Wat me opvalt op dit forum! (onervaren mensen, gelieve dit te lezen)

Coriolis

New member
To whom it may concern,

Het is niet echt de bedoeling hier een discussie te openen, maar vooral om mijn mening hier neer te zetten.

Wat me opvalt in vele topics op dit forum is dat mensen om raad vragen, en die raad vervolgens wordt beantwoord door mensen zonder enige ervaring.
Aangezien ik (en andere piloten) jullie niet kan verbieden te posten, kan ik enkel de aspiranten de tip geven vooral te luisteren naar mensen die dagdagelijks vliegen als piloot.

Ik begrijp dat jullie soms wannebe's willen helpen, maar als je geen professionele ervaring hebt, heeft het geen enkele zin iemand toekomstadvies te geven.

Het is dan ook vooral in de topics mbt toekomstadvies en advies mbt strategische keuze's, dat het goed zou zijn dat enkel professionele piloten antwoorden.

Groeten!
 
Ik begrijp dat jullie soms wannebe's willen helpen, maar als je geen professionele ervaring hebt, heeft het geen enkele zin iemand toekomstadvies te geven.

Groeten!
Ohja! Ik was vergeten dat piloten met ervaring wél een glazen bol hebben.

Al heeft iemand 0,0 ervaring, advies onderbouw je met argumenten. Goede argumenten maken een advies de moeite waard, niet het aantal uren.

Hoor btw van piloten die niet op dit forum zitten hele andere signalen dan de dingen die op dit forum gezegd worden...

Enfin, i'll be shutting up now, heb immers nog geen brevet.

Groetjes :)
 
Ik maak me er niet meer druk om. Deze discussie is immers al gevoerd en heeft toen ook tot niets geleid.

Dit is een openbaar forum waar iedereen vrij is zijn (ongezouten) meningen/adviezen te delen met de rest van de wereld. Wat de rest van de wereld daar dan weer mee doet moet zij weten.

Ik lees en reageer alleen nog op topics die mijn interesse hebben, al het andere laat ik voor een ander.

Just my 2 cents.
 
Coriolis,

Geen persoonlijke aanval maar zoals je vorige posts vind ik deze ook totaal niet nodig. Je zegt zelf dat je geen discussie wilt starten maar met een beetje common sense denk ik dat je dondersgoed weet dat als je op een forum een post maakt dat er zowiezo een discussie komt maargoed.

En wij wannabe's proberen elkaar te helpen waar mogelijk, vragen die wij niet weten(laat ik voor mezelf spreken)zal ik ook niet beantwoorden en over laten aan mensen met verstand van zaken op dat vlak. En ik dat als iemand met een vraag zit over een bepaalde school o.i.d hij het beter kan vragen aan een wannabe die erg actief bezig is met het onderzoeken van zijn eigen keuze en al veel dingen heeft gezien dan aan iemand die al 20 jaar geleden zijn opleiding aan een bepaalde school heeft afgerond(Schets even een situatie)

En mocht je alleen met mensen met een brevet willen praten kijk is onder het kopje "De gebrevetteerden".
 
Hoor btw van piloten die niet op dit forum zitten hele andere signalen dan de dingen die op dit forum gezegd worden...


Groetjes :)

Dit wekt toch mijn interesse. Op welke vlakken hebben de andere beroepsvliegers dan iets anders te melden? Gaat dit over de vliegscholen, of over de 'groei' in de luchtvaart o.i.d.? Misschien zelfs heel iets anders.

Ik denk dat deze info van toegevoegde waarde kan en zal zijn.
 
Wat ik bedoelde, is dat je advies moet vragen aan mensen die reeds een carriere hebben in de luchtvaart. En daarbij zoveel mogelijk mensen moet raadplegen. Maar de minimum vereiste is wel dat ze commercieel vliegen, of reeds een carriere achter de rug hebben.

Maar goed, als jullie toekomstadvies willen voor een carriere in de luchvaart, gebaseerd op de mening van iemand met 2u Cessna, mij niet gelaten.

En dan kan je hier op het forum wel een grote mond opzetten. Het is een harde wereld met weinig jobs out there.
En dan wil ik het nog niet hebben over het aantal piloten dat absoluut niet tevreden is met de jobkeuze die ze hebben gemaakt.

Een mening van iemand die nog geen minuut commerciële ervaring heeft is absoluut irrelevant mbt het geven van advies voor een carriëre in de luchtvaart.
Als sommigen dat niet inzien... Veel succes, het wordt nog erg moeilijk voor jullie.

Voor degenen die dat wel inzien, mijn deur en die van vele andere op dit forum staat alvast altijd open als ik/we jullie op welke manier dan ook kan helpen.

Het selectief kiezen van welke ontvangen info je wel of niet belangrijk vindt is een deel van je toekomstige job.

Succes!

