Wat is de beste werkgever? Alleen piloten aub

Wat is de beste werkgever? Alleen piloten aub


  • Total voters
    33
Engine, allereerst: als status geef je op dat je zo vrij bent als een vogel. Laat ik me nu ook zo vrij als een vogel voelen om te reageren?

Allereerst: ik vind dat er in deze thread enkele heel erg goede posts staan, waaronder die van… lollercopter. Stel dat hij een andere opening had gemaakt, bijvoorbeeld ‘Beste Engine, wat wil je nou eigenlijk met deze post bereiken? Want zoals ik het nu lees is het een gras en overkant verhaal…’ Had je hem dan ook verzocht om weg te gaan uit jouw thread en in kapitalen opgedragen om niets meer tegen je te zeggen?
En hoezo, jouw thread. Je start een thread, die deel je met ons en zo wordt die gemeenschappelijk, waarbij de regie nog altijd in handen is van de moderators van dit forum.

Goed.

Jij maakt een poll. Brengt daarbij een aantal luchtvaartmaatschappijen in. Je zegt dat je de meest bekende maatschappijen in de lijst hebt gezet. Dan mis ik toch echt easyJet en Ryanair. En als je de ontwikkelingen bij Martinair enigszins hebt gevolgd lijkt mij dat je ook zonder poll kunt weten dat degenen die hier hun broodje verdienen wel andere dingen aan hun hoofd hebben dan de snit van hun uniform.
En ja, ik moet ik lollercopter zelfs een pluim in zijn reet steken vanwege zijn feedback in zijn meest recente post: mensen die niet voor maatschappij x werken stemmen voor maatschappij x. Maar misschien heeft Fotojunkey je de zaken op een manier uitgelegd die je meer aanspreekt.

Ik kom nog met een ander aspect. Als je iets wilt onderzoeken is het allereerst belangrijk dat je je goed inleest. Vervolgens kan je onderzoeksvragen formuleren. Dat is een kunst op zich, want voordat je het weet reageren mensen op andere dingen dan je beoogt. Een onderzoeksvraag moet je dus niet alleen heel nauwgezet formuleren, maar ook zo veel mogelijk toespitsen. En dan is het nog de vraag of zo’n uitgezuiverde onderzoeksvraag zich leent voor een poll.

Ook is het zaak strategisch en tactisch om te gaan met je respondenten. Dat doe je sowieso al niet met de toon die je aanslaat tegen sommige forumleden. Je stelt dat het erop lijkt dat sommige mensen hier alleen op Airwork komen om iemand te beledigen? Kom op, joh. Ik heb ook hier ook wel eens moeten lezen ‘Boeing 747, je kraamt onzin uit’. En helemaal ongelijk hadden ze niet :) Gewoon jezelf weer hernemen en volgende keer beter. Dan merk je vanzelf hoe leuk het op Airwork is :biertje:

En nee, ik stem niet want ik ben voor mijn beroep geen vlieger. Maar… heb wel ervaring in onderzoek.
Mijn advies voor nu: ga eens kijken bij dat andere topic, ook een poll:
http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=11770
In de reacties daar lees je heel veel over hoe het is om bij de ene of de andere luchtvaartmaatschappij te werken.

Succes!
B747
 
Last edited:
Beste Engine,

Ik begrijp wat je nu meemaakt hier op het forum maar als ik mijn mening moet geven moet ik iedereen die het niet eens is met je poll/topic/ofwatdanook, het gelijk geven. Jep, het is niet leuk om dit allemaal te horen, terwijl dit je doel eigenlijk niet was. Maar je moet het leren door te vallen en op te staan..
Wat ik je wil aanraden is, verscheidene discussies hier op het forum lezen maar niet meeschrijven! Hier heb ik ook wel eens een wijze les geleerd toendertijd (niet dat ik oud ben), spreken is zilver, zwijgen is goud.
 
Ik zal het proberen het duidelijkersterst uit te leggen. Ik wil weten als iemand bijvoorbeeld bij KLM vliegt, hij daar ook tevreden is. Ik vraag me dus af of piloten tevreden zijn bij de huidige werkgever, of dat ze werken omdat ze bang zijn dat ze niet bij een andere maatschappij kunnen in deze tijden.

Hey engine,

Mss een suggestie om je poll dan te veranderen naar of men tevreden is bij hun huidige werkgever? Dit kan iedereen voor zichzelf bepalen. Het blijft uiteraard subjectief. (de een is sneller tevreden dan de ander) Zo hoef je niet de vergelijking te zoeken met de andere maatschappijen, wat idd vrij lastig is, maar zou je percentage-gewijs kunnen uitzoeken bij welke maatschappij de werknemers over het algemeen het meest tevreden zijn. Uiteraard zonder te weten wat er nu daadwerkelijk zo goed of slecht is.

Groeten.
 
Beste Engine,

Ik begrijp wat je nu meemaakt hier op het forum maar als ik mijn mening moet geven moet ik iedereen die het niet eens is met je poll/topic/ofwatdanook, het gelijk geven. Jep, het is niet leuk om dit allemaal te horen, terwijl dit je doel eigenlijk niet was. Maar je moet het leren door te vallen en op te staan..
Wat ik je wil aanraden is, verscheidene discussies hier op het forum lezen maar niet meeschrijven! Hier heb ik ook wel eens een wijze les geleerd toendertijd (niet dat ik oud ben), spreken is zilver, zwijgen is goud.

