Paar jaar geleden toevallig daar eens gesolliciteerd omdat ik in het bezit was van een typerating B757, B767.
Toentertijd moest je een 3 jarige bond tekenen vanwege een of andere MNPS cursus die 15000€ zou kosten (terwijl je al met TQ binnen komt)
Arkefly bood zelf echter een 1 jarig contract aan. Maar dat schijnen ze altijd zo te doen en ''dit wordt na 3 keer verlengen omgezet in een permanent contract''.
Het voordeel is gelukkig dat als op dat moment jouw contract op verzoek van WG niet wordt verlengd, de bond komt te vervallen (als ik het goed heb begrepen)
Ik ken zelf toevallig een paar jongens die niet verlengt zijn geworden en heb daarom besloten dit niet te doen.
Even voor mijn helderheid, je kent een paar jongens die een jaarcontract op de 767 hebben gehad met een bond van 3 jaar, die niet verlengd zijn?
En waarom zijn deze niet verlengd. Simpelweg omdat er geen plek meer voor ze was of andere redenen?
Vond het allemaal een beetje een rare gang van zaken. Er werd tijdens de sollicitatie ook gezegd dat ze op den duur van je verwachten dat je dual fleet gaat vliegen en zodoende opnieuw een bond moet tekenen voor de B737 (maar in de tussentijd krijg jij dus jaarcontractjes aangeboden)
Volgen mij vliegen er enkel een klein aantal 767 vliegers ook de 737, allen met een contract voor onbepaalde tijd. Zover mijn kennis strekt zijn er geen jaarcontracters die dual fleet vliegen.
Oja, op de vraag wat je er verdient als FO met experience, iets van 3200 bruto, thats it. Vrijwel geen toeslagen omdat je in een all in resort wordt gezet.
Redelijke achterhaalde info als je het mij vraagt.
Ze zoeken ervaren vliegers met 76 rating.
Laten we even uitgaan van iemand met de leeftijd van 30 die al 5 jaar zijn ATPL heeft. Na 6 jaar in dienst wordt wordt hij captain. (hij is dan 36)
Bedragen bruto per maand, excl vakantiegeld (8%), representatievergoeding, reiskosten en daggeld. Het laatste is inderdaad minimaal, daar je in ZNZ, CUN, CUR , PUJ, SFB en SID op all inclusive hotels verblijft. Is bijna eigenlijk alleen van toepassing op ACMI's.
Eerste jaar circa 4000
tweede jaar circa 4300
derde jaar circa 4600
vierde jaar circa 5700 (Promovatie tot sr FO)
vijfde jaar circa 6100
zesde jaar circa 6400
zeven jaar circa 8250
Acht jaar circa 8700
De promovatie tot SR FO kan ook reeds na 18 maanden plaatsvinden, mits vlieger reeds 4000 uur op een jet (737 of groter) heeft.