Begonnen zijn is heel iets anders dan dat een contract bij voorbaat al niet verlengd gaat worden en dat men het volgende jaar dus weer een nieuw groepje suckers zoekt voor een "tijdelijk" 1-jaars contract.
<<<<KNIP>>>>
Proeftijd? Prima, niks mis mee, maar als je van tevoren al verteld wordt dat het bij een tijdelijk contract blijft en dat je na 1 jaar vervangen wordt dan is dat gewoon "mensen aan het lijntje houden is," want die arbeidsplaats blijft dus gewoon bestaan als ik het goed begrijp.
Hold your horses mate. want om antwoord te geven op je laatste vraag, je begrijpt er inderdaad geen bal van.
Als je dit gehele topic vanaf post 1 doorleest zal je lezen dat ik heb geroepen dat in principe alle tijdelijke contracten bij Arke zijn omgezet naar onbepaalde tijd na hun jaar contract. (enkele uitzonderingen daargelaten, maar dat handje vol vliegers weet zelf maar al te goed waarom dat omzetten bij hen niet is gebeurd)
Dit jaar is er een uitzondering op gemaakt, en halverwege dit topic heb ik mezelf dan ook gecorrigeerd. Die uitzondering is niet geboren uit luxe of om arbeidsvoorwaarden of weet ik het. Die uitzondering is er gekomen omdat er dit jaar een kist in de vloot is gekomen voor de zomer waarbij de leverende maatschappij geen cockpit kon leveren. Waar Arke normaal aan Wet lease doet is dit dus een damp lease. De vliegers die daarvoor zijn aangenomen is dit ook direct bij aanname duidelijk gemaakt. In het begin van dit topic was ik daar niet van op de hoogte, ik heb dit later gecorrigeerd. Daarbij betrof het voor hen geen jaarcontract, maar een contract voor een X aantal maanden (zomerdrukte), op dezelfde manier zoals die rode maatschappij waar jij voor werkt dat wellicht vroeger ook deed voor de zomerdrukte en de groene maatschappij nog steeds elke zomer doet)
De baan blijft dus niet bestaan zoals jij roept. De baan verdwijnt na deze zomer, tegelijk met het verdwijnen van de machine..
Zeg B767-300ER, ben jij zo'n hypocriete babyboomer die lekker "hoog en droog" al sinds jaar en dag een vast contract heeft, en binnenkort mag gaan genieten van een "welverdiend pensioen" terwijl de volgende generatie het mag uitzoeken met de staatsschuld en met tijdelijke contracten zonder pensioenopbouw? Of ben je zo'n mislukte piloot die de echte werkdruk niet aan kon en daarom maar richting een comfortabel 9-17 kantoorbaantje (vast contract uiteraard! :biertje: ) gevlucht is, en die nu lekker makkelijk vanaf de zijlijn "schneller, schneller!" loopt te roepen?
Klopt helemaal, wat heb jij een mensenkennis zeg!
FYI. Ik vlieg niet. Niet omdat ik het zelf niet meer wou, maar omdat een ander met drank op in het verkeer dat voor mij (en een naaste op een veel ergere manier) heeft verknald. Is geen geheim, staat hier ook gewoon ergens op AW al eens beschreven. Kan ff zo snel niet meer vinden waar.
Ik ben halverwege 30, dus mocht willen dat ik al snel kan genieten van pensioen. Helaas, niets is minder waar, ik moet nog ruim 30 jaar door tot 67. Net als elke andere niet-vlieger. Ook geen baby of kind te vinden hier in huis overigens. Helaas ook geen 9 tot 17 kantoorbaan, maar gewoon ruim 2000 uur per jaar aan het werk. Voor onbepaalde tijd, dat dan weer wel, maar gewoon na 2 maanden proeftijd en 3 jaarcontracten. Inderdaad, het is wel een leuzeleventje vergeleken met de 1000 uur die jij wellicht op jaar basis maakt?
Wanneer mag/moet jij eigenlijk stoppen? Is dat als je over 5 jaar met pensioen gaat of als jij en je oud collega's de zoveelste rechtszaak hebt verloren tegen de moeder van je (wellicht ondertussen oud-)werkgever omdat die wegens zo goed ondernemerschap zo goed voor jullie Rode vliegers zorgt momenteel?
Tip van mijn kant, wellicht eerst even rustig lezen en je facts checken voordat je zo uit de bocht vliegt?