waar werk in amerika

Flying Dutchman said:
Hahahah. Laat me weten welke Amerikaanse daar doorheen komt....

My wife has done pretty good so far, maar lult dan ook wel gewoon Nederlands. :grijns:
 
Als iemand nou gewoon eerst 's uitlegt wat nou precies het probleem is met die Greencards zou dat wel handig zijn. Bijvoorbeeld, waarom is het een probleem om er 1 te krijgen, hoe lang duurt het, hoe kun je er 1 krijgen, zijn er nog andere opties om te kunnen werken in de VS, hoe hebben diegenen die er wel 1 hebben die gekregen, etc...
 
Je kan ook gewoon een Google search doen Ojjo 29.
Er zijn maar een paar mogelijkheden om een greencard te krijgen;

- Via 1ste graads familie die Amerikaans staatsburger zijn.
Dus vader of moeder. Oom/tante/neef/nicht kan ook maar dan duurt het langer en heb je een lagere prioriteit.

- Via huwelijk, echt of schijnhuwelijk. De Immigratie dienst is ook niet gek dus daar zijn ze flink wat strenger in geworden. US partner kan max. 5 jaar gevangenis straf krijgen. Buitenlandse partner wordt uitgezet met een "immigration violation", dit houdt in dat je 5 of 10 jaar de US niet meer inmag.

- Via een witness protection program. Maar je moet kennis hebben van een organisatie die de ondergang van de VS als doel heeft. Een paar voorbeelden, diegene die Saddam Hoessein verlinkt heeft zal wel in de VS zitten met een nieuwe naam en een greencard.

- Jaarlijkse greencard loterij. Als Nederlander heb je officieel een kans van 1: 67.000


- Via een werkvisum.
Er zijn maar drie visa die eventueel de mogelijkheid bieden op een green card.
Het E1/E2 visum, dit is een investeerders visum. Je moet minstens $100.000
investeren. Kan oneindig verlengd worden als je aantoont dat je business groeit en geld verdiend en genoeg Amerikanen in dienst heeft. Om voor een greencard in aanmerking te komen moet je daarna tenminste een miljoen dollar investeren.

H1B visum, een tijdelijk werkvisum, kan maximaal verlengd worden tot 6 jaar.
Werkgever moet het visum voor je aanvragen.
Je kan op basis van je werk de green card procedure in, maar je baas moet wel aan kunnen tonen dat ze voor jou positie geen geschikte Amerikaan kunnen vinden. Voor piloot gaat dat dus niet op. Procedure kan tot 5 jaar duren.
H1B visa zijn nu op een jaarlijks quota van 65.000 max. In april kan je de aanvraag doen. Dit jaar was na 2 weken het quota gevuld. Weinig kans dus.

L1 visum, dit is voor een "inter company transferee".
Houd in dat je voor een bedrijf werkt wat jou nodig heeft in de VS.
Bijvoorbeeld, IBM, Microsoft, Proctor & Gamble etc.
Je moet wel minstens al een jaar voor het bedrijf werkzaam zijn.
Je kan natuurlijk een eigen bedrijf oprichten en jezelf naar de VS sturen.
Moet wel aantonen dat het een echt bedrijf is met klanten/winst/belasting aangiftes etc etc etc. Kan dus vrij lang duren.


Dit is in het kort ongeveer een hele bibliotheek aan regelgeving. Ik zal vast niet alles 100% goed hebben maar het is een overzicht.




****** Probeer als buitenlander eens in Nederland een verblijfsstatus te krijgen******
 
ojjo29 said:
Als iemand nou gewoon eerst 's uitlegt wat nou precies het probleem is met die Greencards zou dat wel handig zijn. Bijvoorbeeld, waarom is het een probleem om er 1 te krijgen, hoe lang duurt het, hoe kun je er 1 krijgen, zijn er nog andere opties om te kunnen werken in de VS, hoe hebben diegenen die er wel 1 hebben die gekregen, etc...

Als je nou eens zelf wat opzoekt ipv dit neer te zetten :rolleyes: Je kan b.v. ook de zoekfunctie gebruiken en "greencard" typen op het PBB. Kom je zat tegen.

@ IMO nice job by the way. Goed voor hem uitgekauwt. :biertje:
 
Zelfde zou zijn als ik aan "Airwork Collega's" vraagt. Wat is de beste en mooiste ferrari, want ik wil er graag eentje. Heb alleen geen geld. (En stelen is ook geen optie).

:grijns: HAHAHA :D :haha: :grijns:
 
Er kan veel over gezegd zijn, maar persoonlijk kan ik de moeite van Imo A. ook wel waarderen. Prima om alles nou eens onder elkaar te zien staan om daarna te beseffen dat de grootste kans op succes de vrijgezelle Amerikaanse is, danwel de lottery (waarvan de tweede niet op uiterlijk let)...


