@flyingviking
De MD11 is nog steeds zeer economisch verantwoord, FEDEX is geen vergelijking voor MP, is een totaal andere operatie en markt, waar je wel naar moet kijken is LH-cargo, Centurion, Nordic, Cargolux etc. Daarnaast heeft KLM ook (nog) MD11-en en ook het onderhoud van de MD11 van MP.
Zandbak laat ik er even buiten, tegen olie-dollars kan je niet op.
Wat een grote rol speelt is hoeveel vracht; 747/77F 100-120 ton, MD11 90 ton, A330F/76F 60 ton.
Is het volume-vracht of is het gewicht.
Asia is volume vracht, de 100+ ton markt, afrika is 60 tons markt en NAM/SAM is beter met een MD11 en de 90 tons markt zeker als daar hoge velden bij zitten.
Uiteraard zijn onderdelen een probleem, maar nog steeds niet zodanig dat het restricties geeft.
Far-east is bagger op dit moment en dus is er een verschuiving gaande van produktie-stromen naar de nu (nog) goede markten; Afrika en SAM.
Daar zie je opeens bv Singapore Cargo in VCP of UIO met een 747, wil niet zeggen dat het geld oplevert, maar vooral dat er op die manier minder geld verloren gaat.
Een MD11 die voor een habbekrats geleased wordt of aangeschaft voor 30 miljoen weegt heel erg op tegen peut en onderdelen problemen ipv van een gloednieuwe 77F, de 76F is geen optie voor lange afstanden, te weinig vracht voor de afstand en dus te hoge kosten.
Dat is overigens wel een probleem voor MP, vooral Centurion pakt heel veel markt en AF/KL heeft geen geld en vooral geen visie om er iets tegen te doen, hopelijk haalt MP 1-1-2014….
De MD11 is nog steeds zeer economisch verantwoord, FEDEX is geen vergelijking voor MP, is een totaal andere operatie en markt, waar je wel naar moet kijken is LH-cargo, Centurion, Nordic, Cargolux etc. Daarnaast heeft KLM ook (nog) MD11-en en ook het onderhoud van de MD11 van MP.
Zandbak laat ik er even buiten, tegen olie-dollars kan je niet op.
Wat een grote rol speelt is hoeveel vracht; 747/77F 100-120 ton, MD11 90 ton, A330F/76F 60 ton.
Is het volume-vracht of is het gewicht.
Asia is volume vracht, de 100+ ton markt, afrika is 60 tons markt en NAM/SAM is beter met een MD11 en de 90 tons markt zeker als daar hoge velden bij zitten.
Uiteraard zijn onderdelen een probleem, maar nog steeds niet zodanig dat het restricties geeft.
Far-east is bagger op dit moment en dus is er een verschuiving gaande van produktie-stromen naar de nu (nog) goede markten; Afrika en SAM.
Daar zie je opeens bv Singapore Cargo in VCP of UIO met een 747, wil niet zeggen dat het geld oplevert, maar vooral dat er op die manier minder geld verloren gaat.
Een MD11 die voor een habbekrats geleased wordt of aangeschaft voor 30 miljoen weegt heel erg op tegen peut en onderdelen problemen ipv van een gloednieuwe 77F, de 76F is geen optie voor lange afstanden, te weinig vracht voor de afstand en dus te hoge kosten.
Dat is overigens wel een probleem voor MP, vooral Centurion pakt heel veel markt en AF/KL heeft geen geld en vooral geen visie om er iets tegen te doen, hopelijk haalt MP 1-1-2014….