Hou toch op joh. : ) Ik ben al meerdere jaren zeer actief geweest op meerdere platforms maar ik ben er nog nooit een tegengekomen zoals deze waar je er zo snel wordt onderuitgehaald. Het valt me dan ook vies tegen met de moderation, aangezien de topic al zo snel wordt omgetoverd door meerderen hier, tot het de grond inboren van de TS. Sluit gewoon óf de topic af als jullie, zoals iedereen hier, toch vinden dat de topic nergens naar leidt. Óf maak duidelijk aan iedereen dat het de bedoeling is dat men zich meer met de topic zelf hoort bezig te houden.

Ongelofelijk.. (lekker, Haribo).
 
Last edited:
Niks slotje.
MG moet toch ook af en toe lekker ongenuanceerd kunnen blaten?
Willen jullie mijn pleziertje en uitlaatklep afpakken?

Lollercopter, je bent zelf eng.

Ik zal mijn ouwe foto van Bennie weer eens opzoeken.
 
Hou toch op joh. : ) Ik ben al meerdere jaren zeer actief geweest op meerdere platforms maar ik ben er nog nooit een tegengekomen zoals deze waar je er zo snel wordt onderuitgehaald. Het valt me dan ook vies tegen met de moderation, aangezien de topic al zo snel wordt omgetoverd door meerderen hier, tot het de grond inboren van de TS. Sluit gewoon óf de topic af als jullie, zoals iedereen hier, toch vinden dat de topic nergens naar leidt. Óf maak duidelijk aan iedereen dat het de bedoeling is dat men zich meer met de topic zelf hoort bezig te houden.

Ongelofelijk.. (lekker, Haribo).

Beste gevleugelde leeuw, First the Last heeft in mijn ogen wel degelijk een punt met zijn post. Wat jij ziet als onderuitgehaald worden door mede-forumleden zie ik eerder als opbouwende kritiek.

Op airwork zijn de mensen nu eenmaal wat kritischer dan op andere forums. En dat is wellicht niet zonder reden. De meeste lieden die hier posten of een dergelijke poll verzinnen hebben de ambitie om piloot te worden. Juist daarom is het volgens mij heel belangrijk dat je leert met kritiek om te gaan. Het is erg dom om de mening of ervaring van iemand die veel meer ervaring en/of inside informatie heeft dan jij zomaar in de wind te slaan, ook al kan deze mening van de ander op dat moment nogal bot overkomen en is het niet wat je graag wilt horen.

Uiteindelijk heb je jezelf ermee als je tegen ieder puntje van kritiek in probeert te gaan. Probeer niet steeds zelf het wiel uit te vinden om er vervolgens achter te komen dat 'ie al bestaat. Dat is dom, maar ook nog eens zonde van je tijd. Als je straks naast een captain zit met duizenden uren ervaring ga je hem toch ook niet de les lezen als hij jouw iets probeert bij te brengen?


Ik zal mijn ouwe foto van Bennie weer eens opzoeken.

Omdat we toch allemaal zo heerlijk aan het "voten"(sorry fotojunky:eek:) zijn, Ik stem voor!:biertje:
 
Last edited:
En sinds wanneer zijn KLM en AF dezelfde werkgever?

Mijn salarisstrookje komt niet uit Amstelveen hoor!

Salut!

Ja, en de mijne kwam uit Madrid, maar ik werkte destijds toch voor een orange Engels bedrijf hoor!

Face it; je werkt op de Nederlandse afdeling van AF/KLM. :biertje:
 
Ik heb ook mijn kansloze mening op deze kansloze poll losgelaten.

De airline die er bij had moeten staan, SWA.
Piloten die een leren jas bij het uniform krijgen en het cabine personeel verkleed zich met Halloween. Toiletrollenrace in het vliegtuig. En lekkere pinda's.

Succes met de keuzes verder.

Persoonlijk vind ik die leren jacks die je bij veel Amerikaanse carriers ziet een reden om daar vooral niet heen te willen... Verder schijnt SWA idd wel een goede club te zijn.
 
Jammer, heb namelijk een hele mooie ;) ... Kon nog wel een "back entry" gebruiken bij BA :biertje:
 
Engine,

Ik denk net als veel anderen dat je wellicht niet de informatie boven gaat krijgen waar je naar op zoek bent. Ik noem het met opzet niet kansloos want anders wordt je misschien boos op me .....

Mijns inziens is het probleem dat er niemand op deze aardkloot rond loopt die deze poll objectief kan beantwoorden. Dit vanwege het feit dat ik stellig durf te beweren dat er niemand op deze aardkloot is die voor alle maatschappijen heeft gevlogen die in het rijtje staan. Je geeft zelf aan dat je niet wilt dat er mensen zonder vliegervaring reageren maar wat je verwacht je van de beroepsmensen?

Wellicht hebben de doorgewinterde beroepsvliegers wat meer info maar dat is wellicht ook alleen maar "van horen zeggen". Maar om echt een goed antwoord op deze vraag te kunnen geven (te stemmen in de poll) moet je toch op zijn minst de maatschappijen kunnen vergelijken op basis van werkervaring?

Ik heb gestemd op anders omdat ik er helemaal niets zinnigs over kan zeggen.
 
Back
Top