Welke vliegschool?

Ik zou een een vliegschool in de buurt kiezen. Wat bedoel je met EHZW? Zwolle? Dan zou je bijvoorbeeld naar Lelystad kunnen gaan, of naar Teuge. Vliegscholen genoeg op beide velden.
 
@Flying Nerd, Ja klopt Zwolle. Maar soms hoor ik geen goeie verhalen over Stella, terwijl het een goede opleiding is dacht ik.
 
Ik heb geen ervaring met Stella, maar het lijkt me sowieso niet leuk om (als 32-jarige) tussen allemaal strak geuniformeerde pubers een opleiding te volgen. Eergisteren heb ik een paar theorie-examens gedaan en je kon zo zien welke kandidaten van zo'n vliegschool waren :p. Ik ben zelf heel tevreden met Zelf Vliegen in Lelystad, waar ik bezig ben met PPL. Ik heb geen ervaring met andere vliegscholen, dus of die slechter of beter zijn weet ik niet.
 
Ik zou een een vliegschool in de buurt kiezen. Wat bedoel je met EHZW? Zwolle? Dan zou je bijvoorbeeld naar Lelystad kunnen gaan, of naar Teuge. Vliegscholen genoeg op beide velden.

Dat is wel de laatste criteria waar ik naar zou kijken. Het belangrijkste is denk ik het gevoel dat je zelf bij een school krijgt. Als jij je ergens heel slecht bij voelt, dan, hoe goed de school ook is, wordt het waarschijnlijk een pittige tijd. Ga naar de verschillende opleidingen, spreek ex studenten (niet tijdens de opendag, want die worden er voor betaald), en zet de voor en nadelen van verschillende opleidingen op een rijtje.
 
Dat is wel de laatste criteria waar ik naar zou kijken. Het belangrijkste is denk ik het gevoel dat je zelf bij een school krijgt. Als jij je ergens heel slecht bij voelt, dan, hoe goed de school ook is, wordt het waarschijnlijk een pittige tijd. Ga naar de verschillende opleidingen, spreek ex studenten (niet tijdens de opendag, want die worden er voor betaald), en zet de voor en nadelen van verschillende opleidingen op een rijtje.

Ik moet zeggen dat ik niet echt studie heb gemaakt van de verschillende scholen, maar ik wilde wel vantevoren weten of ik me er op mijn gemak zou voelen. Ik ben dus eerst een keer langsgeweest op een stormachtige dag, toen alle toestellen en instructeurs een veilig heenkomen hadden gezocht in het gebouw. Daar had ik een goed gevoel bij en dus heb ik een proefles afgesproken. Ook de proefles was positief en n.a.v. deze les heb ik besloten de opleiding bij deze school te gaan volgen.

Locatie vond ik overigens toch wel een belangrijk detail. Naar EHLE rijd ik in een halfuurtje.
 
... spreek ex studenten (niet tijdens de opendag, want die worden er voor betaald)...
Oh, blijkbaar kan ik nog wat geld claimen bij mijn oude vliegschool dan... Heb nooit geld gekregen voor het helpen op een open dag, ik vond het gewoon leuk om te doen ;).
 
Oh, blijkbaar kan ik nog wat geld claimen bij mijn oude vliegschool dan... Heb nooit geld gekregen voor het helpen op een open dag, ik vond het gewoon leuk om te doen ;).

Hoe dan ook, het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat er tijdens de opendag studenten dan wel in dienst zijn dan wel vrijwillig helpen, die een kritische blik t.o.v. de opleiding hebben. Ik denk niet dat je snel op een opendag van een student hoort, nee, naar deze school zou ik niet gaan, terwijl ik wel studenten spreek die dat achteraf over de opleiding persoonlijk tegen mij hebben gezegd.
 
Heeft er iemand ervaring met vliegschool Executiveflight (PPL Vliegschool & ATPL Flight Academy voor verkeersvlieger)?

Als ik de website mag geloven ziet het er niet slecht uit, qua prijzen en mogelijkheden allemaal.

Ik zie jullie reactie graag tegemoet.

dank.
 
Back
Top