Wat voor werk doet de partner van een piloot?

profodes

New member
Beste mensen,

SInds kort heb ik eindelijk een baan. Nou woon ik al een tijdje in het buitenland terwijl mijn vriendin nog steeds in Nederland woont.
Zij wil uiteraard ook graag naar mij toe komen maar om hier de hele dagen niets te doen... daar zit ze niet op te wachten. Ze wil werken... Maar... mocht het nou zijn dat ik naar een ander land vertrek dan willen we uiteraard het nieuwe avontuur samen aangaan. Zij zal dan ook weer naar een baan moeten zoeken.

Nou is mijn vraag, voor de mensen in het buitenland of die daar ervaring mee hebben, wat doet jullie partner voor werk?

Alvast bedankt,

Profodes
 
Mijn vriendin werkt in haar vakgebied in London. Wij hebben geen andere bases ergens anders dan rond London.

Waar ben je gebased? "het buitenland" is vrij groot.
 
Er zijn verenigingen die antwoord bieden op dat soort vragen, bestond er niet een "Vlamingen in de Wereld", bijvoorbeeld?

Zonder veel ervaring terzake lijkt het me dat haar beste kansen daar liggen waar ze haar eigen specifieke kennis te gelde kan maken - de Nederlandse taal zou dan wel eens de beste troef kunnen zijn. Tenslotte is Nederlands een middelgrote taal in Europa, dat wordt soms wel eens over het hoofd gezien.
 
You can do a google search for "Expat in <Country>"

You'll find all kinds of things as well as some contacts to give you specific advice.
 
Het belangrijkste van verhuizen in Europa is dat je vriendin snel de taal machtig wordt van het land waar jij gebased bent (Dit zal 19 of 77 vast wel bevestigen). Met steenkolen engels en alleen nederlands kom je dus niet al te ver op het professionele vlak!
 
Het belangrijkste van verhuizen in Europa is dat je vriendin snel de taal machtig wordt van het land waar jij gebased bent (Dit zal 19 of 77 vast wel bevestigen). Met steenkolen engels en alleen nederlands kom je dus niet al te ver op het professionele vlak!

I was fortunate to live overseas in a country where English was widely used. In fact I almost never heard anything but English spoken at head office. I agree with your statement.

When I first starting living in NL and I tried speaking Dutch with people - they would hear my English accent and speak English back to me!

That's not the case any more but my written Dutch is still at a very poor level.

The level of English most Dutch people have is simply amazing (credit where credit is due)

Back to the topic...
 
Mijn vriendin besteede twee dagen aan het leren van de lokale taal (Spaans), twee dagen aan het geven van Engelse les aan Spaanse kinderen en drie dagen aan het op het strand liggen en tapas eten;)

Gelukkig zat ik op een base waar bijna niemand commute en er een aantal ook vrouw/vriendin meehallen. Succes!
 
Inmiddels woont mijn (inmiddels vrouw) nu een half jaar bij mij in Duitsland. Ze heeft leuk werk weten te vinden op een Internationale school.
En zoals hier al aangegeven werd is het noodzakelijk om zo snel mogelijk de taal machtig te worden althans in ieder geval de basis te kennen. (Maar dat lijkt me logisch aangezien we dat in Nederland ook van "buitenstaanders" verwachten).
 
Back
Top