Zie je nu wel Stella is de beste school!

Status
Not open for further replies.
Ten eerste bedankt aan iedereen die behalve kritiek, ook nog succes kunnen wensen!


En Purno, die bril zal je goed staan, strakke leren broek, fiets ketting om je nek, and youre ready to go girl! Party animal!

Tot de 21ste Aussie!
 
Waarom deze weloverwogen (althans, je neemt airwork door, dus je weet meer dan het open-dag praatje) voor Stella? Ik ben benieuwd!
 
Purno ;

Ik mag hopen dat dit met een zeker sarcasme bedoelt is.

Zo niet, vind ik deze conclusie, die je volgens mij trekt, redelijk kort door de bocht. Het is onmogelijk dat je door die ene post van mij kan bepalen hoe ik tot een besluit ben gekomen. Er zijn ook mensen die door (goed) afwegen van opties een dergelijke stap zetten. Dat het bij mij allemaal goed verloopt mag je een roze bril noemen, zoals je wilt. Echter zie ik een op waarheid gebaseerd verhaal niet als een roze bril, maar eerder als eindelijk eens een positief verhaal over Stella.

Overigens is het hele 'roze bril' verhaal vreselijk Nederlands, op het negatieve gericht, zo ook in dit geval. Dit geheel terzijde.

Gr.

(mocht het verhaal enigzins onsamenhangend overkomen, mijn excuses hiervoor, engels is mijn (eigenlijke) moedertaal.)
 
Veel plezier je aan te sluiten bij de groep van mensen die 6 maanden op hun IR moeten wachten, of die uit Florida zijn gehaald omdat hun de volgende klas al kwam en die vertraging zou oplopen. Die mensen moeten nu in NL maar hun VFR zien af te maken, wat niet opschiet.

De mensen die 6 maanden op hun IR zitten te wachten worden aan het lijntje gehouden en betalen lekker elke maand een X-aantal euro's aan rente.

"I don't like to say 'I told you so' but in this case: I told you so."
 
@Plootje: veel succes en plezier met de opleiding. Je gaat een leuke tijd tegemoet.

@Aussie: goed te horen dat je nog helemaal tevreden bent. Ik wil je wel vragen ons hier op de hoogte te houden in dit topic. Ik zie aan je profiel dat je nog in het PPL traject of daarvoor zit.
Het hele probleem bij hen is juist dat dat PPL traject zo snel loopt, en er klassen uit Florida terug komen. Deze mensen moeten allemaal in die paar FNPT II's, en daar komen de problemen.
Er zijn er inderdaad een hoop die al 6 maanden of langer wachten om eens IFR te gaan vliegen. (is dus een kwart van wat normaal de gehele opleiding is, en bijna de helft van sommige buitenlanders opleiders!)
Ik zou het daarom erg waarderen als je ook over een paar maanden nog in dit topic durft te vertellen hoe het gaat.
Verder natuurlijk ook aan jou heel veel plezier en succes toegewenst in je opleiding.
 
Tja, als je bij alle andere vliegscholen wordt afgewezen, kan je in ieder geval nog naar stella!
Veel succes!
 
Tja, als je bij alle andere vliegscholen wordt afgewezen, kan je in ieder geval nog naar stella!
Veel succes!

Ter informatie, ik ben ook bij andere scholen aangenomen, maar heb de keuze voor Stella gemaakt, ondanks alles.

@martijn737 : Ik zal trachten ook negatieve ontwikkelingen te melden in dit topic. Ik ben hier namelijk absoluut niet om Stella te verdedigen, ik probeer op dit forum een zo objectief mogelijke conclusie te trekken.
Het klopt dat er inderdaad bij enkele leerlingen (kleine) vertragingen zijn voorgekomen, echter heb ik nog niks gehoord over uitzonderlijk lange vertragingen als 2-6 maanden.

Ik weet dat men bij Stella druk bezig is met een oplossing voor het 'Amerika-probleem', en kan ik niet meer doen dan erop vertrouwen dat dit ook daadwerkelijk de oplossing is.
 
Tja, als je bij alle andere vliegscholen wordt afgewezen, kan je in ieder geval nog naar stella!
Veel succes!

Lekker Hector, goed onderbouwde mening! Zo zien we ze graag. Ik ben nergens afgewezen omdat ik het nergens anders heb geprobeerd. Maarja vooraf zonder enige info je conclusie trekken is de algemen trend hier, niet?

