Werken op een vliegveld

DBtje

New member
Hoi allemaal,
Net zoals een hoop mensen hier wil ik erg graag piloot worden, maar dat gaat hem natuurlijk niet worden met de crisis. Daarom ben ik opzoek naar wat anders, maar eigenlijk heb ik geen flauw idee wat ik zou willen behalve piloot. Ik heb een vwo diploma in de economische richting, dus ik heb geen vakken als natuurkunde gehad. Een technisch iets zoals lucht- en ruimtevaarttechniek valt voor mij dus af. Weet iemand hier misschien een goede opleiding op HBO niveau om later bijvoorbeeld op Schiphol te werken? En dan bedoel ik uiteraard achter de schermen van alles regelen, de boel draaiende houden en uiteindelijk via Schiphol ook doorgroeien naar hogere functies. Moet ik dan echt een luchtvaart gerelateerde opleiding doen of juist een economische opleiding zoals bedrijfskunde?
 
Werk aan je Duits en probeer binnen te komen bij Lufthansa. Beste tip.

En anders moet je iets doen wat je interesseerd.
 
Lufthansa is natuurlijk mooi, maar is er uberhaupt ooit een Nederlander binnengekomen via hun opleiding? Begrijp van mijn Duitse collega's dat het zelfs voor native aspiranten bijna onmogelijk is... Evengoed een van de beste deals op het moment.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI G700-U10 met Tapatalk
 
Accepteert Lufthansa dat je geen Natuurkunde hebt?
http://www.lh-pilot.de/karriere/eignung/eignung.php:
lh-pilot.de said:
Beim geforderten Fachwissen, wird Ihnen die Selbsteinschätzung vermutlich am leichtesten fallen: Sie haben Spaß an Englisch, Mathe, Physik auf dem Level der 8. bis 11. Klasse und verfügen über ein gutes technisches Verständnis? Prima. Wir erwarten nicht, dass Sie in diesen Fächern Leistungskurse belegt haben. Sind Ihre Leistungen in diesen Bereichen eher schlecht? Dann heißt es jetzt büffeln, denn Lücken im Fachwissen können Sie mit dem richtigen Engagement schließen. Werfen Sie dazu einen Blick auf die Liste mit hilfreichen Unterrichtsbüchern, die das DLR zusammengestellt hat.
 
Natuurkunde heb je nodig dus ;) Overigens hoor ik nu van onlangs bij GWI in dienst getreden LFTers dat nieuwe LFTers die nog geen datum voor GWI (of LH) in het vooruitzicht hebben, zeer waarschijnlijk bij Eurowings zullen worden ondergebracht, niet onder KTV. Dat schijnt ook in de schoolcontracten te zijn veranderd.
 
Natuurkunde heb je nodig dus ;) Overigens hoor ik nu van onlangs bij GWI in dienst getreden LFTers dat nieuwe LFTers die nog geen datum voor GWI (of LH) in het vooruitzicht hebben, zeer waarschijnlijk bij Eurowings zullen worden ondergebracht, niet onder KTV. Dat schijnt ook in de schoolcontracten te zijn veranderd.
dat had ik ondertussen begrepen inderdaad.

Maar we dwalen wel erg af dit topic!
 
Is Senior Inspector (Inspectie Leefomgeving en Transport) niks?

Heb je fATPL SEP, MEP, IR, CRM en LPE Level 5 voor nodig.

Voorkeur gaat 'helaas' wel uit naar blond (cremespoeling / pruik accepted), blauwe ogen (kleurlenzen accepted) en gevulde 'inkijk' bloesem.
 
Thnks. Maar ik spreek geen letter Duits. Evengoed bedankt!

Dan helpt ook natuurkunde niet :)

Samenvatting: Je hoeft geen formele opleiding met natuurkunde in je vakkenpakket te hebben, maar ze verwachten wel dat je een niveau van bovenbouw VWO kan begrijpen. Dus als je nooit natuurkunde in je pakket had, moet je flink bijspijkeren.
 
Dan helpt ook natuurkunde niet :) Samenvatting: Je hoeft geen formele opleiding met natuurkunde in je vakkenpakket te hebben, maar ze verwachten wel dat je een niveau van bovenbouw VWO kan begrijpen. Dus als je nooit natuurkunde in je pakket had, moet je flink bijspijkeren.

Ik was gelukkig niet de TS.

TS gaf aan geen Natuurkunde te hebben.... :)
 
Natuurkunde heb ik niet gehad, maar ben eventueel wel bereid dit bij te halen. Verder is mijn Duits echt dramatisch slecht aangezien ik de 5 jaar van mijn VWO Duits had van een lerares die er vaker niet was dan wel en als ze er was dan deden we niet veel in de les.
Aviation Studies lijkt me wel heel erg leuk, alleen de toelatingseisen daar vind ik nogal raar. Met mijn profiel ben ik daar namelijk niet toelaatbaar (ook niet als ik vakken bijhaal) en iemand met mbo 4 (maakt niet uit welke richting, al is het kapster) is van harte welkom. Dus dat is ook geen mogelijkheid. Daarom zit ik op dit moment te denken aan een functie op een vliegveld of bij een maatschappij die een beetje achter de schermen is. Zou dat met bijvoorbeeld HBO bedrijfskunde kunnen? Of zul je dan ook een opleiding als Aviation Studies moeten doen?
 
Aviation , Operations kiezen, Aviation Management kiezen en dan zit je wel warm.
Gevolgd door een Msc Air Transport Management aan Cranfield University. De management traineeships van bijv. KLM, Schiphol Group of DHL sluiten daar ook mooi op aan.
 
Gevolgd door een Msc Air Transport Management aan Cranfield University. De management traineeships van bijv. KLM, Schiphol Group of DHL sluiten daar ook mooi op aan.

Zeker! Cranfield is moeilijk om binnen te komen (bovengenoemde master heeft maar 35 plekken, en toelatingseisen zijn hoog, kom je daar uberhaupt wel binnen vanaf een hbo?), maar staat wel erg goed aangeschreven.

Overigens: Doe geen opleiding om later op een bepaalde plek te kunnen werken, doe hem omdat je die opleiding leuk/interessant vindt... Anders maak je hem nooit af :biertje:
 
Zeker! Cranfield is moeilijk om binnen te komen (bovengenoemde master heeft maar 35 plekken, en toelatingseisen zijn hoog, kom je daar uberhaupt wel binnen vanaf een hbo?), maar staat wel erg goed aangeschreven.

Weet toevallig dat er lijntjes zijn tussen het Aviation Management honours programme en Cranfield University. Buiten dat programma om acht ik de kans klein.
 
Back
Top