Detachering bij een MO-club is inderdaad in de maak. Dat het om Etihad zou gaan is het meest logisch, maar nog niet officiëel bevestigd. Men gaat voornamelijk proberen oudere gezagvoerders tot hun pensioen 'weg te zetten', gezien de grote onbalans die momenteel in het korps heerst. Ongeveer 35 captains zitten momenteel rechts, zonder enig vooruitzicht ooit nog weer in de linkerstoel te komen. Laat staan de meest seniore co's die al jaren geleden hun upgrade traject succesvol hebben afgerond.
Grote vraag is natuurlijk hoe de detacheringsvoorwaarden er uit komen te zien. Thuisbasis Schiphol? Behoud 11 om 7 of 9 om 9 voor de parttimers? Erg twijfelachtig. Verreweg het grootste deel van de doelgroep is zo tussen de 40 en 50 jaar oud (de meest seniore mensen waren na VVR 1 en 2 al vertrokken) en hebben bijna allemaal schoolgaande kids e/o een werkende ega. Die staan dus niet te trappelen.
Enter de KLM vlieger. Mijn eerste reactie was natuurlijk WTF?!?!? Moet nou ook de detachering al geclaimed worden!?! Maar het openstellen voor de KL-vlieger kan gezien bovenstaande ook een blessing in disguise zijn. Een veel grotere groep 50+ vliegers die de koters mogelijk al uit huis hebben en ook een mogelijkheid voor de Doorvliegers om vrij naadloos na hun pensioen nog een paar jaar verder te kunnen bij hun nieuwe werkgever. Want ook dat laatste zou in de detacheringsvoorwaarden zitten.
Maar eens zien waar mijn voormalige vakbond uiteindelijk mee op de proppen komt...
Grote vraag is natuurlijk hoe de detacheringsvoorwaarden er uit komen te zien. Thuisbasis Schiphol? Behoud 11 om 7 of 9 om 9 voor de parttimers? Erg twijfelachtig. Verreweg het grootste deel van de doelgroep is zo tussen de 40 en 50 jaar oud (de meest seniore mensen waren na VVR 1 en 2 al vertrokken) en hebben bijna allemaal schoolgaande kids e/o een werkende ega. Die staan dus niet te trappelen.
Enter de KLM vlieger. Mijn eerste reactie was natuurlijk WTF?!?!? Moet nou ook de detachering al geclaimed worden!?! Maar het openstellen voor de KL-vlieger kan gezien bovenstaande ook een blessing in disguise zijn. Een veel grotere groep 50+ vliegers die de koters mogelijk al uit huis hebben en ook een mogelijkheid voor de Doorvliegers om vrij naadloos na hun pensioen nog een paar jaar verder te kunnen bij hun nieuwe werkgever. Want ook dat laatste zou in de detacheringsvoorwaarden zitten.
Maar eens zien waar mijn voormalige vakbond uiteindelijk mee op de proppen komt...
Laatst bewerkt: