Wie vliegt er op de F-50 bij Air astana?

737ES

New member
Het zou voor tijdelijke aard zijn maar ik heb binnenkort een selectie bij Air Astana.
Op het forum hier heb ik leuke, informatieve verhalen gevonden.
(great succes Rish'Kebab!) Maar ze dateren alweer van meer dan een jaar geleden.

Op PPrune is de kritiek niet mis op deze maatschappij. Evengoed heb ik het na 3 jaar wel weer gezien in de Baltische Staten. Ook hier gaat de F-50 deze winter uitgefaseerd worden. (en met alle respect...IK WIL NIET OP DE Q400!).

Een nieuw tijdelijk avontuur in Kazachstan lijkt me wel wat. Maar is het idd zo slecht daar geworden? De plus is een hoger salaris, 42 dagen op en 14 af en een nieuwe ervaring. Maar hoe gaat het met de collega's daar? Bij BT zijn er een hoop van Denim gekomen maar er zijn er ook een paar beland bij AA.

S.v.p. evt. pm over de selectie procedure (expat).

Bedankt!
 
Het zou voor tijdelijke aard zijn maar ik heb binnenkort een selectie bij Air Astana.
Op het forum hier heb ik leuke, informatieve verhalen gevonden.
(great succes Rish'Kebab!) Maar ze dateren alweer van meer dan een jaar geleden.

Op PPrune is de kritiek niet mis op deze maatschappij. Evengoed heb ik het na 3 jaar wel weer gezien in de Baltische Staten. Ook hier gaat de F-50 deze winter uitgefaseerd worden. (en met alle respect...IK WIL NIET OP DE Q400!).

Een nieuw tijdelijk avontuur in Kazachstan lijkt me wel wat. Maar is het idd zo slecht daar geworden? De plus is een hoger salaris, 42 dagen op en 14 af en een nieuwe ervaring. Maar hoe gaat het met de collega's daar? Bij BT zijn er een hoop van Denim gekomen maar er zijn er ook een paar beland bij AA.

S.v.p. evt. pm over de selectie procedure (expat).

Bedankt!

Rish'Kebab heeft er op de 50' gevlogen tijden een detachering vanuit KLC. Staat mij bij dat hij er ook ooit een stukje over geschreven heeft.
 
Rish'Kebab heeft er op de 50' gevlogen tijden een detachering vanuit KLC. Staat mij bij dat hij er ook ooit een stukje over geschreven heeft.

Ff z'n eerste alinea lezen Purno! Maar ja denk dat hij de enige hier is.....
 
Ik kan niets toevoegen over Air Astana, maar ben met LH Cargo wel vaak in Astana geweest, en ben blij dat we nu via Krasnoyarsk vliegen. Ik ken Astana en Almati, en vind de Kazachen onvriendelijk en onsociaal. Het leven in Kazachstan is relatief duur, en in Astana is echt niets te beleven. Onder mijn collega's zijn genoeg odnernemende figuren die echt overal naar wat te doen zoeken, maar niemand heeft ooit wat in Astana gevonden. Je kan er alleen maar drinken en naar middelmatige of veel te dure restaurants gaan met onvriendelijke bediening. Ook onze technici die daar woonden wisten niets behalve de bowlingbaan.
 
@:theskyisnolimit: gevoelige snaar geraakt?:p: Vast een dash liefhebber..


@:Cpt Oveur:

De bevindingen die je opsomde komen helaas overeen met wat ik op pprune las.
Komt nog bij dat Sigma af en toe niet op tijd het salaris betaalde.
Eerst genoemde kan ik voor tijdelijk nog mee leven, het 2e niet.

Bedankt allemaal voor de feedback!
 
Aangezien de situatie in Amerika op dit moment niet een van de beste is zou ik voorlopig wachten met hoppen naar een andere baan. Mocht de shit weer uitbreken, dan zal het veel erger zijn dan de crisis van 2008 met alle gevolgen.
 
Ik ken iemand die vliegt op de F50 in Almaty base. In eerste instantie voor 6 maanden om op zoek te gaan naar iets anders. Momenteel zit hij er nog steeds (2jaar) Hij heeft het ontzettend naar zijn zin. Goed management (heb wel gehoord dat er wat verschuivingen zijn) en het leven in Almaty is ok. Hij zit er via directpersonnel.

Ik heb nog nooit iets positiefs op pprune gelezen dus neem het met een korrel zout.



Hij is niet vaak online maar stuur maar een berichtje als je zijn skype wilt.

Succes met je keuze..
 
Hey Sammetje helemaal super! Daar kan ik wat mee..

@theskyisnolimit: Nee je input daar kan ik echt niks mee.. Misschien wil je zo graag kwijt waarom jij de dash nou zo geweldig vindt. (heb niks tegen dash hoor trouwens maar heb zo mijn eigen beweegredenen om op de Fokker te blijven)

Nou kom op mr. skynolimit...brand maar los...
 
@theskyisnolimit: Nee je input daar kan ik echt niks mee.. Misschien wil je zo graag kwijt waarom jij de dash nou zo geweldig vindt. (heb niks tegen dash hoor trouwens maar heb zo mijn eigen beweegredenen om op de Fokker te blijven)

Nou kom op mr. skynolimit...brand maar los...

Kerel,... Biertje teveel op? Skynolimit maakt toch duidelijk een grapje ofniet?!

O en trouwens, de Dash rulezzz :biertje:
 
Hahahaha!
Ik woon denk ik te lang in Engeland waar cynisme een vorm van humor is!
Anyway, hoop dat 737es de kater overwint en de humor er ook van kan inzien!
Kerel,... Biertje teveel op? Skynolimit maakt toch duidelijk een grapje ofniet?!

O en trouwens, de Dash rulezzz :biertje:




---
- Sent from my iPhone using Tapatalk
 
weet je wel hoe het leven hier in Riga is??? Vodka...

En als ze de Fokker ook bij Air Astana uit gaan faseren vrees ik het ergste...

Dash...
 
Last edited:
Heb gehoort dat ze de F50 er bij Air Astana aan het uitfaseren zijn.

Hier had ik het vandaan

Air Astana - Interview with President
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=l2Y5nIbvHLs[/YOUTUBE]
 
Back
Top