Who leaves Ezy for Greener pastures?

Whoop whoop

New member
Iemand info over degenen die 'm zijn gepeerd richting Virgin Atlantic en Dutchbird?
Weet ook dat Virgin nog weer 2 selectie rondes gaat doen, iemand hier die er naartoe gaat?

Hoorde dat het niet echt geappriceerd werd dat 1 'm gesmeerd had na het doen van de Base Check. Sindsdien wordt dus iedereen gebond!
 
Oorspronkelijk gepost door Whoop whoop
Sindsdien wordt dus iedereen gebond!
Ook als je TRSS bent? Lijkt me vreemd, maar zou me niets verbazen. Ik kwam er laatst dus toevallig achter dat ik 3 jaar type frozen ben omdat ik na 01-01-'04 ben begonnen. En dat terwijl ik de type al uit eigen zak heb betaald! Het valt me op dat EZY niet echt een lange termijn visie heeft m.b.t. haar employees. Het is niet bepaald een 'level playingfield' als er een hoop mensen onder verschillende contracten/salarissen/voorwaarden hetzelfde werk doen. :(
 
Kijk ik zeg niet dat ik volkomen gelijk hebt maar onze airline wordt door accountants gerund die alleen maar kijken naar profit/losses en marges en zolang ze crews kunnen gebruiken voor circa 5 jaar en dan leaven is het voor hun geen probleem aangezien het dan een financieel haalbaar plaatje voor deze mensen is....
Ezy wordt door management niet als een career airline gezien voor het personeel. Webster heeft het zelf gezegd.

Volgens mij ben je trouwens gewoon voor 3 yr gebond als je TRSS bent + dat je op een andere pay scale zit dat ongeveer 3 a 4 duizend pond per jaar onder de rest zit...
 
Eigenlijk wel jammer hoe die managers de oranje club zien. Geef je personeel betere staff travel, betere roosters en skip dat hele TRSS gezeik en je hebt een mooi bedrijf om voor te werken.

Maar of dat er ooit van gaat komen...kweenie hoor! :1855:

Truste,
Koen
 
Tja, als het (volgens ome Ray) toch geen carreer bedrijf is dan moeten ze ook niet zeiken als mensen 'm peren 1 dag na het doen van een base check. You get what you pay for en you reap what you sow. ;)

BTW, als TRSS zie ik mezelf dus absoluut niet als gebonden. IK heb die type betaald (EZY betaald me per maand terug, terwijl ik ook nog eens minder verdien dan Direct Entry = zelf voor type betalen) dus als ik groener gras zie dan ben ik weg. Kan uncle Ray een nieuwe TRSS candidaat zoeken. :D
 
maar onze airline wordt door accountants gerund die alleen maar kijken naar profit/losses en marges

Ik hoop het wel anders zou je waarschijnlijk voor Alitalia, Egyptair of Olympic hebben gewerkt :grijns: :grijns: :grijns:


:rt:
 
Hier in GVA geen bond op de bus. Tenzij je er mog een had op de 737 van voor de Airbus-introductie, die gasten gaan gewoon verder met afbouwen waar ze gebleven waren. Goede oplossing; eJ wilde immers bussen, waarom zouden wij er dan voor op moeten draaien?
 
The only problem is: I can't get into bloody Switsal land!

Trouwens Ome Ray werkt ook nog steeds voor Air New Zealand to give him staff travel back "home", kunnen we hem niet een enkeltje geven, als blijk van dank?

Hier op Luton op het moment trouwens nijpend gebrek aan F/O's en Captains, niet tof meer.

By the way, reageert FLIDRAS op gear selectie bij 267 kts?

:eek: :eek:
 
Koentje jongen; nu al aan het zeiken ?

KLopt het trouwens dat jullie 6 op 3 af vliegen. En in die 6 op dat je 3 earlies hebt en 3 late's ?
 
What about 3 op 6 af - 2 op 8 af?

Ik stuur bro Ray wel even een meeltje.

Laters,
K.
 
Oorspronkelijk gepost door Whoop whoop
The only problem is: I can't get into bloody Switsal land!
Volgens mij zou dat geen probleem meer moeten zijn na 1 juni. Schijnt dan namelijk een bi-lateraal verdrag tussen de EU en CH in werking te treden waardoor je in CH kunt werken. Maar ja, probeer dat die rare Engelsen maar weer eens wijs te maken. Misschien heeft Topswiss meer info?

Oorspronkelijk gepost door Whoop whoop
Hier op Luton op het moment trouwens nijpend gebrek aan F/O's en Captains, niet tof meer.
Niks van gemerkt, alleen maar vanaf STN gevlogen de laatste tijd terwijl ik LTN based ben. In STN zitten trouwens wel meer LTN F/O´s, misschien is dat de reden dat er in LTN weer een tekort is.

BTW, Whoop whoop, check je PM effe!

Ja Koen, hou op met zeuren, anders moet je voor straf weer terug naar ´Zoeri´ met de SBB! :D
 
Whoop Whoop, om je vraag te beantwoorden, ik ben naar Dutchbird gegaan en daar werd totaal niet moeilijk over gedaan. Heb meerdere malen te horen gekregen dat ik als ik terug wilde maar even moest bellen. Ging heel netjes en op een heel vriendelijke manier.

Het is wel zo dat een aantal mensen die naar Virgin terug gingen dat deden voordat de opzegtermijn voorbij was, of zonder de bond te betalen, en die hoeven idd niet meer terug te komen.....
 
Aha er gaan ook zoveel roddels rond hier. Maar was jij hem gepeerd na de base check of was dat iemand anders, of complette toss roddel?
 
Als hier in GVA mensen aangenomen zouden worden zou er eventueel misschien een kansje zijn. Er zijn net 2 nieuwe Zwitserse F/O's aangebomen (De eersten sinds bijna twee jaar); zij worden wel gebond op de Bus. Er zit hier zo goed als geen verloop in het vliegersbestand en er is geen uitbreiding. Er is een seniority list, dus een snelle upgrade kun je ook vergeten. Ook hier zijn er een heleboel vliegers op de markt (ex-Swissair, sommigen zelfs met type)
Als buitenlander hier in GVA terechtkomen zal niet meevallen...
Er zitten hier nu (nog) 3 NL-ers (greener pastures are on the horizon ;))
 
Hey TopSwiss, was jij het die op LTN naar mijn oude 737 bakkie kwam lopen om ons uit te nodigen voor een kijkje in de bus? (ongeveer 2 weken gelee?)
 
Nee, was ik niet... Maar jullie zijn allemaal welkom hoor, als je zin hebt om eens te kijken! (Als je ondertussen zelf nog geen Bus-chauffeur bent)
 
Whoop,

Gear down bij 267kt word inderdaad geregistreerd door FLIDRAS....of je er nog wat van hoort hangt er meer van af of je het op 3 mile selecteerde op 3000' om nog even mooi je Ryanair1C arrival af te vliegen of dat het minder kritiek was.

De nl-er die vertrok kort na z'n training komt volgens mij niet op Airwork. Trouwens, hij heeft het geprobeerd heel netjes af te handelen.

Groeten uit part-time Gatwick.... 16 sectoren deze maand.


Bo :D
 
Jeetje 16 sectoren maar, lekker hoor.
Sta gepland voor 106 uur vliegtijd deze maand.......
Hmm Gear werd geselecteerd op zo'n 6000', was gewoon nodig makkelijk zat :)
Wordt het binnenkort nog wat "beter" voor jullie?
 
Back
Top