Werkgever in Ierland, woonachtig in NL??

J.I.P

Member
Allen,

Iemand ervaring met werken voor een Iers bedrijf, salaris op Ierse rekening en woonachtig in NL? Waar is men belastingplichtig? Ik heb bedacht om dit op het RYR forum te posten maar aangezien velen een BRK contract hebben lijkt dat me niet heel erg handig. Ik werk overigens niet voor RYR en het bedrijf kan/wil me ook niet elders uitbetalen. Ik zal in eerste instantie gewoon loonbelasting afdragen in Ierland.

Deze vraag is eerder gesteld maar ik kan nog niet echt een bevredigend antwoord vinden.

Verdrag staat hier:
Jongbloed Fiscaaljuristen (PDF Alert!)

of hier:
Intax

Iemand hier ervaring mee? Tips voor belastingadviseur met kennis van zaken NL/IER ook erg welkom!

Voor alle duidelijkheid:
Hoofdkantoor Dublin
Woonachtig NL


Alvast bedankt!
 
Last edited:
Al mijn (RYR) collega's in exact dezelfde situatie (dus niet BRK) wordt door RYR belasting in IRL afgedragen. Omdat je in principe belastingplichtig bent in je woonland doe je in NL aangifte en vraagt in IRL je belasting tetug. Voordeel is dat je niet in NL je sociale premies hoeft te betalen, alleen je belasting. En de premies in IRL zijn een stuk lager dan de 11500 in NL. suc6, international tax is een bitch...
 
Al mijn (RYR) collega's in exact dezelfde situatie (dus niet BRK) wordt door RYR belasting in IRL afgedragen. Omdat je in principe belastingplichtig bent in je woonland doe je in NL aangifte en vraagt in IRL je belasting tetug. Voordeel is dat je niet in NL je sociale premies hoeft te betalen, alleen je belasting. En de premies in IRL zijn een stuk lager dan de 11500 in NL. suc6, international tax is een bitch...

Voor de nieuwe BRK contracten geld precies hetzelfde, aangezien de verplichting wordt gesteld om een Iers bedrijf op te starten. Gevolg van dit verhaal is wel een heel slecht rendement op je persoonlijke aftrek/studieschuld, aangezien je geen sociale premies terug krijgt. (Wat je niet betaald kan je ook niet terugkrijgen) :(
 
Back
Top