B767-300ER
Veteran
Het antwoord op vraag 3 en 4 staat boven jouw vraag ;-)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Het antwoord op vraag 3 en 4 staat boven jouw vraag ;-)
Ik ben niet 100% zeker maar heb gehoord dat de selectie uit de DLR test bestaat. Contract is voor 5 jaar
Even voor de volledigheid, tegenover mij hoef je je niet te verantwoorden hoor.
Ik vroeg het me gewoon af..
Dus aan de ene kant pretendeer je dat het prima is dat je geen CAO hebt en niet vertegenwoordigd bent door een vakbond maar aan de andere kant zijn de arbeidsvoorwaarden waar je nu zit dus dusdanig beroerd dat je er weer weg wilt.... Beetje tegenstrijdig als je het mij vraagt.
Mijn mening over luchtvaartnieuws kan je hier in een ander topic overduidelijk teruglezen. Dus ik snap je reactie eigenlijk niet zo.
Is het over 1 kam scheren van de 'legacy piloot' ook niet een vorm van zelfingenomenheid?
Ik heb alle respect voor iedereen die bij Eurowings Europe solliciteert en gewoon eerlijk toegeeft dat het niet de beste arbeidsvoorwaarden zijn, maar nog altijd beter is dan zijn of haar huidige situatie. Ik heb geen respect voor diegene die net doen of de voorwaarden bij Eurowings tegenwoordig nu eenmaal normaal zijn en de "Legacy piloten" afkraken omdat deze hun eigen arbeidsvoorwaarden proberen te verdedigen (wat zou je zelf doen?).
Moet je betaald worden voor proceedings? Volgens jou is het normaal dat dit niet vergoed wordt. Ik weet bijna zeker dat hier bij Eurowings flink misbruik van gemaakt gaat worden. Veel plezier als je na een CGN-FAO-STR nog 4 uur in een taxi mag zitten terug naar CGN. En dit natuurlijk meerdere keren per maand. Oh wacht, de vergoeding hiervoor is natuurlijk inbegrepen in het salaris van 30.000 bruto....
Nog even wat voorwaarden van Eurowings Europe op een rij:
* basissalaris 30.000 euro bruto/jaar (ook als je volgens de wet bijvoorbeeld recht hebt op een 13de maand, dan wordt dit bedrag dus gewoon door 13 gedeeld i.p.v. door 12).
* 50 euro bruto per sector, waarvan 281 vooruitbetaald en gegarandeerd á 14.050 euro
* gegarandeerd salaris hierdoor 44.050 bruto/jaar
* werk- en rusttijden volgens wettelijk minimum
* aantal vakantie- en vrije dagen volgens wettelijk minimum
* geen request-systeem voor vrije dagen en vluchten
* geen deeltijd mogelijkheden
* geen senioriteitslijst (upgrades voor de op dat moment meest geschikte kandidaten)
* eerste uitgifte van uniform wordt vergoed, daarna niet meer
* type rating 18.000 euro
* je basis kan men aanpassen (wordt 3 maanden van tevoren medegedeeld)
* geen CAO
* men verwacht flexibiliteit om het bedrijf op te bouwen (iedereen weet wel wat dit betekent. Zeg maar gedag tegen je privé leven.)
Is dit wat je verwacht had toen je jaren geleden aan je pilotenopleiding begon? Is dit wat je op dit moment echt redelijke arbeidsvoorwaarden vindt? Of is dit puur en alleen een verbetering t.o.v. je huidige situatie?
Waardeloos, want DLR is echt een oneerlijk systeem. Heeft niets te maken met het zijn van goede of slechte piloot. 2 jaar geldig wanneer je het haalt en voor het leven afgeschreven bij VELE airlines als je het niet haalt.
Het heeft inderdaad weinig te maken met vliegen, maar het is wel een prima eerste schifting van de ongetwijfeld honderden, zo niet duizenden, aanmeldingen. Inderdaad jammer als je het niet haalt!
Thioda,
Net zoals jij mijn link verkeerd hebt geintreperteerd omtrent mijn standpunt, heb ik verkeerd genintreperteerd dat je weg wil bij je huidige werkgever.
:biertje:
Nogmaals, je hoeft je tegenover mij absoluut niet te verantwoorden, integendeel zelfs.
Sommige vragen komen gewoon puur uit nieuwsgierigheid.
Verder kraak ik hier volgens mij totaal niets of iemand af.
Ik heb de situatie ook niet zo gemaakt, net zo min als jullie.
Dat is jouw slappe conclusie bobbie. Lees de tip van Peer eens door. Wie weet heb je er wat aan![]()