Welk onderdeel van MH17 is dit?

1stspotter

New member
Dit onderdeel van MH17 is gevonden op de plek waar de cockpit is terechtgekomen. Dat is een aantal kilometers van de plek waar het middendeel is gevallen.

Wat is dit voor onderdeel. Het lijkt een actuator. Ik heb op fotos gezocht naar een Nose Landing Gear retract actuator van Boeing 777 maar deze lijkt niet op de foto.

Iemand een idee. Als het onderdeel bekend is, en de plek in het vliegtuig zegt dat wellicht iets meer over de plaats van inslag van mogelijke raket.
Byjec6IIIAE0umR.png:large
 
Looks similar to one of the main landing gear actuators.

If it has a part number on it it will be easily identifiable.
 
Als het onderdeel bekend is, en de plek in het vliegtuig zegt dat wellicht iets meer over de plaats van inslag van mogelijke raket.

Het zou me niets verbazen wanneer er gesleept is met allerlei onderdelen om het één en ander (tevergeefs) te verdoezelen. Dit soort voorwerpen zijn makkelijk te verplaatsen. De cockpit is bijvoorbeeld helemaal aan gort gezaagd met een drogreden.
Ik denk dat er meer duidelijk wordt wanneer de "metalen voorwerpen" zijn geïdentificeerd die zijn gevonden in de slachtoffers in het voorste deel van het toestel. Dat klinkt vreselijk en dat is het ook.
 
Het is in ieder geval niet de nose landing gear retract actuator want deze ziet er anders uit.

compare.png


De main landing gear actuator sluit ik niet uit. Ik heb nog geen foto gezien waar deze compleet opstaat.
 
Last edited:
Ik kan het niet helpen maar ik blijf het een beetje eigenaardig vinden dat je zoiets specifieks wil weten.
Ben je journalist of zo?
 
Mijn website gaat niet uitsluitend over technische achtergronden als de route van MH17 en het mogelijke wapen.

Het bericht ook over de traagheid van handelen van de Nederlandse staat. Inmiddels wordt steeds meer mensen duidelijk dat het geopolitiek belang veel groter is dan het belang van achterhalen oorzaak.


Ik heb zojuist weer een nieuwe blog geplaatst
http://www.whathappenedtoflightmh17...-site-strategically-so-important-for-ukraine/

Binnenkort zal ik ook aangeven hoe en waarom Maleisië zoveel meer bereikt heeft dan Nederland.
 
We weten natuurljjk allang wat er gebeurd is. Ook weten we dat de schuldigen nooit gestraft zullen worden. Een mooie speech bij de VN en holle frasen ("de onderste steen zal boven komen") is waar de nabestaanden het mee zullen moeten doen.
 
We weten natuurljjk allang wat er gebeurd is. Ook weten we dat de schuldigen nooit gestraft zullen worden. Een mooie speech bij de VN en holle frasen ("de onderste steen zal boven komen") is waar de nabestaanden het mee zullen moeten doen.
Er is een raket afgeschoten. Dat lijkt vast te staan. Maar welke type, door wie, waar afgeschoten weten we niet. Ik vraag mij af of dat ooit in de openbaarheid gaat komen.
 

Ik kan op basis van deze foto niet zien of de actuator gevonden op de crash site hetzelfde is als op de foto. Foto van veraf en een deel is verpakt in plastic. Graag meezoeken naar een detail foto waar beide einden op staan. Of een tekening van de actuator, ook goed.

Zo te zien is de actuator gevonden op de crash site veel kleiner dan die van de main landing gear.

Ik doel op dit soort detail fotos. Onderdelen als de hydraulische leiding lijken op dit van de actuator gevonden op de crash site.
IMG_0823.jpg
 
Zo te zien is de actuator gevonden op de crash site veel kleiner dan die van de main landing gear. .
aparte conclusietrekking aangezien je van de foto van de crashsite totaal niet kan zien hoe groot of klein iets is zolang er geen meetlat (of vergelijkbaar materiaal) naast ligt....
 
aparte conclusietrekking aangezien je van de foto van de crashsite totaal niet kan zien hoe groot of klein iets is zolang er geen meetlat (of vergelijkbaar materiaal) naast ligt....

Er zijn een aantal fotos waarop en de actuator en bijvoorbeeld een vrouw compleet is te zien. Dan is het prima mogelijk om in te schatten wat de afmeting is en deze te vergelijken met de afmetingen van een actuator waar we exact de afmetingen van kennen.
Daar is echt geen meetlat voor nodig.
landinggear-2.jpg
 
Deze foto met vrouw is dus wat ik bedoel met "vergelijkbaar materiaal" en vooralsnog stond dat hier nergens totdat jij deze foto plaatste nadat ik daar een opmerking over maakte
 
Spotter, het zal de geloofwaardigheid ten goede komen als je en op je blog en hier wat meer informatie post over je (technische) achtergrond.
Ik vind het geheel wat je probeert te doen een nobel ondernemen maar zonder sterke luchtvaart achtergrond zal het onmogelijk zijn om zin van onzin te onderscheiden.

De kist is terechtgekomen in een oorlogsgebied en is dagen (weken) onbeheerd gebleven. Je kan nooit met enige graad van zekerheid stellen of ten eerste de kogelgaten wel kogel gaten zijn en ten tweede of deze kogelgaten voor of na de crash onstaan zijn.
Vandaar in het overheids rapport termen zoals " entry point" of "signs of penetration".
Het valt me mee dat er nog geen graffiti op de wrakstukken staat.

Op het eerste gezicht komt je blog een beetje "conspiracy theory" over.
 
Back
Top