en terughoudendheid bij het bespreken van gevoelige gebeurtenissen.

Link naar artikel: https://airwork.nl/nieuws-en-artikelen/echtgenote-van-een-piloot-spreekt-zich-uit-speculaties-over-vliegtuigcrash-zijn-ongevoelig-en-respectloos
 
Terug
Bovenaan