Wie heeft er voor een typerating betaald en waar?

Status
Not open for further replies.
Andere vraag.. Stel je doet je type 73 gewoon in de VS of Canada ergens voor 8000 USD.. Als je er nou voor zorgt, dat er ook een JAA 73 TRE aanwezig is, kan hij je type toch ook gewoon op je JAA brevet bijschrijven? of kijk ik nu weer door m'n roze bril..
 
@ GJK:

Gelijk heb je. Had zelf 2 klasgenoten van 29 en 31 (toen ze begonnen!) en het kan me voorstellen dat het voor hen ook allemaal iets anders ligt met huis en gezin.

Wens die 2 trouwens alle succes van de wereld. Goude gasten.

FD
 
Oorspronkelijk gepost door Flying Dutchman
Andere vraag.. Stel je doet je type 73 gewoon in de VS of Canada ergens voor 8000 USD.. Als je er nou voor zorgt, dat er ook een JAA 73 TRE aanwezig is, kan hij je type toch ook gewoon op je JAA brevet bijschrijven? of kijk ik nu weer door m'n roze bril..

De sim en de theoretische opleiding moeten ook JAA aproved zijn.
 
Een Level D sim moet de truuk doen lijkt me.. En als de opleiding JAA approved is..
 
FD,

de sim-approval zit wat ingewikkelder in elkaar. Een FAA level D is niet automatisch JAA-approved (zoals een FAA ATPL hier ook niet veel waard is). Om een sim approved te krijgen, en te houden, moet ie jaarlijks geinspecteerd en zelfs testgevlogen te worden door de autoriteit van een JAA-lidstaat. Daarnaast moet de school een TRTO (type-rating training organisation) zijn voor de JAA en moet de syllabus zijn goedgekeurd. Al dat papierwerk en al die inspecties kosten bakken met geld...

Wat misschien een makkelijker weg is, is het volgende (mits je zowel een FAA als een JAA brevet hebt): doe een FAA type-rating en laat een Europese operator een company-validation aanvragen (je staat versteld hoe veel makkelijker een airline een standaardbrief krijgt met toestemming om een bepaalde tijd een buitenlands gebrevetteerde crew in te zetten). Wanneer je eenmaal 500 uur op type hebt, kun je de type-rating laten bijschrijven op je JAA-brevet door middel van een profcheck.

Erik.
 
Erik,

Dat laatste inderdaad.. Ik dacht al dat er ergens wat mogelijk was, zodoende kwam ik op bovenstaande gedachte..
 
Als je trouwens een FAA ATPL hebt met 500 uur pic op een ERJ/737 etc en 3000 TT of iets dergelijks, krijg je wel je JAA ATPL met type erop 'kadoo'... Echter mag je dan op het moment enkel G reg kisten vliegen.. :1855:

Ik heb ze nooit echt gesnapt in Hoofddorp.. Maargoed, wie wel.. :grijns:
 
Niet betaald. erg blij om.

Mening : Betalen bij Easy of Ryan is OK.

elke andere club geld geven is dwaas. (excel, denim, ex Vbird, Wizzair,etc..............................................................................
 
Wel betaald, en ook erg blij! Niet bij Ryan of Easy,wel bij Germania op een NG, met die dwaasheid valt het dus best wel mee........
 
Oorspronkelijk gepost door 270/55G75
Niet betaald. erg blij om.

Mening : Betalen bij Easy of Ryan is OK.

elke andere club geld geven is dwaas. (excel, denim, ex Vbird, Wizzair,etc..............................................................................

Mee eens.
Een "trainingscontract" kan ik me in vinden.

Ikzelf heb nooit betaald, ook absoluut nooit van plan geweest, daardoor misschien wel langer aan het "kloten" geweest maar goede ervaring opgedaan. (9-11 zat behoorlijk tegen voor mij persoonlijk)

Betalen voor een type is niets voor mij want als ik genaaid word wil ik kussen ook!!!
 
Oorspronkelijk gepost door touch and go

Betalen voor een type is niets voor mij want als ik genaaid word wil ik kussen ook!!!

Stuur eens een schattig briefje naar Jan Luder van Holland Exel...:grijns:
 
Oorspronkelijk gepost door 270/55G75
Wat heb je betaald wat verdien je maak eens een ratio. Je werkt dus voor niks.

SLAAF

Slaaf? Slaaf zijn we allemaal in dit vak. Als je echt correct wil zijn moet je zeggen dat je vanaf dag 1 ook niet betaald voor je vlieglessen. Wat wil je nou zeggen knul? Dat jij soms beter bent dan ik omdat ik voor mijn rating hebt betaald?Erg fijn voor jou dat je dat niet hebt hoeven doen. Ik heb ook heel lang geroepen dat ik dat niet zou dan, maar ja…..markt bepaald anders! Mijn type-rating kosten heb ik er binnen 10 maanden weer uit en bovendien, zoals Koentje al zei; laten we even bij het onderwerp blijven.

Een gelukkig vliegende slaaf
 
@ 270/55G75 wat een ontzettend denigrerende en arrogante opmerking!


Hoe ben jij dan aan de bak gekomen? Denk je dat ik de keuze in overvloed heb dat ik met mijn 200 uur ergens terecht kom waar ze de type voor mij willen betalen? Ja Air Berlin, maar die zijn weer strontziek van nederlanders die na hun bond niet weten hoe snel ze weer naar de vertrouwde randstad moeten.

Omdat jij het geluk, ja geluk hebt gehad dat iemand bereid was om een Type te betalen betekend dit nog niet dat iemand die hiertoe helaas wel genoodzaakt minder is!
 
Ongelooflijk dat dit topic binnen no time weer verziekt wordt met slap en kinderlijk gediscussieer.

Diana, doek het topic maar op, ik geloof het wel met deze onzin.

:mad:

Koen
 
Ontzettend jammer dat dit onderwerp weer uitloopt in de aloude discussie over het wel of niet juist zijn van betaalde ratings. Daar is al een lopend discussietopic over en dat is toch duidelijk gemeld. Op deze manier wordt niemand hier wijzer van dit board.

Twee mogelijkheden: of Koentje doet nog een dappere poging om een nieuwe thread aan te maken met dezelfde vraag (waarbij ik alle niet ter zake doende berichten steeds zal verwijderen); of ik verwijder alle niet ter zake doende berichten uit deze thread.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top