En nu kunnen de Cessna experts de boel hier overnemen! :)
 
Ook ik ben van mening dat een goed geïnformeerde wannabe meer kan vertellen dan een zeer ervaren vlieger die al op zijn pensioenkist zit en over de markt niet meer weet dan wat zijn salaris is. Daarmee wil ik niet zeggen dat er niet ervaren vliegers zijn die dit wél weten, alleen dat puur veel uren niet wil betekenen dat je ook daadwerkelijk veel kunt vertellen over de markt voor beginners.

Daarentegen is het natuurlijk wel zo, dat je het meeste hebt aan een vlieger die wat commerciële ervaring heeft, en pas nog met solliciteren en vliegscholen te maken heeft gehad. Die weet hoe het er daadwerkelijk in de praktijk aan toe gaat.

Nu is het meestal zo op Airwork dat meestal door commerciële vliegers alleen advies wordt gegeven als zij daadwerkelijk deze ervaring hebben. Maar de details van vliegscholen veranderen snel; en scholen komen en gaan. Een wannabe die goed op de hoogte is kan dan wel degelijk advies geven.

Het zal dan ook een beetje aan het onderwerp liggen aan wie je meer hebt. Details van selecties, welke scholen er zijn? Of gaat het om de arbeidsvoorwaarden bij maatschappijen?
 
"Het selectief kiezen van welke ontvangen info je wel of niet belangrijk vindt is een deel van je toekomstige job."

Precies!! Selectief kiezen. Puur kijken naar het aantal uren is selectie op het autoriteitsargument. 'ik vind dat zo en ik heb 3000 uur dus.'

Selecteer dan liever op algemene argumenten, zodat je je keuze kunt verantwoorden met een uitleg over hetgeen gezegd, in plaats van een uitleg over wie het heeft gezegd.

Ik kan er eerlijk gezegd echt niet bij, hoe jij de dingen formuleert. Jij keert allen die het oneens zijn met jou, tegen jou ("En nu kunnen de Cessna experts de boel hier overnemen! ") en iedereen die het met je eens is prijs je voor verstandigheid en doe je vriendelijk tegen ("Voor degenen die dat wel inzien, mijn deur... ")

Wat een gezonde discussie maak je dan zeg. Kom gewoon met betere argumenten dan de newbies zodat mensen zelf inzien wie er meer verstand van heeft en houdt op met dat gehamer over die cessna uurtjes, uitermate kinderachtig voor zon ervaren man
 
Er is natuurlijk wat voor te zeggen. Mensen welke al carriere maken in de luchtvaart weten (vaak) hoe het er aan toe kan gaan. Zoals dat veel luchtvaartbedrijven denken dat ze niets met algemene/arbeids wetgeving te maken hebben, en dat als je klaagd dat je gewoon maar weg moet, want zat andere piloten te kiezen.
Advies van iemand welke zich net oriënteerd en alleen de mooie verhalen van de vliegschool kent, is hier natuurlijk niet veel waard. (maar hou er rekening mee dat niet iedereen meteen vanaf de havo/vwo gaat vliegen, er zijn wel degelijk mensen met jaren werkervaring die het wel weten.)

Echter weet minder dan de helft (zeker de "meer seniore") collegas niet eens hoe het er aan toe gaat bij de scholen, laat staan in NL. Zij hebben immers in de jaren 50 of 60 een brevet gehaald, en ondanks dat veel dingen hetzelfde waren bij de vrije scholen, zijn er ook dingen veranderd. (zoals de grootschalige aannames en te makkelijke selecties)

Misschien probeert Coriolus dit aan te geven?
Just my 2 cents...
 
Enfin, i'll be shutting up now, heb immers nog geen brevet.

Misschien je eigen raad volgen...
Of moeten we nu ook beursadvies volgen van iemand zonder diploma en zonder ervaring op de beurs?

Net hetzelfde als wat sommigen hier doet... Mensen advies geven zonder een diploma en zonder een minuut ervaring in de sector.

Je moet je mening zeker niet basseren op basis van iemand die zich als "authoriteit" opwerpt.
Maar een brevet en minimale background ervaring is toch wel nodig.

Zoals ik al zei, ik ga geen beursadvies nemen van een 18 jarige niet gediplomeerde snotaap zonder enige ervaring.
Waarom zou je dat dan wel doen voor een carriere in de luchvaart?

Het stoort mij en een pak van mijn niet postende collega's enorm dat een gedeelte van de newbies het allemaal beter weten. Dit zowel voor tijdens als na de opleiding.
En dan worden ze geconfronteerd met de harde realiteit van geen baan, of een baan in een uiterst harde wereld van slechte voorwaarden en aandeelhouders die de enige drijfveer zijn.
En dan klagen dat ze te weinig info kregen vooraf.

