Waarom dragen jullie nog een pet?

because the chicks dig it man....

because the chicks dig it man....

Ik ben niet zo'n uniform fan

Dan zit je wél een beetje in het verkeerde vak;)

Ik doe hem op zodra de baas hem op doet.(Uni-form , de naam zegt het al..)
Verder vind ik dat ding erg handig als handsfree paraplu , en is mooi de wind/kou van je hoofd als je in december in HEL of VKO je walk-around doet.
En autoriteit hè , jazeker..Ik hoorde ooit eens het credo van een Cargo MD11-baas :
"Hoe Derder de Wereld , hoe meer pet".

En wat maakt het uit man , zolang ze je niet verplichten je snor te laten staan....
 
Bij mijn werkgever is het meerdere malen onderzocht bij de passagiers. Steeds bleek dat de passagiers het op prijs stellen dat de vliegers een pet dragen.
Je zou dus kunnen stellen dat het de marketing afdeling is, die bepaalt dat we een pet dragen; niet de vliegdienst.
 
Dan zit je wél een beetje in het verkeerde vak;)

Omdat ik niet kick op het uniform? Ach, dat valt wel mee. De pax moesten eens weten wat ik eronder aan heb: dikke kniekousen omdat het in de winter veel te koud is in die Airbuscockpit voor een nylon pantalon.

Maar nee, ik ben inderdaad niet uniformgeil. Ik ben niet zoals vele collegae bij een niet nader te noemen blauwe maatschappij die tijdens hun ererondje door de 747 hun jas aantrekken en opknopen, terwijl het cabinepersoneel allang keihard aan het werk is zonder jasje en soms zelfs met schort (of moet dat ook van de echte baas?). Ik vind het al erg genoeg dat ik mijn das weer om moet doen als ik even naar het toilet moet. :biertje:
 
Jasje in de cabine moet inderdaad van de baas v.w.b. cockpit. En dat schort is bij bepaalde service ook voorgeschreven. We hebben er gewoon een boekje voor.
 
Kan beter de vraag stellen waarom we bijna allemaal zo'n verschrikkelijk lelijk, goedkoop, uniform aan hebben.

of waarom jij, bij je low cost, het zelf moet betalen....

haha, spot on :biertje:

wij hebben er ook een maar hoeft niet perse gedragen te worden, alleen als de kapitein dat wil (wat je dus normaliter nooit van te voren weet)
eigenlijk is het bij ons alleen een vereiste als er een belangrijk gebeuren is zoals het openen van een nieuwe route
 
2127301460_75ac8e63fa_z.jpg

Tip 2: Draag altijd cementverwijderaar in je flight case. Of lees ALLE notams...
 
Wij hadden ook petten, maar gelukkig is dat verleden tijd. Niemand wilde ze en op vele bestemmingen van ons bestaat een pettenverbod (FOD)
 
Back
Top