Ik ben bij opendagen van Stella, Martinair, KLS en CAE geweest (bij mij om de hoek) En als je wat meer had gelezen dan je neus lang is, had je dat al geweten. Ach snap ook wel hoe je denkt: "ik zie stella in een topic-titel staan, laat ik maar met de rest mee doen".:eek:fftopic:

Echt, en ik ben niet de enige uit deze buurt die voor Stella kiest. Stella gaf mij het beste gevoel, buiten het marketing praatje om. Het vliegveld, de omgeving en het feit dat ik het kan veroorloven. Sterker nog, ik kom uit een echte KLM famillie met ouders die er al 40 jaar werken of in geval van mijn vader tot zijn dood heeft gewerkt, en toch gaf het niet het juiste gevoel. Of je nou 6 maanden op je IFR traject moet wachten of 2 jaar voordat je kan beginnen, you do the math.

Ik ben mij wel degelijk bewust van de problemen zoals dat van Florida, maar voor mij wegen de voordelen nu eenmaal zwaarder.

Fijn weekend nog!
 
Ter informatie, ik ben ook bij andere scholen aangenomen, maar heb de keuze voor Stella gemaakt, ondanks alles.

@martijn737 : Ik zal trachten ook negatieve ontwikkelingen te melden in dit topic. Ik ben hier namelijk absoluut niet om Stella te verdedigen, ik probeer op dit forum een zo objectief mogelijke conclusie te trekken.
Het klopt dat er inderdaad bij enkele leerlingen (kleine) vertragingen zijn voorgekomen, echter heb ik nog niks gehoord over uitzonderlijk lange vertragingen als 2-6 maanden.

Ik weet dat men bij Stella druk bezig is met een oplossing voor het 'Amerika-probleem', en kan ik niet meer doen dan erop vertrouwen dat dit ook daadwerkelijk de oplossing is.

Bedoel je hier vertraging in de zin van: de tijd die je er langer over doet dan 2 jaar? Of bedoel je vertraging als in: cumulatieve tijd die je moet wachten tussen verschillende fases door?
Eigenlijk maakt dat vrij weinig uit, want zowel met het 1e als het 2e ken ik eigenlijk vrij weinig mensen die onder de 6 maanden zitten.
Misschien moet je dus wat meer rondvragen of je kent toevallig alle jongens die geluk hebben.

Edit voor Plootje: 6 maanden wachten voor je IR zeg je nu wel heel makkelijk, besef je wel dat je in die 6 maanden gewoon rente moet betalen en absoluut geen zekerheid hebt over wanneer je weer begint en een bijbaantje dus ook erg moeilijk is.
Vergis je hier niet in en denk er niet te makkelijk over, 6 maanden 'niets doen' is een lange tijd.
 
Edit voor Plootje: 6 maanden wachten voor je IR zeg je nu wel heel makkelijk, besef je wel dat je in die 6 maanden gewoon rente moet betalen en absoluut geen zekerheid hebt over wanneer je weer begint en een bijbaantje dus ook erg moeilijk is.
Vergis je hier niet in en denk er niet te makkelijk over, 6 maanden 'niets doen' is een lange tijd.


Nee tuurlijk, dat begrijp ik best omdat ik al eerder in zo'n situatie heb gezeten. Gelukkig kan ik bij twee verschillende bedrijven, met een echt goed salaris, werken tot wanneer ik maar wil, en wanneer ik wil! Ik moet ook wel eerlijk zeggen dat het voor mij makkelijker is, zowieso omdat ik ook geen living lening hoef te nemen en gewoon een lekker nieuw zuinig autootje heb kunnen kopen, een luxe die vele zich niet kunnen veroorloven.
 
Plootje, 6 maanden wachten of 2 jaar moeten wachten om te kunnen beginnen.

Dan ga je er dus vanuit dat je bij stella binnen 1,5 jaar kunt beginnen na je opleiding. Wie zegt dat? Daarbij: wat dacht je verleerd te hebben in 6 maanden niet vliegen?

Aussie
Het klopt dat er inderdaad bij enkele leerlingen (kleine) vertragingen zijn voorgekomen, echter heb ik nog niks gehoord over uitzonderlijk lange vertragingen als 2-6 maanden.
Dan hoor je het bij deze.
 
