vraagje

PF,

Ik begin in september aan de opleiding Aviation. Mijn droom is uiteraard ook om uiteidelijk piloot te worden, wat ook zal gebeuren.
Wat ik van verschillende docenten van de HvA heb begrepen is dat studenten die Aviation hebben gedaan en daarna de selectie bij de kls doen, dat ze daar dan fluitend door heen lopen.

Over de theorie op de kls: In feite heb je de meeste stof al gehad. Sterker nog je krijgt bij Aviation zelf op een hoger niveau dus de theorie zal waarschijnlijk niet al te moeilijk zijn.

ciao

ps. Zit je nu in de eindexamenklas?
 
ibat said:
Wat ik van verschillende docenten van de HvA heb begrepen is dat studenten die Aviation hebben gedaan en daarna de selectie bij de kls doen, dat ze daar dan fluitend door heen lopen.
Ja ja, de selektie (van de KLS) bestaat helaas niet alleen uit een bepaald kennis/intelligentie nivo. Wat dacht je van een psychologisch onderzoek en een grading.
Wat de theorie betreft: Als je HBO aviation/vliegtuigbouw met goed resultaat doorlopen hebt is de ATPL theorie redelijk eenvoudig te behappen, een aantal vakken heb je zelfs al gehad.
 
ibat said:
PF,


Wat ik van verschillende docenten van de HvA heb begrepen is dat studenten die Aviation hebben gedaan en daarna de selectie bij de kls doen, dat ze daar dan fluitend door heen lopen.


ik zit in dezelfde situatie buiten het feit dat ik burgerlijk ir lucht en ruimtevaart studeer in leuven, Belgie
ik ben bezig met mijn selecties bij de KLS en ok, het heeft in mijn voordeel gespeeld, zeker bij mijn intelligentietesten en voor een deel bij mijn persoonlijkheidstesten maar hou er rekening bij dat ze bij de persoonlijkheidstesten niet enkel kijken naar uw opleiding!! wat betreft studieervaring, stressbestendigheid en doorzetting kom je er wel positief uit, maar die mannen gaan wel een stukje dieper dan dit!! je moet zeker voor alles een goede verantwoording kunnen afleggen en ze kijken of je ook wel in het plaatje past, zeker tijdens dat gesprek
Ik moet zeggen dat ze tijdens dat gesprek vooral kijken naar hobby's, jobkes, bestuursactiviteiten enz en minder naar de opleiding, dus zomaar zeggen dat ge er vlotjes doorheen loopt
vergeet da maar!!!
 
Back
Top