berggeit
Expert
Ja de klikjes ken ik uit Frankrijk.
Ondenkbaar hier, landen op een onbemand vliegveld, al helemaal IFR. En daar in San Diego is het "bel maar effe als je op de grond staat"...
Denk dat het inderdaad een bekend veld voor hem was. Het bedrijf heeft, naast Alaska, een home base op Gillespie Field een paar mijl verderop. Dat verklaart misschien ook de toon waarop hij de opties bespreekt met Approach. Bijna thuis...
Kijk ik een dagje terug in de archive search https://notams.aim.faa.gov/notamSearch/nsapp.html dan lees ik dat de PAPI én de RAIL het toen ook al niet deden. Met name die laatste is wel een dingetje.
Omdat de piloot het nog over lagere minima heeft op de radio kun je je afvragen of hij op de hoogte is van alle NOTAMs over verlichting en minima. Approach waarschuwt ook niet.
Ondenkbaar hier, landen op een onbemand vliegveld, al helemaal IFR. En daar in San Diego is het "bel maar effe als je op de grond staat"...
Denk dat het inderdaad een bekend veld voor hem was. Het bedrijf heeft, naast Alaska, een home base op Gillespie Field een paar mijl verderop. Dat verklaart misschien ook de toon waarop hij de opties bespreekt met Approach. Bijna thuis...
Er staan een hele rits NOTAMS over obstakels en aangepaste minima,
...
Verder zijn enkele uren ná het ongeval het approach light system en de PAPI op U/S gezet in NOTAM. Misschien voor controle.
Kijk ik een dagje terug in de archive search https://notams.aim.faa.gov/notamSearch/nsapp.html dan lees ik dat de PAPI én de RAIL het toen ook al niet deden. Met name die laatste is wel een dingetje.
Omdat de piloot het nog over lagere minima heeft op de radio kun je je afvragen of hij op de hoogte is van alle NOTAMs over verlichting en minima. Approach waarschuwt ook niet.