Ik heb bij Stella helaas ook een behoorlijke vertraging opgelopen. Heb echter ook een hoop verbetering gezien op dit vlak en men is daar ook hard mee bezig mijns inziens. Denk dat de mensen die nu beginnen zonder problemen binnen twee jaar klaar zijn.
Bij mij was het vooral een combinatie van weersomstandigheden en gebrek aan capaciteit. Oftewel als het weer dan eindelijk goed genoeg was stonden er gigantisch veel mensen te wachten die daarvoor allemaal pech hadden gehad met het weer.
Wat betreft het 'verleren' als je lang moet wachten op een fase kan ik zeggen dat dat heel erg meevalt. Net fietsen ;)

Moet wel eerlijk bekennen dat het heel vervelend is om te moeten wachten. Ook op financieel gebied. Maar wees gerust er zijn andere scholen waar dit ook het geval is (uiteraard niet allemaal).

Heel veel succes & plezier met je opleiding !
Hou ons op de hoogte.
 
Of je nou 6 maanden op je IFR traject moet wachten of 2 jaar voordat je kan beginnen, you do the math.

Dus zoiets geeft voor jou de doorslag? Al gedacht aan de kwaliteit en structuur van een vliegopleiding? Enig idee wat 6 maanden niet vliegen met je vaardigheden en praktijkkennis doet?

En hoe lang moet je wachten voor je als afgestudeerd Stella student moet wachten op een baan? Ben je al zo oud dat je geen 2 jaar kan studeren of ben je te ongeduldig om zo snel mogelijk aan een onzekere toekomst te starten?

Je moet je niet laten leiden door een wachttijd, maar het enige wat telt zijn de toekomstperspectieven mbt een baan als vlieger. Wat is 2 jaar voor iets wat je de rest van je leven gaat doen? Je vergeet denk ik de hoeveelheid geld die je in je opleiding pompt. Dat moet je namelijk terug gaan verdienen. Waar doe je dat het snelst en hoe is dat te realiseren.

In mijn ogen een simpel sommetje, maar you do the math!
 
Lekker Hector, goed onderbouwde mening! Zo zien we ze graag. Ik ben nergens afgewezen omdat ik het nergens anders heb geprobeerd. Maarja vooraf zonder enige info je conclusie trekken is de algemen trend hier, niet?

Geloof me, jij en Aussie zijn uitzonderingen. Meeste stella-studenten zijn ergens anders niet aangenomen. geeft niks, maar het zegt genoeg lijkt me
 
Geloof me, jij en Aussie zijn uitzonderingen. Meeste stella-studenten zijn ergens anders niet aangenomen. geeft niks, maar het zegt genoeg lijkt me

Ben ook wel benieuwd naar het aantal NLS-ers wat is afgewezen bij de KLS.. onzinnige discussie wordt het nu
 
Ben ook wel benieuwd naar het aantal NLS-ers wat is afgewezen bij de KLS.. onzinnige discussie wordt het nu

Keep it real inderdaad, no need to say more.
Wel wil ik nog even zeggen: ook al heb je een eigen autootje en kun je makkelijk bijwerken in 6 maanden --> daar teken je toch niet voor? Je tekent voor een opleiding die gedegen en professioneel gevolgd moet kunnen worden.
Ik vind het ronduit belachelijk en werkelijk schandalig dat jongens en meiden !!6 maanden!!! stil hebben gestaan in een opleiding van gemiddeld 2-3 jaar.
Capaciteitsproblemen/het weer, zijn daar inderdaad een onderdeel van geweest, maar planning technisch scheelt er ook nogal wat aan.

6 maanden * ongeveer 600-700 euro= 3600-4200 euro!!! Alsof het niets is, weet je hoelang ik daarvoor moet werken met een bijbaan?
En nogmaals, 6 maanden is nog peanuts met andere cijfers die ik ken.
Probeer jezelf niet wijs te maken dat het niet zoveel uit maakt en het wel prima is.
xxxx euro weggooien is namelijk niet prima, ook niet als het een opleiding is van 100.000 euro. Besef die getallen alsjeblieft heel goed.

JM
 
Couldn't agree more, Jetman.

6 maanden vertraging is gewoon onacceptabel, en inderdaad levert het een flinke financiele penalty op, die zeker niet te verwaarlozen is. We zullen zien of een groot deel van deze problemen opgelost zijn.
 
Geloof me, jij en Aussie zijn uitzonderingen. Meeste stella-studenten zijn ergens anders niet aangenomen. geeft niks, maar het zegt genoeg lijkt me

Wat een onzin.
Er zijn zat studenten die het niet elders geprobeerd hebben.
Lekker arrogant, Topgun.
bahbahbah.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top