Who leaves Ezy for Greener pastures?

Volgende maand vertrek ik al naar DTM, in augustus hebben we een tekort aan flightdeck vanwege teveel overlappende vakanties. Kortom ik neem aan dat ik dan weer terug zal denken aan deze tijd.

Kom weer even met een nieuwe aanpassing voor de nieuwe basis roddels:

2 extra basissen in Duitsland
Budapest
Rome


:D
 
Augustus al naar DTM, top!
Waar ga je wonen, ben je nog steeds acceptable voor belasting aftrek in Nederland? Heb je een negatief inkomen opgebouwd, kan het wel eens heel voordelig zijn om in de NL te gaan wonen voor je, tenminste zeggen dat je in NL woont en lekker aftrekken die handel :)

Rome klinkt goed voor een paar jaartjes, hmm hoe kom jij aan de laatste roddels, van fellow line pilots of hoger op de ranglijst?
 
Hoorde geruchten dat er een paar NL-LGW Bus-boys groener (of roder; ben een beetje kleurenblind ;) )gras hebben gevonden aan de andere kant van het Kanaal?
 
Ja geen idee, denk dat er binnenkort een paar announcements aankomen van management over de nieuwe vliegvelden etc.
Op inside ezy staat er nu weer iets over hannover en over competitie met TUI.
We zullen het binnenkort wel zien denk ik zo
 
Geruchten uit de Duitse pers:

Hannover en Hamburg.

TUI, Hapag Express en Air Berlin schijnen al over de zeik te zijn.

OOk Budapest schijnt hoog op de lijst te staan.
 
Budapest makes sense aangezien WizzAir vanuit daar een basis heeft en dagelijks opereerd naar LTN. Ook vliegen ze vanuit Polen (Katowice).
 
Jawohl meine sehr geerhte damen und herren,

Hier einen update aus Dortmund!

Ik weet het...ik moet nog even aan m'n duits werken... :D

Volgens goede bronnen beginnen we volgende maand
met Dortmund - Krakow. Hannover staat nog steeds als favoriet voor de volgende basis.

Link hieronder zie je de eerste A319 die op DTM aankwam 1 dag voordat de operatie hier zou beginnen. Net na touchdown een aanvaring met een buizerd. Aardig gat in de linker LE-flaps,...kortom kist dezelfde avond nog naar SR technics in ZRH en een nieuwe kist overgevlogen uit LGW welke 40 min. arriveerde voordat de allereerste vlucht van Dortmund naar Palma zou vertrekken.
Op de foto zie je de buizerd een paar seconden voor impact....

http://www.flugzeugbilder.de/show.cgi?233667


Het is trouwens bijna elke t/o en landing raak, had nog nooit eerder vogelpoep op mijn DV-window gehad. FLATS :p:


Viel spaB

Bo :D
 
Viel spass im DTM!
Hier in GVA hebben de vogels ook een aanval op het vliegverkeer geopend... Hele zwermen boven de baan...
Ze komen vast af op die green pastures?!
 
Whoop,

salaris word nog steeds in de Uk betaald.....betalen daar ook belasting dus aftrek niet mogelijk.

Groeten

Bo :D
 
Natuurlijk is dat wel mogelijk als je aankan tonen dat je minder dan 90 dagen per jaar in de UK verblijft, dan ben je sowieso tax plichtig in het land waar je woont.
Dus je zou zeer zeker wel in NL belasting kunnen betalen en aftrekken, volgens mij...
 
Natuurlijk is dat wel mogelijk als je aankan tonen dat je minder dan 90 dagen per jaar in de UK verblijft, dan ben je sowieso tax plichtig in het land waar je woont.

= ONJUIST.

Je bent als je voor een engelse maatschappij vliegt en in NL woont ALTIJD in engeland belastbaar!!! (Belastingverdrag art 15.3)

Die 90 dagen hebben betrekking op of Engeland jou als resident OF non-resident beschouwt..... Ben je non-resident, dan hoef je in de UK alleen belasting te betalen over het UK werk dat je doet... dus domestics.. (complexe regels..)

Ben je volgens de engelsen resident (ook al heb je een woning in NL) dan betaal je dus VOLLE UK belasting......

MAAR JE BENT NOOIT BELASTBAAR IN NL!!!!! ook al betaal je geen belasting in de UK...
 
Wat bedoel je met die gasten die in Frankrijk vliegen? Vliegen die voor een Franse maatschappij?..... in dat geval logisch....

Vliegen ze voor een engelse maatschappij.... Waar wonen ze....

Te weinig info....om daar iets over te zeggen.

Je moet gewoon nar het verdrag kijken tussen het land waar je woont en waar je werkt!

Ik weet dat een hele hoop mensen het verkeerd doen. EN bovendien dat niemand daar echt om geeft (belastingdienst NL) omdat zij er beter van af zijn..... maar als je het echt doet (VOLGENS DE REGELS) is het alleen maar beter... heb je die hele aftrek niet nodig in NL omdat je uberhaubt nauwelijks belasting betaald! Dit geldt alleen voor diegenen die in de UK vliegen....

Voor de rest moet je het maar uitzoeken.... (niet negatief bedoeld;) )
 
Wat ik er van begrijp:
engelsen vliegend voor engelse maatschappij in frankrijk betalen inderdaad in de UK belasting, maar op de 1 of andere manier kunnen ze ongeveer 30% terugkrijgen door gebruik te maken van een "oud" verdrag tussen de UK en de Fransen (als het goed is wordt dat veranderd jammer genoeg). DIt heeft te doen met die 90 dagen regeling......
 
Whoop whoop,

er is tussen Engeland en Frankrijk een aparte regeling die weer los staat van de 90 dagen (non-residency). Je kunt binnen de EU maar één keer belast worden en je kunt er voor kiezen om belast te worden in NL, maar dat is niet gunstig, omdat Nederland zo een beetje de hoogste loonbelastingen heeft van heel Europa. Zelfs met je opgebouwde negatieve inkomen. In Engeland betaal je via non-residency maar zo'n 8% (als ik me niet vergis). Maar dit krijg je niet direct, het wordt teruggegeven na je belastingopgaaf van dat jaar. Wees er overigens wel voorzichtig mee, want als je non-residency claimt maar meer dan 90 dagen in UK bent geweest en ze vragen je om het te bewijzen en je dit niet kunt zijn ze 'not impressed'!

AWOL
 
Back
Top