Wat is de beste werkgever? Alleen piloten aub

Wat is de beste werkgever? Alleen piloten aub


  • Total voters
    33
Ik denk dat veel mensen je doel niet snappen van je poll inclusief ikzelf.

Wat voor kennis probeer je te vergaren ? Bij geen van de clubs ben je slecht af als jij alle majors gaat posten zal er denk ik niemand zijn die zal zeggen dat het slecht vliegen is bij een KLM, Lufthansa of Qantas(Misschien een uitzondering van het CX cadet scheme ivm Housing e.d.)

Ik denk dat je beter kan kijken hoe je uberhaupt bij 1 van deze clubs terecht kan dat is ook niet appeltje eitje, zou je je energie beter in kunnen steken in my opinion.

En zoals een eerder poster al aangaf weinig mensen zullen 2 major's kunnen vergelijken en stemmen dus automatisch op hun eigen club.
 
Ik denk dat veel mensen je doel niet snappen van je poll inclusief ikzelf.

Wat voor kennis probeer je te vergaren ? Bij geen van de clubs ben je slecht af als jij alle majors gaat posten zal er denk ik niemand zijn die zal zeggen dat het slecht vliegen is bij een KLM, Lufthansa of Qantas(Misschien een uitzondering van het CX cadet scheme ivm Housing e.d.)

Ik denk dat je beter kan kijken hoe je uberhaupt bij 1 van deze clubs terecht kan dat is ook niet appeltje eitje, zou je je energie beter in kunnen steken in my opinion.

En zoals een eerder poster al aangaf weinig mensen zullen 2 major's kunnen vergelijken en stemmen dus automatisch op hun eigen club.

Ik zal het proberen het duidelijkersterst uit te leggen. Ik wil weten als iemand bijvoorbeeld bij KLM vliegt, hij daar ook tevreden is. Ik vraag me dus af of piloten tevreden zijn bij de huidige werkgever, of dat ze werken omdat ze bang zijn dat ze niet bij een andere maatschappij kunnen in deze tijden.
 
Ik wil weten of mensen tevreden zijn bij hun maatschappij zodat ik kan zien welke maatschappij goed scoort. Als mensen nou alleen voten als ze tevreden zijn bij hun huidige werkgever, heb ik mijn doel bereikt. Is het duidelijk wat ik wil?

Aangezien je maar een fractie van de hoeveelheid vliegers treft en per airline ook nog in verschillende hoeveelheid zegt dit niet zo veel behalve dat er een paar tevreden zijn - wat wel te verwachten is.

Een inhoudelijke discussie over salaris, training, roosters, promotie e.d. lijkt me al veel nuttiger.
 
Ik zal het proberen het duidelijkersterst uit te leggen. Ik wil weten als iemand bijvoorbeeld bij KLM vliegt, hij daar ook tevreden is. Ik vraag me dus af of piloten tevreden zijn bij de huidige werkgever, of dat ze werken omdat ze bang zijn dat ze niet bij een andere maatschappij kunnen in deze tijden.

Ik denk inderdaad dat de meeste KLM ers eigenlijk weg willen maar dat de economische situatie ze tegen houdt. Ik verwacht ook dat binnenkort er een massale exodus ontstaat van KLM'ers richting Ryanair, Onur air, Iraqi airways en meer van dat soort majors.
Het goede nieuws is dat dit wat mogelijkheden geeft voor de lowtimers onder ons om een paar jaar wat uurtjes bij elkaar te sprokkelen en daarna naar een echte maatschappij te verkassen.
Ik zit zelf bij BA. Ook zo'n matig clubje. Ik wil eigenlijk weg maar met mij zitten nog een paar honderd collega's te azen op die paar vacante stoeltjes bij Lybian airlines.

Beetje een inkoppertje deze poll.......
 
Ik denk inderdaad dat de meeste KLM ers eigenlijk weg willen maar dat de economische situatie ze tegen houdt. Ik verwacht ook dat binnenkort er een massale exodus ontstaat van KLM'ers richting Ryanair, Onur air, Iraqi airways en meer van dat soort majors.
Het goede nieuws is dat dit wat mogelijkheden geeft voor de lowtimers onder ons om een paar jaar wat uurtjes bij elkaar te sprokkelen en daarna naar een echte maatschappij te verkassen.
Ik zit zelf bij BA. Ook zo'n matig clubje. Ik wil eigenlijk weg maar met mij zitten nog een paar honderd collega's te azen op die paar vacante stoeltjes bij Lybian airlines.

