We gaan vrolijk verder: ASIA!

Zojuist op NOS HEADLINES:

"Ook in Nederland tekort verwacht, volgens een medewerkster van een vliegschool (geen idee wie het was) komt er de komende jaren ook in NL een tekort aan piloten, ze zag immers dat veel grote luchtvaartmaatschappijen weer piloten aan het aannamen zijn, daarnaast maakte ze zich zorgen omdat steeds meer mensen een goedkopere opleiding verkiezen boven de duurdere opleidingen in Nederland."

Ik snap niet dat iemand dit zo vrolijk kan/mag roepen op het nieuws terwijl er volgens mij ruim 1000 werkloze piloten zijn in NL....
 
Zojuist op NOS HEADLINES:

"Ook in Nederland tekort verwacht, volgens een medewerkster van een vliegschool (geen idee wie het was) komt er de komende jaren ook in NL een tekort aan piloten, ze zag immers dat veel grote luchtvaartmaatschappijen weer piloten aan het aannamen zijn, daarnaast maakte ze zich zorgen omdat steeds meer mensen een goedkopere opleiding verkiezen boven de duurdere opleidingen in Nederland."

Ik snap niet dat iemand dit zo vrolijk kan/mag roepen op het nieuws terwijl er volgens mij ruim 1000 werkloze piloten zijn in NL....

Met ze allen een mailtje naar de NOS?
 
Zojuist op NOS HEADLINES:

"Ook in Nederland tekort verwacht, volgens een medewerkster van een vliegschool (geen idee wie het was) komt er de komende jaren ook in NL een tekort aan piloten, ze zag immers dat veel grote luchtvaartmaatschappijen weer piloten aan het aannamen zijn, daarnaast maakte ze zich zorgen omdat steeds meer mensen een goedkopere opleiding verkiezen boven de duurdere opleidingen in Nederland."

Ik snap niet dat iemand dit zo vrolijk kan/mag roepen op het nieuws terwijl er volgens mij ruim 1000 werkloze piloten zijn in NL....

Maar hoe kom jij dan aan 1000?
 
Maar hoe kom jij dan aan 1000?

Daar zijn genoeg threads over. Alleen de NLS nu al 250. Stella weet ik niet de precieze getallen van, maar op zijn minst evenveel. Dan hebben we nog KLS/EPST/DFA.....

En dat zijn alleen nog de scholen met wachtlijsten. Dan zijn er nog de "ervaren" mannen en vrouwen die "even" tussen 2 banen zitten zegmaar. Wat heeft jouw vliegschool je verteld? Laat me raden: Er komt een pilotentekort aan, preferred supplier, pensioengolf, vergrijzing, etc? En vergeet niet al die mooie nieuwe kisten die verkocht worden door Boeing/Airbus/Embraer/etc....
 
Hoeveel verdient een vlieger in Azie? Kan men daar een Euro studieschuld mee terug betalen?

Vloog laatst met een NL FO! Slechts €190000 studieschuld! Kun je wel zeggen dat hij op een 320 vliegt, echter met zo'n studieschuld wordt het ook op langere termijn een groot probleem!

Keep living the dream
 
Hoeveel verdient een vlieger in Azie? Kan men daar een Euro studieschuld mee terug betalen?
A joh, met een beetje mazzel voor diegenen met een enorme studieschuld is die hele Euro binnenkort toch niks meer waard! :D
Vloog laatst met een NL FO! Slechts €190000 studieschuld! Kun je wel zeggen dat hij op een 320 vliegt, echter met zo'n studieschuld wordt het ook op langere termijn een groot probleem!

Keep living the dream
Inderdaad A319J! Tampie vat het perfect samen in deze post:

Die hele opleidingsmarkt begint op een pyramide-spel te lijken! Steeds meer in jezelf investeren omdat je dan blijkbaar meer waard bent in de markt....
 
Hoeveel verdient een vlieger in Azie? Kan men daar een Euro studieschuld mee terug betalen?

Entry level F/O job - no. These are basically pay-to-fly schemes. Salary scales will be "local" scales. Survival level salary.

It's different for experienced Pilots. It all depends on the company and whether you have to pay tax or not. It's certainly possible to earn a decent salary.

With the coming collapse of the Euro Asia will start to look pretty good!
 
Back
Top