Wereldverdeling van de verschillende soorten brevetten

Dreams

New member
Kunnen jullie me vertellen in welke werelddelen/landen wat voor
brevetten geldig zijn? Daarmee bedoel ik van de organisaties als
JAA/FAA/ICAO. Welke organisaties zijn er nog meer?

Hoe zit het met erkenning m.b.t. conversie programma's?
Of is conversie niet nodig en kan je overal aan de slag met je
ATPL/CPL?

Kun je uren die gemaakt zijn met hourbuilding altijd meenemen?
Of gedeeltelijk?
 
Wereldwijd zijn 188 landen lid van ICAO. Voor zover hun brevetten voldoen aan de eisen uit Annex I bij het verdrag van Chicago (en meestal voldoen ze daaraan), zijn dat dus ICAO-brevetten. Je kunt je voorstellen dat naar een Australisch ICAO-brevet anders wordt gekeken, dan naar een Congolees brevet, hoewel dat ook een ICAO-lidstaat is.

Een brevet is normaal alleen geldig voor het vliegen op vliegtuigen die zijn geregistreerd in de staat van brevetuitgifte. Een uitzondering daarop zijn de JAA-brevetten, die door alle 38 JAA-lidstaten erkend moeten worden. Verder is het FAA-brevet redelijk gangbaar, omdat het erg bekend is.

Vliegervaring is vliegervaring. Voor de wet tellen je vlieguren gewoon door. Wel kan het zijn dat sommige uren niet (volledig) meetellen voor een bepaalde categorie ervaring, omdat verschillende landen een verschillende definitie hanteren voor die categorie. Hoe dan ook: total time telt gewoon door.

Erik.
 
Totdat je gaat solliciteren.

Blijkt er opeens een andere verhouding te worden gehanteerd t.o.v. bijv multi uren uit de VS of uit de EU.
 
Dus als ik het goed begrijp zijn er drie organisaties,
met ICAO als all-over-the-world. Europa en Amerkia
hebben dan een eigen "sub"-organisatie...
 
Weten jullie ook hoe het zit met het geldig houden van je
brevetten als je zowel JAA en FAA bezit.

Gelden dan de uren die je vliegt voor beiden?
Of moet je apart voor de JAA 12 uur vliegen en voor FAA eigen
uren (ik heb nog niet uitgezocht wat de eisen zijn voor FAA)?
 
Wat ik bedoel is of je speciaal op een JAA of FAA geregistreerd
toestel moet vliegen voordat je de uren kan gebruiken.
 
om je privilleges van je faa brevet te mogen gebruiken moet je om het jaar een biannual vlucht met een faa instructor doen met groundschool om te laten zien dat je nog veilig bent. verder binnen elke 6 maanden 6 instrument approaches hebben gedaan (mag ook in sim) lukt dit niet, dan heb je nog 6 maanden dit te doen met een safety pilot. heb je een jaar geen 6 approaches gedaan, dan moet je een instrument check doen, ik geloof met een examinor. verder elke 90 dagen 3 starts en landingen in het vliegtuigklasse om daarin passagiers mee te kunnen nemen, voor passagiers snachts elke 90 dagen 3 nacht starts en landingen maken.

thats about it... heb ik iets over het hoofd gezien?
wat mij betreft kan je die 6 approaches in een jaa kist in europa maken, maar een approved sim, betekend dat ie door de faa approved moet zijn, niet alleen door de jaa denk ik.

m.h.
 
anders wordt gekeken, dan naar een Congolees brevet, hoewel dat ook een ICAO-lidstaat is.

In de meeste Afrikaanse landen zijn (Europese) ISO organisaties aan de slag om brevetten en toestellen kloppend te houden.
Denk dat die roomser dan de paus zijn gezien het verleden.

Enkele jaren geleden kwam ik wel een jongen tegen die een Filipijns ATPL had gehaald na 15 uur en $ 500 extra betalen. ;)

Maar denk ook aan het geldig houden van b.v. de medical, een Zuid-afrikaans brevet kun je wel halen, maar om het geldig te houden zul je regelmatig daar naartoe moeten.

S. ;)
 
Back
Top