Wat moet je hiermee aan?

Ik ben het volledig met je eens, PH-JPC, dat ik me, als ik te werk zou gaan in een ziekenhuis in Saoudi Arabië, heb aan te passen aan de daar heersende gebruiken.
Om dezelfde redenen zal ik er ook niet voor kiezen om nogal bloterig een godshuis te betreden. Dit schrijvend moet ik ineens denken aan mannen die zich met hun (dikke) blote (bier)buiken op de fiets en in supermarkten vertonen: vind ik ook ongepast.:eek:

Verder deel ik je mening dat er grenzen zijn (of moet ik juist zeggen géén grenzen?:cool: )als je werkzaam bent in een dienstverlenende functie (zoals FO, stewardess, arts, verpleegkundige, maatschappelijk werker): in dergelijke beroepen kan je het niet maken om bijvoorbeeld Joodse klanten niet van dienst te zijn.
In het ziekenhuiswezen ben ik wel geconfronteerd met moslimmannen die onder geen beding door een vrouw te woord gestaan willen worden. Het werd toch vaak een kwestie van geven en nemen, noem het 'inpassen', wanneer het gaat om door de arts of verpleegkundige te verrichten handelingen. Maar compleet onwerkbaar kan het worden voor een vrouwelijke psycholoog, maatschappelijk werker of diëtist. En dan kan je 100 x vinden dat die allochtoon zich heeft aan te passen aan onze cultuur, het werkt niet. Ik ben wel benieuwd of jullie aan boord ook te maken krijgen met passagiers die zich bijvoorbeeld niet door een vrouw willen laten bedienen en hoe daar dan mee wordt omgegaan.

Om werknemers altijd alleen maar tegemoet komen als ze ergens moeite mee hebben / cq een andere behandeling eisen lijkt mij inderdaad een ongewenste ontwikkeling. Om ze nooit tegemoet te komen lijkt mij evenzeer een gemiste kans.
Vaak is er een way between. In het geval van de betreffende stewardess had zij haar verantwoordelijkheid kunnen nemen door aan het werk te gaan bij een maatschappij die niet op islamitische landen vliegt. Of bij haar werkgever om een baan kunnen vragen als grondstewardess. Omgekeerd had haar werkgever haar ook wel iets dergelijks kunnen aanbieden.

Er is nog een vraag die me puzzelt. Stel nou eens voor dat stewards en de mannelijke piloten zich op een aantal bestemmingen zouden moeten kleden met een toeareg. Hoe groot zou de animo bij hen nog zijn om op dergelijke landen te vliegen?
Natuurlijk ben ik nu ook héél erg benieuwd wat Shockcooling van onderstaande outfit vindt! :biertje:

http://images.google.nl/imgres?imgu...=87&prev=/images?q=toeareg%2Bfoto&gbv=2&hl=nl
 
Julien, zijn dat dezelfde f/a's die in Lagos (of andere afrikaanse bestemmingen) met de aids hoeren naar hun slaapkamers vliegen? Nu niet naar mexico, wel russische roulette spelen in Africa.:stapelge:
 
Mijn piloten vliegen gewoon nog naar Mexico. Gewoon een "surgical mask" op de kop en uit drukke gebieden weg blijven. Handjes vaak wassen (ws de #1 reden dat de Fransen er niet naar toe willen).:stapelge:
 
Back
Top