Dan zou ik nog maar eens door je bronnen heen gaan kijken, want die 72,000 netto per jaar verzin ik dus echt niet. Hoofd werving Koninklijke Luchtmacht Jan Brouwer:
"In de burgerluchtvaart zijn die bedragen ongeveer het dubbele. Een captain van een Boeing 747 zit op ongeveer 6000 netto per maand." 6000 per maand is, met mijn rekenmachientje (die dan misschien afwijkt van de jouwe), precies 72,000 in het jaar.
Dit is een bron die ik zojuist toevallig op het internet tegen kwam. Voordat men mij een leugenaar noemt zou die persoon misschien beter zijn eigen advies op kunnen volgen?
Deze post slaat wederom als een lul op een drumstel vriend.
Onze bronnen bestaan uit persoonlijke ervaring en jaren ervaring in de luchtvaart. Niet een voorlichter die probeert uit te leggen in 2 zinnen hoe het zit.
Zoals ik al eerder heb geprobeerd aan te geven is dat salaris van captain 747
niet representatief voor het salaris van vliegers en is het daarom dan ook geen maatstaaf voor het inkomen van piloten. Waarom blijf je daar toch op hameren?
Ze zijn er wel, die zoveel verdienen, maar het is echt de top van de top en dus geen valide getal om je gelijk mee aan te tonen over het gemiddelde piloten inkomen in de civiele luchtvaart.
Of de hoofd werving van de Klu dat nou zegt of tante Jo, het komt gewoon niet overeen met het gemiddelde salaris van een civiel vlieger. punt.
Ok nog een paar cijfertjes dan;
Ik begon mijn eerste baantje in de kleine luchtvaart met zon 700 euro netto per maand voor zon 70u per week werken (waarvan ik ongeveer 30-45 minuten kon vliegen).
Mijn eerste airline baan bracht sommige maanden maar 1400 euro per maand op.
Haal daar een rente/aflossing vanaf van 700 euro, een huur van 350 euro en een paar verplichte verzekeringen a 200 euro dan kan je zelf uitrekenen hoeveel ik uit te geven had aan auto/benzine/voedsel/bier/kleding etc.
(mijn rekenmachine geeft aan 150 euro)
Mijn huidige baan is zonder meer stukken beter, maar een salaris van 72.000 netto... nee dat zit gewoonweg niet in.
Of Iz moet even heeel goed gaan onderhandelen bij het VNV... *hint*
En we discussiëren wederom "semantics". Als jullie hier met een oprecht gezicht kunnen beweren dat een burgerluchtvaart piloot aan het einde van zijn carrière naar de voedselbank moet gaan om in leven te blijven verklaar ik jullie allen voor gek. Het spijt mij zeer. Ik kan me voorstellen dat het jullie irriteerd dat een "broekie" als ik hier durf te posten in jullie grootse thread, en ik verontschuldig mij hiervoor. Ik zal mezelf vanaf nu gekooid houden binnen het KLu/MLD forum, maar sommige statements hier nemen nogal rare proporties aan.
En waar zegt er iemand dat een piloot aan het eind van zijn carriere naar een voeldselbank moet gaan?? Ik vraag me af of je mijn, Iz's en RTO's posts wel hebt gelezen en er niet diagonaal doorheen bent gegaan.
Het ging er om dat ik mijn salaris juist niet hoef te verkláren aan iemand die naar een voedselbank gaat of, zoals je zelf eerder in bracht, een 'arbeider of leraar'.
Overigens een zwaktebod dat je, nu er onderbouwde argumenten op tafel komen, jezelf op je teentjes voelt getrapt door die 'grootse' arrogante jongens die wel weten waar ze het over hebben en besluit niet meer te reageren in een topic waar je zelf een flinke por in hebt gegeven.
Het gaat 'ons' er niet om dat niet-ervaren mensen zich hier niet meer begeven, het irriteert de meesten van ons alleen wel dat er hier foutieve dingen worden gepresenteerd als waarheid door mensen die zelf geen kennis van zaken hebben en daarentegen ook niet eens open staan voor hoe het wel is of werkt.
Fijne avond,