Purno
New member
Wat nu wel duidelijk is geworden is dat de overtolligheid bij Martinair een stuk groter is dan men voorheen dacht. De vrachtproductie is gelimiteerd op 9,3 producerende eenheden de komende jaren. Op dit moment vliegt Martinair met 20 FTE's per producerende eenheid. KLM met 25 FTE per producerende eenheid, vandaar de detachering van 50 FTE's ter compensatie van de 2 B747F's. Dit staat overigens los van het totaal aantal vliegtuigen wat in bezit is.
Martinair heeft nu 355 vliegers in dienst. Na de uitruil heeft Martinair 9,3 x 20 = 186 FTE's of 186 vliegers die voltijd vliegen nodig. Met een aantal extra vliegers ter compensatie van extra hoog ziekteverzuim/zwangerschappen en verstoringen betekend dat Martinair straks plek heeft voor ca 200 FTE's.
Ik weet niet 100% zeker of mijn sommetjes klopt en daarnaast hoeveel vliegers er bij Martinair deeltijd vliegen. Iemand? Ben bang dat het aantal overtollige vliegers dichter bij de 100 zit dan bij de 50.
Laten we inderdaad hopen dat er inderdaad geen gedwongen ontslagen hoeven plaats te vinden en dat iedereen in een vrijwillige vertrekregeling richting KLM of Transavia kan.
Gr, Purno
Martinair heeft nu 355 vliegers in dienst. Na de uitruil heeft Martinair 9,3 x 20 = 186 FTE's of 186 vliegers die voltijd vliegen nodig. Met een aantal extra vliegers ter compensatie van extra hoog ziekteverzuim/zwangerschappen en verstoringen betekend dat Martinair straks plek heeft voor ca 200 FTE's.
Ik weet niet 100% zeker of mijn sommetjes klopt en daarnaast hoeveel vliegers er bij Martinair deeltijd vliegen. Iemand? Ben bang dat het aantal overtollige vliegers dichter bij de 100 zit dan bij de 50.
Laten we inderdaad hopen dat er inderdaad geen gedwongen ontslagen hoeven plaats te vinden en dat iedereen in een vrijwillige vertrekregeling richting KLM of Transavia kan.
Gr, Purno