Vraagje aan CL604/605 Piloten

Beste dames en heren
Zijn er hier dames/heren die op CL604/605 vliegen?
Ik zou graag informatie willen waar jullie de type-rating hebben gedaan en wat het kost.

Alvast bedankt.
 
Een instructeur op de 5/6000 vertelde mij dat ik op 50k mocht rekenen.

In ieder geval, bizzjet ratings zijn relatief duur.
 
Even van te voren melden, de volgende vraag komt uit belangstelling;
Vanwaar je vraag over de 604?
Hbe je een baan op het oog of is het een shot in het duister?
In dat geval heb je misschien meer aan een Citatio type rating.
 
Het schijnt 45k te zijn,net wat capt.kebab zegt bus.jet ratings zijn relatief duur.
En de TRTO is CAE.

Even van te voren melden, de volgende vraag komt uit belangstelling;
Vanwaar je vraag over de 604?
Heb je een baan op het oog of is het een shot in het duister?
In dat geval heb je misschien meer aan een Citation type rating.
 
Ik heb een baan (F/O) aangeboden gekregen,had gesolliciteerd en kreeg een feedback met de voorwaardes en de salaris die ze aanbieden, maar dat de type-rating door mij zelf betaald moest worden.Hoop dat het wat wordt,dus afwachten nu.
 
Met 45K Euro is dat bijna 4 jaar lang 1000 euro/maand terug betalen.
Je hebt een belangrijke beslissing te maken voordat je daar aan begint.
Je hebt al een 737 typerating maar weinig uren als ik je profiel kan geloven.
Je hebt een seizoen 737 ergens gevlogen gok ik?
Ben je op dit moment werkzaam als piloot of niet?
Hoeveel uur per jaar gaat dat worden op die Falcon?

Ik ken zelf iemand die zit in een gouden kooi.
Met zijn FAA CPL ME een conversie gedaan en rechterstoel GV.
Probleem is hij vliegt gemiddeld nog geen 50 uur per jaar.
Laatste keer dat ik hem zag had hij na 4 jaar 550-600 uur.
Geen upgrade de komende 10 jaar omdat zijn time-on-type te laag is.
Kan nergens heen omdat zijn TT te laag is.

*Gouden kooi*
 
En een corporate flight dept die wel een dure jet kan veroorloven maar een TR niet kan/wil financiëren?

(Kan een bond wel begrijpen om evt investering te beschermen met zulke prijzen.)
 
Voor de duidelijkheid er is nog niks concreets.
Ik heb vandaag een uitnodiging gehad dus na het gesprek weet ik meer.
Ik zal de ontwikkelingen hier met jullie delen.
De type-rating moet bij een hun aangewezen TRTO gedaan worden,ben er mee akkoord gegaan,maar weet nog niet of ik het zelf moet betalen het wordt pas duidelijk na het gesprek.In mijn eerdere post had ik vermeld dat ik het moest betalen maar mijn Turks is niet zo erg goed,stond alleen de kosten van de type-rating vermeld en niet specifiek dat ik het moest betalen.
Groetjes.
 
Hoi,
Nou ben vrijdag teruggekomen uit istanbul.
Donderdag middag had ik de interview met de Chief-pilot ,die eigenlijk heel relaxed was.
De vragen waren standaard en halverwege de gesprek moest ik doorgaan in het Engels.
Later in de middag hoorde ik dat ik de volgende dag de sim.in moest,was niet zo veel aan 1 ils,1 vor/dme beetje airwork dus dat was ook niet veel,hoorde zelfde dag dat het goed was.
De type-rating moet ik zelf betalen,47 duizend dollar waar tegenover een goede contract en een goed salaris staat.Dus het is nu een financiele issue geworden,als ik het kan regelen (via de bank) kan ik 3 e week Augustus starten bij CAE in hoofddorp.
 
En een corporate flight dept die wel een dure jet kan veroorloven maar een TR niet kan/wil financiëren?

(Kan een bond wel begrijpen om evt investering te beschermen met zulke prijzen.)
Precies! Rip off alert!
Ik hoop dat het iets moois word. Succes.

Ditto, success.

* Je moet uit mijn kritische vragen niet afleiden dat ik het je niet gun :biertje: *

Van mij hetzelfde gewenst, maar ben nou deze keer iets kritischer als toen je je liet verleiden om maar lukraak een 737 type rating te kopen. Een frozen ATPL, 400 uur, een 737 rating en geen baan hebben klinkt niet echt alsof je je goed hebt geïnformeerd naar je kansen op de arbeidsmarkt.

Een bedrijf wat zich wél een peperdure business jet kan veroorloven, maar dan met een een wassen neus selectie onervaren piloten zoekt en waar de piloten zelf hun type rating moeten betalen, klinkt op z'n zachtst gezegd erg vaag.

Qua carrièreplanning ben ik het met Europe-American eens: volkomen waardeloos, zeker als je geen andere (lees: airline) ervaring + type ratings hebt om op terug te vallen.

Waarom probeer je met die 737 rating geen baan te zoeken?
 
Qua carrièreplanning ben ik het met Europe-American eens: volkomen waardeloos, zeker als je geen andere (lees: airline) ervaring + type ratings hebt om op terug te vallen.

En ^^^ dat heb ik nooit gezegd.

maar ben nou deze keer iets kritischer als toen je je liet verleiden om maar lukraak een 737 type rating te kopen. Een frozen ATPL, 400 uur, een 737 rating en geen baan hebben klinkt niet echt alsof je je goed hebt geïnformeerd naar je kansen op de arbeidsmarkt.

En ik hoop dat jullie elkaar kennen want anders is dat een vrij vage opmerking.

TB, je hoeft die info niet met ons te delen maar dat salaris en dat contract maken voor een groot deel uit hoe "goed" deze deal is.

  • Hoe lang bestaat dat bedrijf?
  • Hoeveel vliegtuigen hebben ze?
  • Hoeveel piloten hebben ze?
  • Hoeveel uren vlieg je per jaar?
  • Wat is je rooster/schedule?
  • wat zijn de kansen op overtime/extra dagen/extra uren?
  • Wie betaalt je recurrent training?
  • Als ze besluiten om de 604/605 weg te doen of in te ruilen voor een ander type wie betaalt dan je volgende TR?

Je zit in een moeilijke positie, succes met je keuze.
 
Back
Top