B767-300ER
New member
bedankt voor de opheldering
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Waar ik werk is totaal niet belangrijk of ter zake doendend in deze discussie.
Verder ben ik niet gepassioneerd richting MP, maar ben ik van mening dat recht recht is en krom krom moet zijn. En niet andersom
VWb je vragen over de uitruil en andere varianten wil ik je adviseren nog eens alles goed door te lezen en je vraag opnieuw te stellen. Want of je haalt wat dingen door elkaar mijns inziens, of ik begrijp je vraag niet cq verkeerd.
Maar waar staat dat de MP-vlieger horizontaal op de KLM-lijst terecht wil komen? Of waar staat dat ze niet als coco willen worden gedetacheerd tot er weer plek is binnen MP?
Talsma, het groot dictee der Nederlandse taal is elders. Dit is een piloten forum en die maken schrijffouten! Van minder belang.
Iz, " team" , waar? Er is helemaal niks team aan aan die KLM 'ers. Zoals al door een ANDER eerder aangegeven " ze verkopen hun moeder voor een plekje hoger op de senioriteits lijst". Voor de goede orde, niet MIJN woorden. Ze bundelen verbale krachten om er, laat ik netjes blijven, er niet "minder" van te worden. We zullen zien welk konijn er uit de hoge hoed komt medio volgend jaar.
763, petje af. Je blijft vechten tegen de bierkaai ondanks dat je geen persoonlijk belang hebt. Je argumentaties snijden zeker hout. Het salaris gebouw daargelaten, was een beetje appels en peren. Ik lees met veel plezier je uiteenzettingen. Nogmaals over het algemeen voorzien van de juiste info. Maar goed het schijnt, volgens anderen, door welke kleur bril men dan kijkt.
RTO, bij de les blijven. Er ligt geen CAO eisenpakket maar er is gewoon een nieuwe CAO. Viel dus wel mee met het " gejank" van het bestuur, gewoon geaccodeerd door de directie. Hulde. Wat is er met de houding van de ledenraad, was je erbij dan? Als dat zo is dan was jij de ENE KLM ' er!
Talsma, het groot dictee der Nederlandse taal is elders. Dit is een piloten forum en die maken schrijffouten! Van minder belang.
ik volg dit al een tijdje zonder me te mengen (daar waag ik me niet aan), maar zonder iemand op de tenen te trappen het volgende: Ik dacht te ontdekken dat de MP-vliegers de KLM-vliegers beschuldigen van oncollegiaal gedrag omdat ze niet willen dat er horizontaal ingeschoven wordt waardoor de KLM'er erop achteruit gaat.
Echter is wat de MP-vliegers willen dan toch net zo oncollegiaal aangezien de KLM-vlieger hierop achteruit zal gaan? De houding van de MP-vlieger is dat ze er niet slechter op willen worden (uiteraard willen ze dat niet), maar dat zou ten koste van de KLM-vlieger gaan. Maar als de KLM-vlieger dan zegt dat hij er niet slechter van wil worden dan is het ineens oncollegiaal, terwijl de MP-vlieger eigenlijk hetzelfde doet.
Misschien gooi ik nu alleen maar meer olie op het vuur of zit ik er compleet naast, maar dit viel mij op.
Ik denk dat je het anders moet lezen. Ik denk dat je moet lezen dat het de KLM-er (en dus de VNV)minder goed uitkomt en daarom jullie je ogen sluiten voor alles van voor 2008! Struisvogelpolitiek. Het laatste zinnetje van Iz hieronder (startend met uh-uh) zegt daarover precies hetzelfde:RTO zei:Zoals altijd weer zwaar subjectief en cijfers zo gedraaid dat ze jou goed uitkomen.
Iz zei:Interessant om te zien hoe B767-300ER zich moet verweren tegen een heel team KLM'ers.
Ook interessant dat als hij de moeite neemt om een goed stuk uiteen te zetten dat het niet debatteerbaar is omdat het ofwel:
- een schijnbaar 'per definitie' gekleurd verhaal is, of
- 'niemand de feiten kent'
Uh-uh. Of misschien zit er een kern van waarheid in die sommige mensen gewoon niet goed uitkomt?
Goed staaltje argumenteren, chapeau.
Yehbo zei:Bij VNV precies hetzelfde, als je vraagt wat voor andere opties er zijn i.p.v alleen de uitruil variant dan is het antwoord; ''niet discutabel.......... '' Ja maar waarom niet? ''omdat er geen draagvlak voor is..... ''
Dit is werkelijk het enige antwoord die je op de vraag krijgt, frustrerend?
Geco zei:Zouden jullie alsjeblieft met jullie kinderachtige gedrag kunnen stoppen, want het stoort ontzettend!
RTO zei:Geco wees gerust, ik zal twijfelde al bij mijn laatste post, maar heb geen zin meer om me tot dat niveau te verlagen...
Wil je je alsjeblieft aan je belofte houden?RTO zei:767, als die lange post je lang verwachte antwoord is waarom ik mijn baan te danken heb ten koste van MP dan ben ik zwaar teleurgesteld
Bij mijn weten ligt er nog geen concreet voorstel voor MP vliegers naar HV (Mocht het wel zo zijn, dan weet ik niet de inhoud daarvan.)en kan ik daar niet goed over oordelen daar ik die materie nog niet gelezen cq uitgezocht cq in verdiept heb. De discussie alhier gaat voornamelijk over de integratie met KLM en daar heb ik me toe beperkt. Temeer om te voorkomen dat ik dingen ga roepen die feitelijk onjuist zijn omdat ik de inhoud van het HV/MP voorstel niet ken.Flyburg zei:B
Volgens jouw verhaal heeft de HV vlieger ook geprofiteerd van productievermindering Bij MAC!
De vraag, waarom is het wel terecht dat overtollige MAC vliegers horizontaal instromen bij KLM, immers de KLM vliegers hebben geprofiteerd, waarom dan niet bij HV, immers volgens jou hebben ook de HV vliegers geprofiteerd van de productievermindering bij MAC. Of kwam het uitfaseren van de airbus niet ten goede van HV?