Woonruimte LPA

mjs

Member
Hallo allemaal!

Voor mijn nieuwe werkgever word ik deze zomer op LPA gebased. :biertje:
Heeft iemand tips mbt het vinden van woonruimte! Ik neem mijn auto mee dus opzich is afstand niet zo'n punt.
 
Arguineguin is leuk wonen. Uit de commerciele drukte van Maspalomas en Playa Del Ingles, en ongeveer 15 tot 20 min van LPA. Ik woonde op Calle Guacimara 16 in 2 kamer apartement. Dat is een mooie moderne buurt en met prima uitzicht. Betaalde toen alles all in rond 600 eu in 2008.

Arguineguin ligt precies tussen Maspalomas en Puerto Rico en 20 min van Mogan. En ongeveer 10 minuutjes van Playa Amadores. Als je dus paar daagjes vrij heb is het daar goed vertoeven. En anders heb je Anfi beach ook op ongeveer 5 minuutjes.
 
Arguineguin is leuk wonen. Uit de commerciele drukte van Maspalomas en Playa Del Ingles, en ongeveer 15 tot 20 min van LPA. Ik woonde op Calle Guacimara 16 in 2 kamer apartement. Dat is een mooie moderne buurt en met prima uitzicht. Betaalde toen alles all in rond 600 eu in 2008. Arguineguin ligt precies tussen Maspalomas en Puerto Rico en 20 min van Mogan. En ongeveer 10 minuutjes van Playa Amadores. Als je dus paar daagjes vrij heb is het daar goed vertoeven. En anders heb je Anfi beach ook op ongeveer 5 minuutjes.

Nou ben ik redelijk bekend op Gran Canaria, maar 15min vanaf Maspalomas naar LPA ga ik niet redden. En genoemde plaats ligt nog voorbij Maspalomas..
Arguiineguin is zeker leuk. Mogan persoonlijk leuker, maar dat is weer een stukje verder.
 
Nou ben ik redelijk bekend op Gran Canaria, maar 15min vanaf Maspalomas naar LPA ga ik niet redden. En genoemde plaats ligt nog voorbij Maspalomas..
Arguiineguin is zeker leuk. Mogan persoonlijk leuker, maar dat is weer een stukje verder.

Ja of ik reed gewoon oerend hard met mijn Fiat Tipo 1.6 Car of the Year 1989 :p .

Naja Vecendario is ongeveer 20 min ( Groot overdekt shoppingcentre en supermarkt ). Dus LPA dan idd. wellicht 30 minuten. Maar ik vond het zelf heerlijk , dat ik niet in dat Tourisme gedruis woonde. En wat ik zeg. 600 eu pm all in voor echt ontzettend leuk apartement. Ik zal even checken of ik het ergens kan vinden. Maar volgens mij als je dit belt +34 638 525 416 en vraagt naar eerder genoemde apartement met adres, dan wellicht dat zij je verder kunnen helpen. Je belt met Salobre Golf Villas. Of +34 928 23 31 33 cerrodelsur@terra.es of +34 677 911 166. promociones@satocan.com . Gaat om Los Altos Apartementen. Ik had App 3. Was ik zoals gezegd erg tevreden mee.Fijn zwembad ook in het complex.

Ik weet niet of de nummers die ik je heb gegeven heb nog actief zijn, wanwege dat google maps street view vaak oude foto's gebruikt. Maar goed. Ik mis Gran Canaria nog elke dag.
 
Ja of ik reed gewoon oerend hard met mijn Fiat Tipo 1.6 Car of the Year 1989 :p .

Naja Vecendario is ongeveer 20 min ( Groot overdekt shoppingcentre en supermarkt ). Dus LPA dan idd. wellicht 30 minuten. Maar ik vond het zelf heerlijk , dat ik niet in dat Tourisme gedruis woonde. En wat ik zeg. 600 eu pm all in voor echt ontzettend leuk apartement. Ik zal even checken of ik het ergens kan vinden. Maar volgens mij als je dit belt +34 638 525 416 en vraagt naar eerder genoemde apartement met adres, dan wellicht dat zij je verder kunnen helpen. Je belt met Salobre Golf Villas. Of +34 928 23 31 33 cerrodelsur@terra.es of +34 677 911 166. promociones@satocan.com . Gaat om Los Altos Apartementen. Ik had App 3. Was ik zoals gezegd erg tevreden mee.Fijn zwembad ook in het complex.

Ik weet niet of de nummers die ik je heb gegeven heb nog actief zijn, wanwege dat google maps street view vaak oude foto's gebruikt. Maar goed. Ik mis Gran Canaria nog elke dag.


Ik woon zelf in salobre. Mooie huizen, alleen een beetje uit de buurt van restaurant s enz.
Wanneer begin je in lpa?
 