Thanx

WS
 
(over het verblijven op toeristum visum in de VS)

===


Wel zou je vriendin een 'long term' toeristen visum (B2) kunnen aanvragen. Je dient hiervoor forumulieren DS-156 en DS-157 in te vullen (ff googlen onder amerikaans consulaat amsterdam) plus en verklaring zwart op wit te zetten over wat je gaat doen in de VS en hoe je financieel gaat overleven aangezien je niet mag werken daar, en hiervoor zoveel mogelijk bewijs voor aanvoeren. Vervolgens daarmee naar het amerikaans consulaat in Amsterdam gaan voor een personelijk interview. Krijg je je B2, mag je 10 jaar lang, elke keer 6 maanden in de VS blijven. Dus na 6 maanden moet je of A) een dag het land uit daarna weer terugkeren of B) een brief naar de INS sturen met een request erin om nog 6 maanden te blijven waarin je ook weer moet uitleggen wat je gaat doen in die periode en hoe je jezelf gaat onderhouden. Maar je kunt er rustig op rekenen dat als je 1x per jaar 2 jaar lang 1 dag het land uit gaat en weer terug keert, of hier blijft en elke keer om nog 6 maanden vraagd je vroeg of laat een belletje/bezoekje van de INS krijgt aangezien die dan ook achter hun oren beginnen te krabben over het hoe en wtf je doet 2 jaar lang zonder te werken.... Je entree en exit worden gerigistreerd, dus er valt niet te cheaten met het systeem. Op het illegaal werken en/of het langer verblijven zonder juiste papieren staat celstraf gevolgd door deportatie + een mooi stempeltje in je passpoort dat je 10 jaar niet meer welkom bent in de VS. Meen ooit eens te hebben gehoord dat een piloot bij Transavia of Martinair in overkomen (bleef langer illegaal in de VS om wat uren extra te boren) en is het land uitgezet. Vervolgens wel aangenomen in NL, maar dit waren andere tijden. Probeer vandaag de dag maar eens aan MP uit te leggen dat je niet in de VS welkom bent en dat scheduling dus maar rekening met jou moet houden....
 
Ik bedoel maar....

Ik bedoel maar....

Ken iemand die na een J1 visum op tijd het land uitging, twee weken later terugging met in zijn agenda de notitie "back to work" twee dagen na aankomst.
De bedoeling was, even rust en dan alle dingetjes regelen die binnen de visa tijd niet konden gedaan worden. Auto verkopen, verzekeringen afzeggen etc.

Immigratie dienst vond de notitie echter verdacht en was not amused door de notitie. Veel gezever maar uiteindelijk was de piloot persona non grata voor de VS. Geen probleem, dan maar in Europa blijven vliegen.

Totdat zich een type aandiende die enkel en alleen in de VS gedaan kon worden. Na veel gebel, advocatenkosten etc. is het dan toch wel gelukt.

Moraal, een gewaarschuwd mens......
 
dat wil ik ook wel van jou weten imo.....

Doe het misschien wel, maar geef mn NL passpoort niet op... (ja ik weet het)
 
Zeker te weten...
Ga jij voor een US passport Fly High?

22 Feb 2009 gaat mijn request de deur uit. Ga voor Dual-Citizenship. Ben ik tenminste van dat legale gezeik af, hoewel het na je greencard ook wel lekker rustig is.

[EDIT]

Was 2 weken terug nog in Naples. Donderdag - Zondag zit ik er weer, moeten we maar effe een happie eten? Morgen eerst maar effe 2 dagen naar de Masters, KAGS
 
[topic highjack] Goeie Avatar Flying Dutchman!!!! [/topic highjack]

Groeten

:radar: André :radar:
 
Jazeker wel, zodra ik er voor in aanmerking kom.
Lijkt me uiteindelijk een stuk zekerder dan alleen een green card.
Je weet nooit wat voor restricties ze daar ooit aan gaan verbinden.
 
Ze kunnen er inderdaad wel een restriction op geven, maar dan zullen ze je ook de keuze geven. Ik blijf gewoon mijn EU paspoort houden met mijn greencard.
 
Ze kunnen er inderdaad wel een restriction op geven, maar dan zullen ze je ook de keuze geven. Ik blijf gewoon mijn EU paspoort houden met mijn greencard.

Welcome aboard Jetcap. GSO huh? Kom regelmatig even langs de Citation Service Center.
 
Great, more Eurotrash stealing our jobs and fucking our women folk with their Euro-land accents.... ;)
 
maar back on topic..

waar werk ?

Mesa/Comair/ASA/SkyWest/Colgan/Great Lakes/Gulfstream/pinnacle/chautauqua/mesaba/AmericanEagle/en elke regional die ik vergeten ben. Als f/o met tussen de 200 en 1000 uur.

Als je een polsslag hebt kun je letterlijk elke 2 dagen bij Mesa beginnen op de CRJ/ERJ/DH8. Nemen je over de telefoon aan, als je beloofd op te komen dagen over 2 dagen. 1st year pay: 22K 2nd yr 33K 1st yr capt: 50K.

american eagle heeft voor de rest van het jaar 700 fo's nodig. base + kist garantie naar keuze tijdens je interview.

CHQ geeft je 2500 bucks bonus als je overstapt van een CRJ operator naar CHQ. Misschien wel leuk om voor CHQ de 170 te vliegen (23 jaar zijn en ATP mins hebben) voor Frontier en daarna bij JB solliciteren met je 170 uren.

Alle genoemde regionals hebben een upgrade van 3 jaar of minder. Meeste regionals rond de 2 jaar op dit moment. Maat van me zat links op de CRJ binnen 10 maanden bij Pinnacle en andere maat binnen 14 maanden bij SkyWest.

Gojets neemt je ook over de telefoon aan, maar verwacht een zuur leven als je daar besluit te gaan werken.

Als DEC kun je aan de slag bij:

Colgan/Mesa (freedom)/go jets (niet doen!)/ gulfstream.

Voor de rest neemt zo'n beetje elke cargo boer / LCC en major aan met rond de 3/4000 TT.

Nu nog ff over de Mexicaanse grens springen en je green card uit de muur rukken bij WalMart in Arizona.

FD
 
Hij zal jullie al wel bekend zijn neem ik aan.

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=RayMaswju1A[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=s1fOl-_hgwc[/YOUTUBE]
 
Back
Top