Ik stel voor dat ipv je hier te komen verdedigen je eens grondig gaat nadenken over hoe je in de luchtvaart wil stappen. Met een ik weet het beter mentaliteit zou ik het je in ieder geval niet aanraden.
Hier wordt niemand blij van die mentaliteit. En wie denk je dat je sellectie's gaat afnemen? Wij prikken er heus wel door...

Het gaat hier over het krijgen van advies / inzicht (mbt een carriere) in de luchvaart.
Als het over vliegscholen gaat kan ik het enigszins begrijpen dat je elkaar op weg wil helpen.
 
Ik zou gaan beleggen in olie.

Niet dat ik meer heb dan een vliegbrevet, maar in alle kranten staat dat het naar 200 dollar per vat gaat, en stijgen doet het immers altijd.

Zie je? een perfect advies van iemand zonder ervaring op de beurs.

Wat ik bedoel te zeggen met dit is, dat ook iemand zonder ervaring best wel eens waardevolle info zou kunnen hebben.


disclaimer:
als je nu gaat beleggen en het daalt toch nog eerst? eigen risico. Don't try this at home, or at all...
 
Ik ben mij hier niet aan het verdedigen !? ( tot nu weliswaar haha) aangezien ik me nooit zou gedragen als en betweter op een vak waar ik weinig van afweet. Ik val puur jou nonsens aan. Het is spijtig te maken te hebben met een man die claimt een belangrijk woord te hebben voor wannabe's terwijl hij nauwelijks met een degelijk argument kan komen. Je tackelt 1 zin van mij, en dat was een sarcastische zin ter ondersteuning van hoe belachelijk jou idee is.

Heb je de rest van mijn posts ook gelezen?

En autoriteitsargument (eigenlijk autoriteitsdrogreden), heeft weinig te maken met iemand die zich opwerpt als authoriteit. (Ad verecundiam)

Maargoed, jij de koning van het topic, ik een onderdaan met een uitgesproken woord, ik zal het verspreiden van de waarheid aan u en de kerk laten
 
:snore:

Je leert het wel op de harde manier...

Volgens heb jij meer moeite met het leren begrijpen.
Met jou valt geen zinnige discussie te onderhouden. Wanneer het heet onder je voeten wordt gooi je maar met smileys en een one-liner.
 
Coriolis ik vind het ***** wat je zegt. Of mag ik een andere wannabe niet meer zeggen dat hij de kennisbank moet doornemen? Of het forum over lezen? of de zoekfunctie gebruiken?
De wannabe zal wel zelf bepalen van wie hij/zij advies aanneemt.
 
Volgens heb jij meer moeite met het leren begrijpen.
Met jou valt geen zinnige discussie te onderhouden. Wanneer het heet onder je voeten wordt gooi je maar met smileys en een one-liner.

Never argue with an idiot, they drag you down to their level and beat you with experience

Speciaal voor jou

Gebasseerd op volgende uitspraken die van je vond:


Dit is waar ik mij zo zorgen om maak, dat ik straks om die reden een baan aanneem bij een maatschappij aan de andere kant van de wereld. (of iets minder overdreven) en dat ik dan moet verhuizen. Dan wordt je hele leven overhoop gegooid, en voor hoe lang?..
:rolleyes: Je zal maar moeten verhuizen als piloot...

Dus er is nu crisis, en jij adviseert mensen om niet over 3/4 jaar de luchtvaart in te stappen? (na laser en opleiding)
Dus jou idee is om volop op te leiden wanneer het goed gaat met de luchtvaart? Die zitten alleen maar dichter bij het volgende overschot.
Hier ga je in tegen iemand met meer dan 9000u ervaring in alle sectoren en vooral in de opleiding van nieuwe piloten

Hoeveel betaal je extra voor baangarantie?

Opnieuw een reply van jou...

He wat jammer, had dit niet gezien en nu is het te laat. Ik heb 11 jaar in twente gewoont en ga er nog altijd naar school, zeker iets waarvoor ik had willen tekenen!

Morgen terug naar school! :)

Mensen als jou hebben nieuwe aspiranten nodig!
Lees men eerste post nog eens rustig door, hopelijk blijft er in de toekomst nog iets van hangen.
Ik ga in ieder geval niet meer met jou discussiëren. Had ik geweten dat je een schoolgaande puber was, had ik dit zoieso al niet gedaan...

Ik hoop van harte dat je CV bij ons op de mat valt!



Of mag ik een andere wannabe niet meer zeggen dat hij de kennisbank moet doornemen? Of het forum over lezen? of de zoekfunctie gebruiken?

Als het over vliegscholen gaat kan ik het enigszins begrijpen dat je elkaar op weg wil helpen.

Zoals ik al zei, ik begrijp perfect dat je elkaar op weg wil helpen mbt sommige onderwerpen. Ik verwijs je dan ook door naar mijn openingpost, en vraag je deze aandachtig te lezen.

mvg
 
Ik zou gaan beleggen in olie.