Ik woon zelf in salobre. Mooie huizen, alleen een beetje uit de buurt van restaurant s enz.
Wanneer begin je in lpa?

Ow dan zit je mooi. Mooie baan ook. Heb me helemaal suf gespeeld aldaar :D .
Ja zit wel wat van restaurants of. Dat klopt, maja. Je gaat ook niet iedere dag uiteten. ;) . Toch? :D . Is inmiddels op en afrit twee kanten op? Want normaal richting Puerto Rico / Mogan moet je eerst naar Maspalomas om daar om te keren en dan pas de weg te rijden Richting Mogan Puerto Rico. Dan heb ik het over de snelweg. Niet die weg langs de kust.
 
Last edited:
Snelweg inclusief op en afritten is klaar.

Erg prettig, want was echt een ramp. Ik reed altijd naar afslag Maspalomas en keerde daar om.

Mis GC nog iedere dag. Wat een heelijk leventje was dat.

Al wat gevonden MJS?

Leuk dat je aangenomen bent bij Norwegian ;) .
Je zat toch bij FR voorheen?
 
Aan de Costa Meloneras. Valt nog net onder Maspalomas

Meloneras is inderdaad mooi. Ze waren toen ik er zat in 2008 druk bezig met een geheel nieuwe wijk. Alleen verschil is dat Meloneras vrij prijzig is. Neem aan dat de haven aldaar inmiddels ook al vol in gebruik is. Dus zal er niet voordeliger op geworden zijn. Maar goed MJS. Ik wens je ontzettend veel leefplezier op GC. Ik weet zeker dat het je gaat bevallen.

Ik had een top tijd.
Ik weet niet of op Playa Amadores nog steeds dat Nederlandse restaurantje open is, want anders is het wel heel leuk om daar NL elftal te kijken met WK.

Gran Chaparal in Playa del Ingles had je ook Heineken house, maar door crisis is dat in dat hoekje allemaal vrijwel leeg komen te staan.

En mocht je tijd over hebben. Rondje om het eiland is zeker aan te raden. Zeker de westkust is echt fantastisch. En je heb nog wel wat afgelegen strandjes. Super mooi. En je kunt ook de vulkaan op Tenerife heel goed zien bij mooi weer.

Ik zat er acht maandjes, en heb wel het een en ander gedaan, dus mocht je vragen hebben, just let me know.

Moet je voor Norwegian als je GC ook inschrijven als Resident?
Mocht dat namelijk zo zijn. Neem iemand mee die goed spaans spreekt. Want bij Guardia Civil weigeren ze engels te spreken.

Hier wat linkjes van eerder genoemde plekken:

http://www.hotelesdunas.com/content/imgsxml/en/galerias/galeria/1/amadores-gran-canaria.jpg Playa Amadores.

http://www.picturechoice.org/grancanaria/pics/2001030704 Westkueste.JPG
West kust.

Moet je even doorscrollen naar beneden,
http://grancanariaplayadelingles.nl/uitgaan/
Gran Chaparral.

http://www.vacanzecanarie.com/images/anfi.jpg
Anfi Beach. Heeft leuk verhaal. Het resort is Time Share gebeuren, en allemaal vrij jup achtig. Er is ook geen geld bespaard in het strand. Het zand hebben ze uit de Bahamas gehaald. Kenmerk van dat zand is dat het niet heet word. Erg prettig.

En hier het grote shopping gebeuren met werkelijk super grote Carrefour supermarkt.
http://www.gran-canaria-beaches.com/atlantico-shopping-centre.html

http://www.grancanariatours.nl/touristische-routes.html
Binnenland is ook wel een aanrader.

Daarnaast het befaamde Puerto Mogan, maar dan niet op Dinsdag, want volgens mij is het dan Marktdag. Dat is dan niet te doen.
http://www.realholidayreports.com/hotel_list/Apartments_Puerto_de_Mogan_Puerto_Mogan.html

Ook in Mogan, mocht je eens als je vrouwlief heb, op Dolfijnentour gaan, ga dan niet met die grote commerciele boten. Meestal die kleine bootjes zijn veel leuker. Zit met niet zoveel mensen op de boot. Gaat verder de zee op. Meer kans op ontmoeting met dolfijnen. Toen ik zo een tour deed, ging de boot vrij snel en zwommen daardoor de dolfijnen voor ons uit. Was ontzettend gaaf om te zien. Sprongen voor de boot. Wel een stuk of 15 dolfijnen waren in de buurt van de boot. Daarna nog even naar afgelegen baai gegaan en daar gezwommen en gebarbequed.

Mocht je nog meer tips willen. Let me know ;) .
 
Back
Top