Geen idee wat jij met hernieuwen bedoelt, ik ken alleen revalidation
Hele diepe zucht!!:dozey::dozey::dozey:
Mijn laatste bijdrage over dit onderwerp......
IK SCHRIJF OVER NEDERLANDSE BREVETTEN! Niet UK, niet Belgisch, niet Duits, niet Frans, niet Spaans. Maar NEDERLANDSE BREVETTEN!
De examen eisen zijn gelijk. Daarmee bedoel ik dat de INHOUD van een examen, zoals verwoord in JAR-FCL (bijlagen 1 en 2 of 3 bij JAR-FCL 1.240) gelijk zijn. Echter voor herafgifte (dus niet vernieuwen binnen de verloopdatum), moet je met een Nederlands brevet voldoen aan de eisen die zijn gesteld door het bevoegde gezag: dat is met een NL brevet: IVW/KIWA ---->
http://www.kiwaregister.nl/uploaded...laringen 2008 tcm247-214192_tcm247-214192.pdf
REF. JAR-FCL 1.245
(f)Verlopen bevoegdverklaringen
(1)Indien een typebevoegdverklaring of een klassebevoegdverklaring voor een meermotorig vliegtuig is verlopen, moet de kandidaat aan alle eisen inzake
opfriscursussen zoals vastgesteld
door het bevoegde gezag voldoen
en een bekwaamheidsproef conform de bijlagen 1 en 2 of 3 bij JAR-FCL 1.240 voltooien.
Als je dus met een NL brevet een verlopen rating hernieuwd met alleen een geldig examen (examen is dus geldig) maar niet voldoet aan de eisen van de opfriscursus, zal KIWA niet je rating hernieuwen. Je voldoet immers niet aan JAR-FCL 1.245(f)(1) van het bevoegde gezag in NL.
Flash:
Anyhow die trainingseisen in NL waren eerst hetzelfde als in de UK, dus denk echt dat de nederlandse brevethouders weer genaaid zijn. Hele regeling slaat natuurlijk nergens op, er zijn echt geen 4 sessies van 4 uur nodig om alle failures te behandelen.
Goed lezen: Duur van een trainingssessie op een STD moet tenminste 3 uur zijn en afhankelijk van hoelang deze verlopen is heb je: 1) geen sessie nodig 2) 1 sessie nodig 3) 4 sessies nodig, waarvan 1 TO en LND behandeld. M.a.w. in 3 sessies (van 4 uur) ben je dan klaar.