Niet dat ik meer heb dan een vliegbrevet, maar in alle kranten staat dat het naar 200 dollar per vat gaat, en stijgen doet het immers altijd.

Ja stijgen doet het altijd, dat dachten vele hedge funds ook...
Net als de waarde van koophuizen, stijgt altijd :biertje:

There's no such thing as free lunch

P.S. Kranten lopen achter de feiten aan, tegen de tijd dat zij iets publiceren is de markt al weer veranderd.
P.P.S. Stijgen naar de 200 dollar dachten ze ook in 2007... 'Speculation is the mother of all fuck ups'
 
Last edited:
Never argue with an idiot, they drag you down to their level and beat you with experience

Speciaal voor jou

Gebasseerd op volgende uitspraken die van je vond:

:rolleyes: Je zal maar moeten verhuizen als piloot...

Hier ga je in tegen iemand met meer dan 9000u ervaring in alle sectoren en vooral in de opleiding van nieuwe piloten

Opnieuw een reply van jou...

Morgen terug naar school! :)

Mensen als jou hebben nieuwe aspiranten nodig!
Lees men eerste post nog eens rustig door, hopelijk blijft er in de toekomst nog iets van hangen.

Ik hoop van harte dat je CV bij ons op de mat valt!

1e Quote van mij: Tada je doet het weer!

2e Quote van mij: Leuk, dat je oude berichten van mij van een jaar oud op zoekt. Heel volwassen, oude koeien uit de sloot halen.

3e Quote: Oh oh meneer. Ik mag dus niet ingaan op iets wat iemand zegt omdat hij 9000 uur heeft? Dus als hij zegt dat de wereld plat is...
Ga alsjeblieft terug naar je grot, belachelijk!

4e Quote: Ga je schamen! Dat is overduidelijk een grap, en dat zou je ook zien als je kan lezen, of als je de context ziet waarin het werd gezegd. We doen allemaal mee in het grappenmaken over Stella, ik ook. Ik mag toch hopen dat niemand dat serieus heeft genomen.

5e quote: Je graaft heel diep want kan me bij god niet herinneren waar dat over gaat.

Nou meneer, je ontwijkt alles wat ik direct over jou zeg, en graaft naar uitspraken van mij en zet ze in andere context en gooit met drogredenen op basis van autoriteit.

Jou vele uren hebben je blijkbaar niet een graadje van intelligentie gegeven. Ook neem ik het je zeer kwalijk dat je mij als je gelijke behandelt waardoor je mijn woorden geheel verkeerd ziet.

Eerst gooi je maar wat smileys en one-liners, en nu gooi je met modder.

Reageer op de dingen die ik tegen je zei in dit topic, voordat het uit de hand liep.
 
Last edited by a moderator:
Ohja! Ik was vergeten dat piloten met ervaring wél een glazen bol hebben.

Al heeft iemand 0,0 ervaring, advies onderbouw je met argumenten. Goede argumenten maken een advies de moeite waard, niet het aantal uren.

Hoor btw van piloten die niet op dit forum zitten hele andere signalen dan de dingen die op dit forum gezegd worden...

Enfin, i'll be shutting up now, heb immers nog geen brevet.

Groetjes :)


"Het selectief kiezen van welke ontvangen info je wel of niet belangrijk vindt is een deel van je toekomstige job."

Precies!! Selectief kiezen. Puur kijken naar het aantal uren is selectie op het autoriteitsargument. 'ik vind dat zo en ik heb 3000 uur dus.'

Selecteer dan liever op algemene argumenten, zodat je je keuze kunt verantwoorden met een uitleg over hetgeen gezegd, in plaats van een uitleg over wie het heeft gezegd.

Ik kan er eerlijk gezegd echt niet bij, hoe jij de dingen formuleert. Jij keert allen die het oneens zijn met jou, tegen jou ("En nu kunnen de Cessna experts de boel hier overnemen! ") en iedereen die het met je eens is prijs je voor verstandigheid en doe je vriendelijk tegen ("Voor degenen die dat wel inzien, mijn deur... ")

Wat een gezonde discussie maak je dan zeg. Kom gewoon met betere argumenten dan de newbies zodat mensen zelf inzien wie er meer verstand van heeft en houdt op met dat gehamer over die cessna uurtjes, uitermate kinderachtig voor zon ervaren man

Uit deze twee posts, reageer jij puur en alleen op: "Enfin, i'll be shutting up now, heb immers nog geen brevet."
vervolgens zoek je allemaal oude troep van mij en val je dat aan.

Nu nodig ik je uit om te reageren op de dingen die ik in deze 2 quotes heb gezegd.

(sorry voor dubbel post, dat quoten gaat niet zo handig voor mij)
 
Back
Top