Wat vinden we van de nieuwe kaart?

Wat vinden we van de nieuwe kaart?

  • Helemaal goed

    Votes: 13 35.1%
  • De kaart is onhandig om mee te werken

    Votes: 2 5.4%
  • De kaart is onoverzichtelijk

    Votes: 13 35.1%
  • De kaart mist teveel details

    Votes: 14 37.8%
  • Helemaal slecht

    Votes: 0 0.0%

  • Total voters
    37
Op de ICAO kaart staat ook wel een foutje in Flevoland. Tegenwoordig schijnt het punt non-compulsory reporting point Sierra bij Lelystad, nu Hotel te heten.


Sierra staat er niet op. Ze bedoelen hier ook het verplichte meldpunt Hotel (het meldingspunt voor de heli's die het heli circuit binnen vliegen)
 
Sierra staat er niet op. Ze bedoelen hier ook het verplichte meldpunt Hotel (het meldingspunt voor de heli's die het heli circuit binnen vliegen)

Ah, dat wist ik niet. Dan vind ik het wel netjes dat ze die er wel op zetten.
 
De nieuwe kaart heeft een belangrijk nadeel vergeleken met de Jeppesen VFR kaart.
Het ding is behoorlijk snel versleten, binnen 15 vlieguren zitten de scheuren al in de vouwen en heb ik al behoorlijk wat stukken Nederland blanco weten te stuffen.

Toch maar weer een Jepp. kaart aangeschaft, die gaan toch gauw een uurtje 40 of 50 mee.
 
Agreed, ook hier zitten er al diverse vouwgaten in. Verder vind ik de kaart wel beter dan de oude, al was het wel even wennen.
 
Bij mij is de ICAO kaart ook al naar z'n grootje, scheuren bij de vouwen en hoeken en rond pampus is bij mij de kaart ook al blanco geworden. Ik gebruik nu automatisch meer de Jepp kaart. Ergens wel jammer, want navigeren op de ICAO kaart vond ik overzichtelijker.
 
het eerste wat ik met de icao kaart gedaan heb is een plastic laagje van de hema eroverheen en dat werkt meer dan prima, heb er nu aardig wat uurtjes opzitten met die kaart en flink zitten vouwen ermee en hij ziet er nog prima uit. wat ik wel een groot nadeel van de icao kaart vind is dat je er niet mee door belgie en duitsland mag navigeren terwijl er wel enorme stukken van opstaan.
 
Vouwen, scheuren, gaatjes ... ik maak vooraf altijd even een kleurenkopie van het deel waar het tripje op staat.
- Schaal is 100% ok;
- Het formaat is dan erg handzaam voor je neus;

... en mocht ik van de kopie afdrijven, dan heb ik de originele kaart wel in de buurt op de achterbank liggen.
 
het eerste wat ik met de icao kaart gedaan heb is een plastic laagje van de hema eroverheen en dat werkt meer dan prima, heb er nu aardig wat uurtjes opzitten met die kaart en flink zitten vouwen ermee en hij ziet er nog prima uit. wat ik wel een groot nadeel van de icao kaart vind is dat je er niet mee door belgie en duitsland mag navigeren terwijl er wel enorme stukken van opstaan.

Als ik mij goed herinner wat er in mijn theorieboek staat, mag ik ook met de JEP kaarten al helemaal niet vliegen, dus tja... Wat mij betreft een beetje een non-argument. (Niet dat ik me echt voor kan stellen dat iemand er wat van zegt als ik met een JEP kaart in de lucht zit, maar dat is een ander verhaal.)

Ik moet zeggen dat ik die slijtverhalen wel vreemd vind. Mijn duitse ICAO kaarten van vorig jaar zijn nog uitstekend te gebruiken, ondanks dat ik daar toch ook de nodige uren mee aan het vliegen ben geweest en ik er heel wat vliegplannen op heb uitgetekend die ik nooit heb gemaakt. (Tja, opleiding doen en zo en dan toch maar wat zitten plannen, gewoon om de oefening te krijgen.)
 
Back
Top