Wie heeft er voor een typerating betaald en waar?

Status
Not open for further replies.
S

sfd&^$

Guest
Lijkt me een actueel topic...

Om de aftrap te geven: na 2 jaar vliegen voor een grote club ben ik naar easyJet gegaan en heb daar m'n eigen 73-type gedokt.

Trouwens nooit een moment spijt van gehad.

Laat maar komen die posts!

:D

Koen
 
koen,

als ouwe knar, wilde ik gaan vliegen en dan wil je niet 3 jaar thuis zitten. Afgezien van het feit dat dat nog duurder is, je moet tenslotte de investering terug betalen.

Ik heb zonder enige baan garantie een TR gedaan bij Astraeus en werk op dit moment bij JET2 met een fatsoenlijk inkomen.

Als 18 jarige had ik deze weg niet gekozen, wellicht eerder de weg van FD, maar iedereen kiest zijn eigen weg met voor hem /haar goede argumenten.

Mijn ervaring, er is werk genoeg! Mits je je niet beperkt tot Nederland. De nederlandse luchtvaart "wereld" is erg ziek en met hier en daar een uitzondering geen goede keus om je carriere te beginnen.

EN OOK GEEN SPIJT VAN DE BESLISSING. !!!
 
Heb mijn A320 rating gedaan bij VBIRD airlines, nadat ik daar een klein jaartje bij ops gewerkt heb, in ruil kreeg ik salaris vanaf dag 1 plus een jaar contract na afloop met optie tot langer. Ik heb er uiteindelijk maar een week plezier van gehad want toen stopten ze met de operatie, met veel mazzel in DUS weer een baan gevonden, maar met een verse type en een paar uur maak je over het algemeen niet veel kan en sta je weer eens achterin een andere rij van wachtenden, so be careful.

Voor dat bedrag was het mijn beste investering ooit ieg, maar opportunistisch moet je blijven.
 
Als je ziet dat momenteel mensen eerst jaren werkeloos zijn en daarna blij mogen zijn als ze enkele tienduizenden euro's ''mogen'' investeren om voor een schouderklopje op een prop te vliegen, dan wordt ik daar niet vrolijk van.
En dan heb ik het nog niet eens over de moeilijkheid van het aflossen van je lening en het zorgen dat je bankrekening aan het einde van de maand in de plus staat.

Het is krom maar ik investeer nu liever +/- 60K in een TQ en 500 uur lijnervaring op de A320 zodat ik daarna een redelijk salaris kan krijgen en enig toekomstperspectief heb, dan dat ik nog een zeer lange tijd financieel zal kwakkelen...

''Vroeger'' begon je op een prop en klom je langzaam omhoog naar een jet en sloot je je carriere af op een wide body..

Momenteel moet je kijken op welke positie je over 10 jaar wilt zitten, en daar je plan op trekken...
 
EEN VAST ONDERDEEL VAN DE SELECTIEPROCEDURE TOT VLIEGER IS HET KUNNEN LEZEN EN BEANTWOORDEN VAN VRAGEN...

:1855:
 
Zit je caps lock vast Koen?

reageer ff één keer normaal a.u.b., ik krijg er een beetje de schurft van dat er altijd mensen zijn die het nodig vinden om af te blaffen c.q af te zeiken

B.t.w. 24 feb start ik groundschool vriend en het het is ook al betaald, mag ik nu wel antwoorden?

Mijn motivatie hiervoor heb ik in mijn vorige post al uiteengezet...
 
Last edited:
RTO, als je dat ook direct in je eerste post had gezet dan was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest. Hij wil gewoon weten wie er betaald heeft en waar diegene zitten. Die hele discussie over betalen is Koentje denk ik ook zat. Maar waar ga jij dan beginnen RTO?
 
tuurlijk, maar de manier waarop gereageerd wordt stoort mij een beetje..

Intercockpit in frankfurt i.s.m. eaglejet

Zoals ik al zei, het is een hoop geld en eigenlijk belachelijk maar in de huidige markt zie ik weinig andere kansen...
 
Hoezo moeilijk? KLM gaat binnenkort toch weer niet-KLSers aannemen? Hun paklijst is bijna verdwenen!
 
A 320, airline is nog niet bekend aangezien ik het contract met eaglejet zelf nog moet tekenen...

Ik doe eerst mijn TQ en via intercockptit zijn er mischien wat mogelijkheden bij Flyniki dus dat wacht ik eerst af...

TQ zelf 28K.
500 uur indien dit doorgaat 30K
 
"Hoezo moeilijk? KLM gaat binnenkort toch weer niet-KLSers aannemen? Hun paklijst is bijna verdwenen!"

@ Discus -> als je niet serieus reageerde, dan disregard

maar als je wel serieus reageerde ga dan geen dingen roepen waar je blijkbaar weinig vanaf weet en dus onzin loopt te verkondigen. Je had bv. wel kunnen vertellen waar jij de TR voor die Seneca hebt betaald. ;)
 
Als je logisch redeneert (niet dat luchtvaart logisch is), zal hun paklijst halverwege dit jaar leeg zijn. Waar halen ze dan hun mensen vandaan? Maar dit is inderdaad wel off-topic ja.

groeten!

ps: Ventus, hoe kom je erbij dat ik er weinig vanaf weet? Is dat ook nog ergens op gebaseerd of gewoon blablabla?
 
Ocho Gardena slaat de spijker op z'n kop:

"Hij wil gewoon weten wie er betaald heeft en waar diegene zitten. Die hele discussie over betalen is Koentje denk ik ook zat"

Er wordt hier op dit bulletin board al letterlijk jaren gediscussieerd of je wel of niet voor een type moet betalen. Voortborduren op die discussie is wel het laatste wat ik wil. Ik ben alleen erg benieuwd hoeveel mensen hebben betaald en waar ze nu vliegen (en eventueel overige ervaringen). Ik heb dit topic vanochtend opgestart en na minder dan een halve dag komt er al weer iemand met een blik discussievoer.

Als reactie daarop druk ik Caps Lock in en maak even duidelijk wat ik met dit topic wil bereiken.

Koen out.
 
Is het niet juist goed om ook DIE discusie gewoon door te zetten, daar de situatie op de arbeidsmarkt constant verandert? Dit board staat vol met geruchten, FOUT zeggen vele mensen. Ik denk dat dit juist goed is, geruchten zorgen voor nieuwsgierigheid en het zet mensen aan tot het uitzoeken van bepaalde dingen (inhoud van deze geruchten, werkelijkheid of niet?), hierdoor komen weer heel wat (nuttige) feiten naar buiten.

Dit wilde ik hier even vermelden, je kan niet altijd on-topic blijven bij bepaalde discussies, als je maar close-to-the-topic blijft!

M.v.gr. Discus
 
Discus, elke discussie mag je voortzetten (als is ie nu wel herkauwt) maar het gaat erom dat dit topic helemaal niets met die dicussie te maken heeft. Gewoon neerzetten waar je vliegt, welke bak en of je betaald hebt. Simpel is dat. Er zij genoeg andere topics om over betalen te gaan lullen.

Dit topic brengt weinig nieuwsgierigheid naar boven als we weer gaan lullen over betalen en carriere planning etc. Dat kent iedereen nu wel. Het is wel interessant om te weten hoeveel mensen of wel percentage betaald hebben en welke deuren er direct of indirect daardoor zijn opengegaan.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top