Beetje een inkoppertje deze poll.......

:haha:

Tenzij je natuurlijk van de goede scholen komt, Stella e.d., dan kom je linea directa (baangarantie) bij de majors.
 
Niet de beste poll Engine hoeveel Nederlanders denk je dat er bij QF vliegen, in vergelijking met KLM...Als er al een Nederlander vliegt bij QF wat denk je dan zelf wat de kans is dt die op airwork it!?!??

Het spijt me maar lollercopter heeft best wel een punt in z'n eerste reactie...
 
Ik vind lollercopters post ook niet dom, maar het is wel moeilijk om hem op waarde te schatten als je nog niet gevestigd bent in de luchtvaart.
Reageren op iets waar je geen verstand van hebt. Da's pas dom.

:biertje: Jippie, MG gaat mij zo dom noemen, want ik werk niet in de luchtvaart en toch heb ik het banale lef om hier te gaan reageren. :biertje:

FYI: Ik heb geen ervaring in de luchtvaart als in de commerciële luchtvaart en dus heb ik ook niet gestemd. (Wat is dat domme gedoe met voten trouwens? Is het niet meer verplicht om Nederlands te leren voordat je op Airwork berichten mag plaatsen?)

Maar ik herken het verhaal van Lolcopter volledig en ik denk dat heel wat mensen die bij wat verschillende bedrijven gewerkt hebben zijn stelling kunnen onderschrijven. Ik zit zelf in de IT. Vervang de namen van luchtvaartmaatschappijen door bedrijfsnamen als Oracle, Cap Gemini, Atos Origin, Accenture, KPMG, Hyperion, Siebel, SAP en ik had vrijwel hetzelfde verhaal kunnen houden.

Bij Cap is de leaseregeling beter dan bij Accenture. Bij Atos Origin zijn ze soepeler met declaraties. Bij Accenture krijg je sneller promotie. Bij KPMG zijn de startsalarissen erg goed. Als je bij Oracle werkt, wordt je bedrijf tenminste niet overgenomen... Maar goed, in de harde commerciële wereld is het nu eenmaal altijd zo dat het gras aan de andere kant van het hek groener lijkt.

Door nu te zeggen dat je alleen mag stemmen als je tevreden bent met je baas, krijg je ook maar een rare uitslag natuurlijk. In alle gevallen krijg je trouwens een uitslag die nogal gekleurd wordt door het aantal mensen dat bij een bepaalde club werkt. Mijn inschatting is dat we relatief veel KLM'ers op het forum hebben, dus het is wel te verwachten dat de uitkomst daar enigzins door wordt gekleurd. Hoe het beter moet? Geen idee.


:1855: Oh, ja en nogmaals mijn excuses voor het feit dat ik wederom een keer het lef heb gehad om een bericht te plaatsen in het aspiranten gedeelte. Als niet commercieel piloot is dat een doodzonde. Ik zal dan ook mijn collega vragen om mij drie keer met een liniaal over de vingers te slaan. :1855:
 
Fotojunky ik denk dat we als beroeps best wel eens een keer een uitzondering kunnen maken voor zo'n waardevolle post...Voor deze ene keer mag je jezelf ook als beroeps straffen.....bier voor de hele club :biertje: (stuk beter dan de oude lineaal)
 
Zijn er ook echt veel Piloten van KLM hier op airwork of puur relatief. Want van nederlandse maatschappijen is het niet zo gek als daar relatief meer mensen ook op airwork komen.
 
Jij snapt gelukkig wat ik wil bereiken :D

Je snapt het echt niet he??? :snore:
Verdiep je eerst eens wat verder hier op airwork, voordat je een poll gaat plaatsen.
Ik wens je veel succes in de keuze van de maatschappij waarvoor jij in de toekomst wilt gaan vliegen. Zoals jij het zegt, dat heb je geheel in je eigen hand. Maatschappijen staan te dringen voor je en je zult zelf moeten kiezen uit deze grote jongens. :confused:
 
Engine, sorry dat ik als wannabe ook even reageer op jouw topic!
Waarom heb je deze poll opgezet? Je kunt van te voren toch weten dat de uitkomst totaal geen juiste afspiegeling van de werkelijkheid zal zijn?!

Het zou je ook sieren als je eens minder agressief reageert op mede-forumleden.
Zoals koning lucht (?) laatst ook al in een post zei, je hebt het wel tegen mannen/vrouwen die je -wanneer je ze in het echt tegenkomt- waarschijnlijk met U aanspreekt.

Daarbij heb je wel een enorme roze bril op, als je gelooft dat je straks meteen je werkgever kunt kiezen... Denk dat je momenteel blij mag zijn als je al een goede baan kunt vinden direct na de opleiding...
 
Ik wilde eigenlijk wel graag naar Qantas, maar als ik de poll zo zie moet ik toch maar blijven waar ik zit. Jammer, zag het wel zitten daar.
 
Engine, sorry dat ik als wannabe ook even reageer op jouw topic!
Waarom heb je deze poll opgezet? Je kunt van te voren toch weten dat de uitkomst totaal geen juiste afspiegeling van de werkelijkheid zal zijn?!

Het zou je ook sieren als je eens minder agressief reageert op mede-forumleden.
Zoals koning lucht (?) laatst ook al in een post zei, je hebt het wel tegen mannen/vrouwen die je -wanneer je ze in het echt tegenkomt- waarschijnlijk met U aanspreekt.

Daarbij heb je wel een enorme roze bril op, als je gelooft dat je straks meteen je werkgever kunt kiezen... Denk dat je momenteel blij mag zijn als je al een goede baan kunt vinden direct na de opleiding...

Kijk...

Een wannabe die het wel begrijpt! Daar houden we van (figuurlijk dan he) :p

En idd, het was Koning Lucht.
Voor het betreffende artikel klikkerdeklik

Wat mij betreft verplichte kost om te lezen en dan pas vragen te stellen/polls te openen en te reageren op reacties van vliegers die wel al ervaring hebben
 
Het zou je ook sieren als je eens minder agressief reageert op mede-forumleden.
Zoals koning lucht (?) laatst ook al in een post zei, je hebt het wel tegen mannen/vrouwen die je -wanneer je ze in het echt tegenkomt- waarschijnlijk met U aanspreekt.

Hij heeft helemaal gelijk, maar vergeet niet, als je (bv) koning lucht tegenkomt in het echt, noem je hem ook niet Koning lucht.

Bij het idee der anonimiteit komen nou eenmaal andere normen en waarden kijken. Bovendien in het geval van KL (sorry ^^) praat je immers tegen een geitje.

Als je begrijpt wat ik bedoel.
 
Andere normen of waarden of niet, normaal reageren hoort daar toch zeker ook bij!
Zo ook voor de TS (in zijn topic)
 
Last edited:
Ik heb ook mijn kansloze mening op deze kansloze poll losgelaten.

De airline die er bij had moeten staan, SWA.
Piloten die een leren jas bij het uniform krijgen en het cabine personeel verkleed zich met Halloween. Toiletrollenrace in het vliegtuig. En lekkere pinda's.

Succes met de keuzes verder.
 
Een aantal punten aan Engine:
1) Ik voel me gediscrimineerd: waarom spreek je MG aan met U en mij "slechts" met jij. Niet lief. Of is het omdat MG zo eng is? (daar kan ik me dan weer wel wat in vinden)
2) Als je je poll resultaten bekijkt zie je al sowieso dat je poll mislukt is. Mensen die niet voor maatschappij x werken stemmen voor maatschappij x, wat mijn argumentatie al weer benadrukt.
3) Met deze attitude kom je er wel, vooral zo doorgaan. Tegen kritiek kunnen is voor mietjes (note: dit is sarcastisch)

Maar om terug te komen op je vraag (anders word ik weer verweten dat ik JOUW topic ruineer):
Ik ben tevreden waar ik zit, maar ik zal het nooit de beste werkgever noemen, hoe moet ik nu stemmen?
 
Back
Top